Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zyklone
Jeg har kigget på forskellige forhold der skal gøre sig gældende når jeg nu skal købe ny skærm.
19” skærm der køre DVI, anstændigt kontrast forhold (1500:1)
Jeg kan godt sige det med det samme. Jeg er ikke overbevist TFT skærm bruger. Ikke at jeg sværger til gamle CRT skærme, men jeg forbeholder mig retten til at være kritisk.
Standard krav er at skærmen viser gode farver og giver godt lys.
Den skal kunne bruges til at spille FPS spil på (BF2 e.t.c)
Alle er ved at falde på halen over Samsung 940BF og ViewSonic VX922 men jeg kan ikke se hvorfor. Efter ved selvsyn at have set dem er jeg ikke imponeret. Selv efter at have stillet på dem mangler jeg stadig at se tydelig forskel på hvid og lysegrå. Og taler vi sort bliver det kun værre.
Inden jeg får hele TFT miljøet imod mig vil jeg hører hvor meget er kejserens nye klæder og hvor meget der er reelt indhold.

Kunne nogen vurdere disse skærme om de overhovedet egner sig til at spille på.
For begge gælder det at de faktisk er ret billige hvilket får en alarm klokke til at ringe hos mig.
LG skærm
Sony skærm
Sidst vil jeg sige at det ikke betyder noget om prisen er kr. 1000,- højere så længe kvaliteten følger med.

Mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det betyder intet. Du vil ikke kunne holde ud at se på 300 cd/m2 alligevel og når vi kalibrerer en skærm her på siden, så ender den oftest på ca. 160-180 cd/m2. Alt over 200 cd/m2 vil give dig et meget kraftigt lys og du vil nok få ondt i hovedet hvis du sidder i et mørkt lokale.
Brugeravatar
Af hightower
Du skal ha' en skærm med en anden paneltype end TN, længere er den ikke. Desværre må du så gå lidt på kompromis med hastigheden, men der er jo 14 dages returret hvis du køber over nettet. Flatpanels har jo fx anmeldt Samsung 215TW og Viewsonic vx 2025 - begge har bedre farver end TN paneler og burde også være ok til FPS medmindre du er hardcore gamer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du tager et hurtigt kig på de to skærme der er kig på så er det nok ikke S-PVA paneler han vil bruge penge på.
Brugeravatar
Af hightower
For begge gælder det at de faktisk er ret billige hvilket får en alarm klokke til at ringe hos mig.
Sidst vil jeg sige at det ikke betyder noget om prisen er kr. 1000,- højere så længe kvaliteten følger med.
Tjae, det ved jeg nu ikke... Viewsonic'en er ca. 1000kr dyrere - og så har han tilmed fået endnu en mulighed hvis han ønsker at grave endnu dybere i lommerne.