Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sebastian1991
Hej..

Jeg har i længere tid overvejet et plasma tv. Panasonic x10y.
Hvilket jeg har ved at læse de mange indlæg på side, fundet frem til er det bedste i klassen under de 6000 kr.

Idag var jeg så nede i fona for at skulle købe det til 4999 kr. Assistenten dernede mente stærkt at jeg burde vælge lcd istedet. Han anbefalede sony´s nye model KDL-40ex500.

Generelt synes jeg ikke detaljegraden var særlig god på panasonic, hvor derimod sony tvét var væsentlig bedre.

Han påstod også at Lcd har overhælet plasma hvad angår billedekvalitet. Nu når alle tv-signaler bliver sendt digital er lcd bedre.

hvad siger i?

tak på forhånd
Af pipper
Sebastian1991 skrev:Hej..

Hvilket jeg har ved at læse de mange indlæg på side, fundet frem til er det bedste i klassen under de 6000 kr.

Idag var jeg så nede i fona for at skulle købe det til 4999 kr. Assistenten dernede mente stærkt at jeg burde vælge lcd istedet. Han anbefalede sony´s nye model KDL-40ex500.

Generelt synes jeg ikke detaljegraden var særlig god på panasonic, hvor derimod sony tvét var væsentlig bedre.

Han påstod også at Lcd har overhælet plasma hvad angår billedekvalitet. Nu når alle tv-signaler bliver sendt digital er lcd bedre.

hvad siger i?

tak på forhånd
Nu starter den store plasma/lcd krig nok igen.

Jeg syntes også personligt at der er sket meget på lcd fronten de sidste par år. Jeg ville hvis jeg var dig købe hvad du syntes er bedst. Lad være med at købe et som andre anbefaler og som du måske ikke lige syntes var den bedste.

Kig først - og køb ;)
Af Sebastian1991
Ja synes jeg nemlig også lcd har..

tak for rådet
Af Bijedic
Som pipper selv skriver, det dine øjne der beslutter, og ikke andres! Jeg har selv plasma tv (GA11) da jeg sys plasma slår lcd & lcd/LED... Men det jo en smags sag :)
Af xcardman

hvad siger i?

tak på forhånd
igen en sælger som der ikke ved noget om billede kvalitet. Men de rigtig gode plasma ligger i en helt anden prisklasse.

så lige mellem de to, havde jeg nok også valgt en KDL-40ex500
Af pipper
xcardman skrev:

hvad siger i?

tak på forhånd
igen en sælger som der ikke ved noget om billede kvalitet. Men de gode plasma ligger i en helt anden prisklasse.

så lige mellem de to, havde jeg nok også valgt en KDL-40ex500
Var det ikke også det sælgeren i Fona sagde :p
Af xcardman
Nej han sagde alle lcd

kan ikke fortolke det anderledes.
Af pipper
xcardman skrev:Nej han sagde alle lcd
Du var måske i den pågældende butik ????

Nu var det inden for de 6000 kr at der blev spurgt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kan ikke erklære én teknologi som vinder generelt. Der er brodne kar i begge lejre. Typisk så er det dog billigere at få en korrekt billedgengivelse på et plasma-TV - ikke mindst pga. Panas lave priser.

Jeg mener dog stadig at det er farligt at vurdere billedkvalitet i en udstilling. Du aner intet om hvor godt/skidt TVet er indstillet.