Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomsenkbh
et sidespring og så alligevel ikke helt:
Jeg købte et surround-system (LG HB954PB) som har fået forrygende anmeldelser og da også fungerede kanon, men for s.... hvor blæseren ku høres! Hvordan kan en så banal ting undslippe opmærksomheden hos den ene anmelder efter den anden?! :)
Nåh, proshop tog den retur uden vrøvl - og i øvrigt uden at det kostede noget, heller ikke forsendelse.
Hvis v10 og g10 har blæserstøj bør det virkelig nævnes i anmeldelserne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det bliver også nævnt i vore anmeldelser hvis TVet støjer. Men problemet varierer jo fra eksemplar til eksemplar, og vi kan dårligt kommentere på støj hvis det testede eksemplar ikke siger noget. Pas på med at give anmelderen skylden - det kunne jo tænkes at der var variation i modellerne.
Af Kratz
Illgor skrev:Der må virkelig også være en forskel på støjen fra V10's blæsere.
Har et 50V10 og er normalt ret følsom mht støj fra maskiner - men når jeg har tv'et tændt kan jeg ikke høre fjernsynet pånær hvis jeg slukker for lyden.
Jeg synes nu også man bør stoppe hysteriet.
Ja, der må være rimeligt stor forskel på hvor meget de blæsere larmer! Det er selvfølgelig uheldigt, hvis man risikerer at få et eksemplar som larmer ad helvede til. På den anden side kan man altid risikere at få en mandagsmodel, også for TV uden blæsere.

Jeg har andetsteds udlovet en dusør til den som kan høre de 4 blæsere i min 42PZ800 på bare en meters afstand fra TV'et, og gør det gerne igen. Og nej, min hørelse fejler altså ikke noget! Det kan godt lade sig gøre at lave TV med blæsere som ikke kan høres.

G20 er så som nævnt allerede uden blæsere. Det er Samsung B855 som bekendt også. Men hvad hjælper det hvis de larmer alligevel?
Man skal passe på med udelukkende at basere sit TV køb på om modellen har blæsere eller ej.
Af thomsenkbh
til Yakken: godt ord igen :) Kan der virkelig være så stor forskel på så simpel en ting som blæserstøj/brummen? Det undrer mig godtnok. Men får man en mandagsmodel som trådstarteren måske gjorde så burde det jo ikke koste en krone at returnere den. Nåh, det er en anden snak.

Ser i øvrigt frem til testen af G20 - og på at læse om den støjer :)
Af Illgor
Nu skriver Mik jo også at han blot benyttede returretten hvilket ikke koster noget ud over forsendelsen, som i dette tilfælge har kostet 500kr. Det kan man jo ikke bebrejde proshop for...
Blot en bemærkning da Mik jo netop ikke har sendt tv'et retur i forbindelse med en ombytning (RMA sag) hvilket jo ikke bør koste ham noget hvis tv'et har fejl.

En sidste bemærkning kan der siges at selvom man måske får tv'et ind af døren og tænder det og det umiddelbart virker som om at blæserne blæser en døv, ja - så kan jeg ikk andet end at sige at man børe sætte det til, finde kanaler mm, se lidt tv og så efter et par timer spørge sig selv om man virkelig høre blæserne.

Men sefølig helt op til en selv om det er et problem eller ej, blot en bemærkning til evt kommende ejere af et aldeles godt tv som V10 er at de ikke skal være bange...