Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RogueAgent
Lars H N skrev:Hvilken af disse 3 vil I vælge?

Den skal sidde/stå i Jeres stue med 3 meters afstand. Og I skal se film, spille PS3 samt se alm. TV på den.

TX-P42X10 4.500,-
TX-P50X10 6.300,-
TX-P42G15 7.000,-

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/4271 ... =TX-P42X10

I må gerne kort begrunde jeres valg ;)
Hvis valget udelukkende stod mellem disse tre TV, så ville jeg helt klart vælge X10 i 50".

G15 er et fremragende TV, men på 3 meters afstand ville jeg helt enkelt synes 42" var for lidt, og så ville jeg vælge den større (og stadig rigtig gode) 50X10 skærm - og stadig spare penge i forhold til G15.
Af tommyaa
jeg ville klart tá 50" det er en god størelse synes jeg selv, men jeg ville da tá en p50x20 og ikke x10???

hvorfor i alverden vil du ha en x10??? x20 er lige om hjørnet til en pris på stort set det samme jeg mener VEJL. er 7500 så hvis man kan finde den bare en anelse billigere....?
Af tommyaa
jeg ville klart tá 50" det er en god størelse synes jeg selv, men jeg ville da tá en p50x20 og ikke x10???

hvorfor i alverden vil du ha en x10??? x20 er lige om hjørnet til en pris på stort set det samme jeg mener VEJL. er 7500 så hvis man kan finde den bare en anelse billigere....?
Af blokhus
Jeg har lige købt en X10 i 42" og har ca samme afstand og behov som dig.
tror faktisk jeg har lidt længere afstand til tvet.
valgte at købe x10 til de 4500 x20 koster 6000 og så har den vist kun 2 x hdmi.
Jeg syntes at 50" fylder altfor meget i en stue, og overvejet længe at købe 37"
Af tommyaa
ja jeg har ca samme afstand og vil gerne have noget større end 50"
Af BrianH
tommyaa skrev:jeg ville klart tá 50" det er en god størelse synes jeg selv, men jeg ville da tá en p50x20 og ikke x10???

Hvis x20y i 50" er 1024x768 (og ikke 1366x768 som x10Y) som der står i manualerne, så skal man nok holde sig fra det tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan ikke være andet end en fejl. Jeg har endnu ikke set et 50" TV af nyere dato med så lav opløsning.
Af Lars H N
Nå kære venner...
Mange tak for jeres bud indtil videre. Jeg er sådan set glad for, at de fleste bud hælder til den jeg også har mest kig på... X10´eren.

Jeg er nemlig lige kommet hjem fra AV connection endnu engang. Denne gang havde jeg min PS3 med :)
Jeg fik lov at teste den på 42S10 og 42X10. Spillede lidt Drake´s Fortune og NFS Shift :p
Og med mit blotte øje, er der absolut INTET forskel mellem de to.
Nu er spillene jo også på 720p, så Full HD(1080p) er her unødvendigt.

Så jeg lånte en Blu Ray disk med Dark Knight. Heller ikke her kunne jeg INTET forskel se.
Jeg er ret overbevist om at jeg heller ikke kan se forskel mellem S10 og X10 på en 50"!
Det bekræfter mig i at Full HD er "unødvendigt" op til de 50". I hverfald med MIT blotte øje.

X10 bliver mit valg! Kvaliteten er jeg tilfreds med og også sortniveauet. Ganske glimrende.

Så var spørgsmålet om jeg sku´ vælge 42" eller 50".

Jeg fik lov at teste på deres 50" S10. Velvidende at X10 er ligeså godt.

Og hvilken fryd! (B De 8" extra giver bare så meget mere! :p Du får lige den wauw effekt synes jeg.
Da jeg spillede NFS Shift, gav jeg den fuld speed rundt i svingene og legede kamikaze og styrede direkte mod autoværnet forude ved et sving. Det gav bogstavligt talt et lille sus i maven ;;) :D

Og så var det med al lyset i butikken og uden lyd! Tænker bare hvordan effekten så vil være herhjemme med al lyset slukket og skruet op for surround anlægget!? :p

Mit valg bliver 50" X10...hvis X20 ikke er mærkbart bedre 8)
Af BrianH
Sikken nogle rare folk hos AV connection. Husk at belønne det med at købe tv'et der.
Af Lars H N
Ja de er rare dem folkens. Hvis de kan sælge den til mig for 6.300-6.500 så har vi en deal.
Men først venter jeg spændt på anmeldelserne af de nye modeller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan se, at du har opgivet nogle lidt andre priser øverst end dem AV-connection kører med, så kan vi antage, at du ikke har tænkt dig at købe den dér?
Af tommyaa
jeg mener der er noget med at der ikke er dvb-c tuner i den model der slutter på e, den skal slutte på y for at den er nordisk....

tapeconnectin tager 8444 og ikke 6300 for den så vidt jeg kan se....???
Af Lars H N
Priserne er ganske simpelt taget fra hifipriser.dk. Altså de billigste på markedet.

Iøvrigt har AV connection idag sat deres priser ned. I hverfald i Odense. X10 fra 5.000 til 4.700. 50" S10 var vist sænket med en tusse...

Nu ved jeg så ikke hvad en 50" X10 koster i AV connection, og slet ikke med de nye nedsænkede priser, da de ikke havde den til salg. Men sælgeren sagde den stod til 6.500,- Så mon ikke det også gælder for dem?

Og det lyder nu meget godt i mine ører. Hvis de kan sælge og fragte den til mig for 6.500,- For mig også mere sikkert end bare at bestille på nettet! Nogen steder kan man dog hente selv.

Men yakken og BrianH? Hvorfor bekymrer I jer om hvor jeg vil købe den?
Senest rettet af Lars H N 18 feb 2010, 17:42, rettet i alt 3 gange.