Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatforum,

Jeg overvejer at købe den nye SONY KDL 40HX700 model. Det er mit første fladskærmskøb, så jeg går efter top kvalitet mht. billede og lyd.

Er der én eller flere personer, der har dugfriske erfaringer med den nye SONY model? Er det en god fladskærm og er den værd at gi' 10.000,- for (fysisk butik/sonycenter.dk) - 8000,- online?

Kan I iøvrigt anbefale HX-serien?

Glæder mig til at høre mere O_O

Kærligst Anne-Mette
Af Rod1983
Hej.

Som du måske ved så er de nye skærme endnu ikke blevet testet, så det er lidt svært at bedømme dem. Men HX700 ligger i sony's Cinematic serie hvilket er serien der, ifølge Sony selv, er fokus på billedkvaliten. Så dette tv er et skridt op i forhold til Essential-serien 8)

Se her:

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1263547795

Hvis jeg selv skulle have et sony-tv, så ville være fra denne serie :)
Af Anne-Mette
Rod1983 skrev:Hej.

Som du måske ved så er de nye skærme endnu ikke blevet testet, så det er lidt svært at bedømme dem. Men HX700 ligger i sony's Cinematic serie hvilket er serien der, ifølge Sony selv, er fokus på billedkvaliten. Så dette tv er et skridt op i forhold til Essential-serien 8)

Se her:

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1263547795

Hvis jeg selv skulle have et sony-tv, så ville være fra denne serie :)
Hej Rod,

Tak for link. Så vidt jeg ved er nogle af modellerne allerede i handlen og af samme grund brugere, som kunne gi' en vurdering. Jeg venter i spænding og håber snart på en flatpanel vurdering.

O_O
Af xcardman
en bruger og en vudering i en butik. det kan man alså ikke bruge til noget som helst.

Men den ser da spændende ud og håber sony er rykket sig noget mere i 2010 end 2009.
Af Anne-Mette
Tak for fif xcardman,

Det siger sig selv at èn bruger og én butiks udsagn selvfølgelig ikke giver et repræsentativt billede af den nye sony model, men det kunne nu være spændende (og for at fordrive ventetiden) at høre om eventuelle førstegangs erfaringer med HX700.

Er Sony generelt kendt for go billedkvalitet og lyd - hvad er Sony's styrker og svagheder?
:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har testet adskillige skærme fra Sony i tidens løb. Du kan gå et indtryk af skærmene ved at læse mere i vores testsektion.
Af kskruger
Omkring HX700, så kan man undre sig over, at Sony har så svært ved, at lave sine skærme flade!!!......hele 10 cm tyk er denne skærm, hvilket er meget når vi snakker 2010.
Af siccio
Syntes det med skærm dybden, er noget irelevant.
Om den er 3-5 eller 10 cm dyb er for mig at se underordnet når det ikke er mere vi snakker om.
Tilgengæld, kan man så håbe det er nogenlunde tilfredsstilende højttaler indbygget?
Ved godt at der er kapløb om at lave den smalleste skærm, forkert fokus, i mine øjne, da når vi allerede er der nede, burde billede kvaliteten altså være primært.
P.S min egen skærm er 56-58 cm dyb, måske derfor jeg er ligeglad hehe...
Brugeravatar
Af phn2
Mht. tykkelse, så giver et større kabinet vel også mulighed for bedre lyd end så mange andre rigtigt flade skærme. De helt flade er jo ikke til at holde ud at se f.ex. nyheder på; Samsung eksembelvis.

mvh. Per.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I kan ikke sammenligne tykkelsen på eks. LED-modellerne med HX700, da sidstnævnte har CCFL-belysning. De er set tyndere end 10 cm, men helt nede på LED-tykkelser findes de ikke i.
Af Kleen™
Køb et fjernsyn med god lyd. Ellers kan du få en flad...
Af kskruger
Jeg har efterhånden haft en del skærme og jeg kan kun sige, når man først har haft en super tynd skærm og den hænger helt tæt på væggen. Så opdager man hvor meget de tykke skærme fylder og hvor grimt det er, når der hænger en sort kæmpe kasse 10-15 cm ud fra væggen.
Af Kleen™
Skrevet: Tors 25. feb 2010, 09:07
Jeg har efterhånden haft en del skærme og jeg kan kun sige, når man først har haft en super tynd skærm og den hænger helt tæt på væggen. Så opdager man hvor meget de tykke skærme fylder og hvor grimt det er, når der hænger en sort kæmpe kasse 10-15 cm ud fra væggen.
Næsten ligeså grimt som en soundbar / AV-receiver / centerhøjttaler / LR + baghøjttalere / ledninger etc... :p
Af siccio
HEHE.
Lige præcis.
Tror mange brugere herinde, har en eller anden form for surround sound, udover tv skærmen, da det for manges vedkommende er netop grunden til valget af skærmstørrelse til film brug.
Derfor fylder diverse højttalere nu engang det de gør.
Og for mit vedkomne med gulv højttalere og subwoofer kan skærmdybden ikke genere mig med hensyn til få cm.