Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
jeg ejer en Sony KDL-46EX1 som er udstyret med en trådløs ekstern tunerboks. Lyden er sluttet til min forstærker med et optisk kabel (fra tunerboks -> forsktærker). Men det resultere i at lyd og billede kommer ganske lidt ud af sync. Lyden er lige ½ sekund hurtigere end billedet. Min tanke er at det sikker skyldes at billedet sendes trådløst til TV'et mens lyden jo bliver sendt via det optiske kabel. Men jeg kan ikke finde noget menupunkt, hvor man kan sætte en forsinkelse på lyden, for det ville jo kunne løse problemet.

Er der andre, der har oplevet lign. problemer med et Sony TV med ekstern boks?

/Thomas
Af Ellegaard74
Ved at på min Onkyo reciever kan jeg indstille forsinkelse eller modsat på lyden hvis ikke den passer med billedet...
Måske du har samme funktion på din forstærker...?
Af dumb
Ellegaard74 skrev:Ved at på min Onkyo reciever kan jeg indstille forsinkelse eller modsat på lyden hvis ikke den passer med billedet...
Måske du har samme funktion på din forstærker...?
Jeg har godt nok noget "delay" jeg kan sætte op på forstærkeren, men det er kun for center og baghøjttalere i forbindelse med surround :(
Hej,
har lige modtaget nedenstående svar fra Sony, er det noget andre har bemærket på deres TV, hvis de kører lyden via optisk ud fra deres TV til forstærker?
Hej Thomas

Tak for din mail

Det skal lige siges det at de har ikke noget at gøre med dit trådløse TV. Det er på den måde med alle TV:er (ikke bare Sony)

Løsninger (i vært fald) på en modern forstærkere at sætte "lipsync" på.

Ellers så er det desværre noget man må leve med og dæmpe lyden fra TV:et så de ikke blir en "echo-effekt"