Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niemi
Har været i elgiganten og fona hvor de kun har c10 tilbage. De påstår at der ingen forskel er bortset fra 1 hdmi og vga mindre på c10 ift x10. Er det korrekt?
Af steadi
Hehe, jeg har lige givet 4200,- for en 37" X10:)

Jeg ville dog ikke have plads til en 42", så jeg overlever.

Mht. kun 2 HDMI-stik på C10, så ville jeg lade være med at undervurdere dette. Jeg har lige nu kun sat min WD TV afspiller til pga. HDMI-kabelmangel, men pludselig står du med en konsol, bluray-afspiller og så kan du sikkert altid finde noget ekstra at fyre på.

Det ville ihvertfald være et dumt sted at spare.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kontrastskærmen bør bestemt heller ikke undervurderes.
Af Makaus
yakken skrev:Kontrastskærmen bør bestemt heller ikke undervurderes.
Hvad menes der med Kontrastskærmen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
X10 har en antireflektiv coating på fronten, som mindsker reflektioner. Kontrastskærm var vist et ord jeg satte på ved en fejl - sorry. C10 vil lide af markant mere genskin end X10.
Af Makaus
Okay, så er jeg med :)
men klarer en x10 sig bedre end en LCD pga dens antirefleksting? Plejer det ikke at være plasma der lider af den slags lys, spørger fordi jeg snart selv skal ud og kigge på pana.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvilken LCD-skærm du sammenligner med. De fleste producenter er jo begyndt at putte blanke overflader på flere af deres LCD-modeller, så hvis du sammenligner med sådan en, så er det nok det samme. De fleste plasma-TV har en antireflektiv behandling på fronten, som mindsker genskin, men C10 har IKKE en. Du skal nærmere se det som en mangel ved C10, end som en ekstra feature ved X10.
Af Makaus
Okay, mange tak for hjælpen :)

det eneste jeg kan sammenligne med, er mit eget(signatur). Så derfra og til x10 er der nok kæmpe forskel, til x10's fordel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nok ikke mht. genskin. Dit LCD-TV har vel en mat overflade, som for det første tilføjer en slags Gaussisk filtrering på reflektioner (dvs. eventuelle spejlinger vil være udtværede), og samtidigt så reflekterer det langt mindre end glasfronterne på et plasma-TV.
Af Makaus
Nu har jeg ikke meget forstand på fronten, men den ser hverken mat eller blank ud, måske en mellemtimg. Men hvis jeg fokuserer på tingene der spejler sig i skærmen, når solen står højt, er det faktisk meget tydeligt, men lidt hjælper det da på genskin.