Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej hej
For et halvt år siden eller lignende, kan jeg huske at læse en tråd om "Break-in-DVD´er" m.m. Eftersigende ville det være en god idé at køre en DVD som det første for at forsøge at afhjælpe plasma-fjernsynet med burn-ins og retention.
Selv om jeg kan forstå, at Burn-ins er yderst sjældne og kun opstår ved direkte idioti som f.eks. at lade ens fjernsyn stå med pauseskærm weekenden over, er jeg stadig lidt usikker på om det stadigvæk anbefales at køre en Break-in-DVD for at modvirke Retention?

Jeg kan huske at en Panasonic-sælger engang fortalte mig, at fjernsynets levetid bliver væsentligt forkortet ved at køre disse DVD´er...

Er der nogen der har en mening om dette?

Mvh - Anders
Af Beckham
Det kan selvfølgelig aldrig skade at køre en break-in dvd, men samtidig tror jeg heller ikke det er specielt nødvendigt på en Panasonic. Pana har et ry for at være meget modstandsdygtig overfor retention\burn-in. Jeg selv har haft et G10 siden september og har ikke oplevet hverken retention eller burn-in, og jeg har ikke kørt en break-in dvd.
Af ABoehm
Okay, men har du så på anden måde skånet det i starten?

Skal man undlade at gøre et eller andet i den første stykke tid eller lignende?

(Tak for svaret)
Af BrianH
ABoehm skrev:Okay, men har du så på anden måde skånet det i starten?

(Tak for svaret)

Man skal ikke gøre noget som helst. Det er et levn fra gamle dage som lever videre og afholder folk fra at købe plasma.

MEN... Du skal ikke have prøvebillede på skærmen hele natten fordi du ikke har slukket tv'et om aftenen
Af Silenty
BrianH skrev:
ABoehm skrev:Okay, men har du så på anden måde skånet det i starten?

(Tak for svaret)

Man skal ikke gøre noget som helst. Det er et levn fra gamle dage som lever videre og afholder folk fra at købe plasma.

MEN... Du skal ikke have prøvebillede på skærmen hele natten fordi du ikke har slukket tv'et om aftenen
Så skal man jo bare huske at sætte standbytimeren til :D
Af xcardman
sæt den i thx og nyd dit tv, så er den hjemme
Af phytoplankton73
xcardman skrev:sæt den i thx og nyd dit tv, så er den hjemme
Det er jeg igang med. Kan varmt anbefales