Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ejer af en Samsung SyncMaster 204B, og nu har jeg fået lyst til at tilføje endnu en skærm til min computer, så jeg kan køre med to skærme. Nu overvejer jeg at investere i en brugt skærm magen til den, jeg har i forvejen, men ønsker ikke at gøre dette, hvis den er helt og aldeles "outdated".

Jeg bruger primært min computer til kontorprogrammer og Internet. Jeg gamer aldrig udover en enkelt pokersession i ny og næ, men her er grafikken meget lidt krævende.

Den brugte skærm kan jeg få til omkring 500 kr.

Kan det betale sig at købe den? Hvis ikke, hvilken skærm kan så anbefales som bedste "valuekøb"?

Mvh.
jbplum
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Indenfor TN-skærmene er der sket fremskridt på eks. responstiden, men du ved jo i forvejen hvor hurtig din nuværende er, og om den er hurtig nok til dit brug. Kvalitetsmæssigt vinder du ikke noget ved at købe en ny - nærmere omvendt vil jeg sige. Ikke forsået på den måde, at en gammel skærm vil holde bedre end en ny, men at 204B nok er bygget bedre oprindeligt end en ny Samsung-skærm er.

Hvis skærmen er i orden, så kan jeg ikke se noget galt i at købe endnu en 204B. Det er ikke revolutioner, der er sket siden - mere evolutioner i små skridt.