Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cos
Så er der ny firmware til en række Sony TV:

http://support.sony-europe.com/tv/downl ... avia1700EA

Jeg kan imidlertid ikke opdatere mine 2 Sony TV (KDL-32V5500 og KDL-40V5500).
Når jeg indsætter USB stick med firmware og vælger systemopdatering, finder den godt nok den nye firmware. Den tænder og slukker fjernsynet, men der kommer ikke noget gult lys i lampen, som beskrevet på Sonys hjemmeside. Når skærmen igen tændes, skriver den at firmwaren er opdateret, men i følge opsætningsmenuen kører den stadig med 1.600EA.

Er der andre med det problem?
Af larshenriksen
Har samme problem som dig, så gad vide om det er noget Sony er opmærksom på.
Af Kleitus
Jeg er helt vild med beskrivelsen af ændringer:

Forbedringer i denne version
Denne softwareopdatering omfatter automatisk sortering af kabel-tv-programmer.
Desuden omfatter softwareopdateringen stationsindstilling af digitale tv-tjenester med bestemte typer af tv-signalfordelere.
Avoids mixing up of EPG data.
Programme delete function available in sorting menu.
For at installere denne opgradering skal tv'et geninstalleres ved at aktivere Automatisk opstart.

Flot oversættelse :D
Af larshenriksen
Har kontaktet sony support for at høre, hvad der kan gøres ved problemet.
Af cos
Okay, jeg har sendt en mail til Sony support om problemet, men intet hørt.

Til gengæld opdagede jeg her til aften, at firmware filen fra Sonys hjemmeside er blevet en anelse større end i morges. Jeg har downloaded firmwaren igen og nu virker det rent faktisk på begge mine Sony TV, som nu kører 1.700EA. Hurra for det!
Af larshenriksen
Det er sgu da kanon 8) , er der nogle mærkbare forbedringer på ver 1.7?
Af mhca
Hvordan finder I frem til de firmware-updates via Sonys hjemmeside?

Hvis jeg fx går ind under support og navigerer hen til mit Sony 32V4500, så kan jeg intet finde om firmware.

Ligeledes kan jeg heller ikke selv finde frem til firmware til V5500 medmindre jeg blot klikker på linket i denne tråd. Og til dette TV kan jeg jo se, at der eksisterer en update. Jeg må altså ikke lede de rigtige steder.

Mvh. Martin
Af larshenriksen
har lige nærlæst hvilke modeller opdateringen gælder for, og så vidt jeg kan se så er V4500 ikke med under pågældende modeller som opdateringen er tilegnet.
Af larshenriksen
Har netop fået svar fra Sony Support:

Citat:

Hej,

ja det er noget fejl med den men den opdaterer selve systemet men laver ikke om på informationen om versionen så dit TV ska ver eopdateret.

Med venlig hilsen
Fanny
Sony Support
Af pagh
gøre opdateringen nogen mærkbar forskel?

Jeg kunne så godt tænke mig at der kom en opdatering der gjorde så lyden ikke forsvandt når man går på tekst-tv, samt at det at gå ind på teks-tv vil gå hurtigere? tror i nogensinde det bliver muligt med v5500?
Af kenneth_r
Opdateringen skulle bl.a. rette problemet i EPG hvor info om programmet ikke passer, der blive byttet rundt på programbeskrivelserne.

Jeg benytter DVB-T og bruger altid EPG. Problemet var ret irriterende.

Det ser ud til at være løst, hurra for det.

Jeg har ikke set på de andre ændringer eller oplevet andet.
Brugeravatar
Af latitude
jeg har også V5500 og tv'et henter opdateringer automatisk (fra himlen eller hvor det nu henter dem fra).

Jeg skulle til at opdatere den manuelt via usb, men så havde tv'et opdateret sig selv... fint-fint

Dog døjet mit Sony KDL-46V5500 (købt i Fona for et par mdr siden)
at signalet (DVB-T) falder ud hver femte minut !:( :( !:(

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre ved det, for jeg har prøvet 3 forskellige antennaer. To passive og en aktiv, og de er med indbygget forstærker. Jeg bor højt oppe i Kbh så der burde være masser af signal, tv'et siger også at signalet er "høj".

Nogen ved hvordan disse udfald kan løses?

mhca skrev:Hvordan finder I frem til de firmware-updates via Sonys hjemmeside?

Hvis jeg fx går ind under support og navigerer hen til mit Sony 32V4500, så kan jeg intet finde om firmware.

Ligeledes kan jeg heller ikke selv finde frem til firmware til V5500 medmindre jeg blot klikker på linket i denne tråd. Og til dette TV kan jeg jo se, at der eksisterer en update. Jeg må altså ikke lede de rigtige steder.

Mvh. Martin