Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Silenty
Hej hej allesammen.

Jeg har været nede og investere i en G20'er her for to dage side og er blevet rigtig glad for den da jeg ellers hang på min gamle TH-D42PS81E, selvom den nu var fin nok for damen heh.

Jeg har bare bidt mærke i en meget træls summen lyd fra min nye tv. Gør alle G20'er det eller er det noget jeg skal snakke med forhandleren om?
Af pipper
Det gør alle g20 tv desværre.

Nogen gør det efter sigende mere end andre.

Jeg har selv hørt et i et pana center, og det
kinne nemt høres på 2,5 meter.
Af Slot
Har ellers tænkt på at købe G20 50", men hvis det er en generende lyd, ja så ved jeg ikke rigtigt. Nu må jeg lige høre det, når det kommer ud i butikkerne.
Af Silenty
Altså når man ser fjernsyn med et normal niveau kan du ikke nej, men når man har skruet ned eller en ps3 står i xmb'en uden lyd kan man godt hører det..
Af Kim W
Er dette noget som "normale" mennesker registrerer? Jeg regner nemlig med at smutte ned og købe en G20 i denne måned. Skal ikke bruge den til konsol.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, de fleste kan høre det i en stille stue. Min kone er dog ret ugeneret af det og lægger aldrig mærke til det til dagligt, hvor jeg kan høre det uanset hvad.
Af Grumpy Kiwi
Har lige fået mit G20 50" i dag og jeg kan høre en summen heletiden. Troede det var tv'et men er desværre noget de gør. Men så må jeg jo bare skrue mere op til jeg ikke kan høre det mere :D
Af ABoehm
Jeg bragte emnet frem for panasonic-manden i Søborg, da jeg var nede og kigge på fjernsynet. Det skal lige siges, at min kone med SUPER hørelse var med, og at vi fik manden til at slukke alt andet elektronik + lamper i forretningen, hvorefter min kone næsten ikke kunne høre nogen brummen på demo-modellen).
NÅ, manden sagde, at alle plasma fjernsyn har brummen, men at hvis man kan høre denne brummen når fjernsynets volumen er skruet op til "15", er der noget galt... Test selv!
Af Grumpy Kiwi
Så må der være noget galt med mit. Jeg skruer op på 20 og kan stadig høre det, når jeg f.eks ser nyhederne.

Synes også det svinger efter hvad der er på skærmen. Er det et meget lyst billede så brummer det helt vildt. Men er det halv mørkt, siger den næsten ikke noget :o
Af ABoehm
Ring til din forhandler og fortæl ham om det.
Spørg om han evt. vil komme forbi og kigge/lytte på det!

Jeg er 99,9 % sikker på at panasonic-manden tilbød at tage det retur hvis man inden for 24 timer kan vise ham at det overdøver volumen-15
Af Grumpy Kiwi
Nå nu har han været forbi, og han sagde at den summen der var, ikke var for høj. Så må gå ud fra det er mig der høre for godt. Han sagde at det var noget med strømdimsen, for jo lysere billede jo mere summer den. Så nu må jeg se om jeg ikke kan vænne mig til det.
Synes så også det er blevet lavere siden igår. Kan der være noget i tv'et der bare skal have strøm i noget tid, så stopper det med at summe?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er nu altså ikke unormalt, at et plasma-TV summer. Mit eget Kuro har også en markant summelyd, som skifter med billedets lysintensitet. Mit forrige Kuro havde samme "problem".
Af Grumpy Kiwi
Okay, har nemlig aldrig haft plasma før så aner ikke hvordan de opføre sig :)
Men tror også bare det er en vane sag, nu høre jeg det kun fordi jeg ved det er der. Er lige som en pixel fejl på en pc, man ser den kun fordi man ved den er der, så falder øjet heletiden på den :)