Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Kratz skrev:Jeg synes godt nok det er nogle meget fornuftige og fristende priser Panasonic lægger ud med!

Jeg synes særligt G serien har fået et specifikationsløft og ser rigtigt fristende ud til prisen. Nu ved vi endnu ikke hvor stor forskellen er på 'infinity black' og 'infinity black pro', men hvis ikke forskellen er væsentlig, har jeg egentlig svært ved at se prisforskellen til V serien retfærdiggjort nu hvor også G serien får implementeret THX profil.
på vt20 modeller med 3D er der anden fosfor.
så kan helt forstår man siger en g20 har samme billedekvalitet.

men hvis forskellen ikke er større end på v10 og g10, vil jeg give helt ret.
med mindre 3D er et must
Af Kratz
Nu var det forskellen mellem V serien og G serien jeg havde i tankerne. Synes efterhånden ikke rigtigt der er den store forskel på disse serier.

VT serien har 3D, som helt forventeligt er en del dyrere end resten af modellerne.
Jeg har også kommenteret andetsteds, at innovation koster. Det glemmer folk ofte at tænke på, når de brokker sig over nye produkter koster så meget og 'det burde ikke koste så meget ektra at producere disse skærme'. Sandt nok, men det meste af merprisen går for det meste til at dække udviklingsomkostninger.
Jeg er overbevist om Panasonic har spenderet i millard klassen på at udvikle 3D. Den eneste måde hvorpå denne udgift kan blive dækket, er salg af skærme.
Af xcardman
kratz

det er helt jeg helt enig i.
de tjener nok ikke meget på en x20 model.
men må nok indrømme at min interessen er faldet noget for fladskærm efter mit indkøb af projektor.
men det er ikke alle som har plads til det.
så at jeg gav 20000 kr for min pio krp sidste år, kan godt betale sig.
men da jeg skulle vælge sidste år kostede en 50v10 19000 kr

den kommer til at holde i mange år frem, har vil brugt den 1 time de sidste 3 uger.
Men topmodeller har altid kostet noget mere.
Af therunemeister
Rasmus Larsen skrev:therunemesiter: De er ellers noget lavere end i 2009. Jeg er dog overbevist om, at de nok skal falde ganske hurtigt indenfor nogle måneder.
Naturligvis. Man må bare have en forventning om at man i et økonomisk klima som det vi har idag må sænke priser kraftigt. Især på low end modellerne der ofte benytter sidste års teknologi. Det er jo ikke fordi det er løbet ud og smidt mange penge efter nye flotte designs etc. O_O
Af Plesner
Kan kun sige jeg er helt enig med Kratz.. Forskellen på 4000 kr. mellem 42g20 og 42v20 virker ret vild, i forhold til specifikationer.. Glæder mig til at sammenligne de to test der forhåbentlig snart kommer! :)
Af Shadout
Overraskende lave vejl. priser efter min mening, når man ser på de prisfald sidste års modeller oplevede.
Fortryder 'næsten' mit G10-køb sidste måned :D
Af fatD
Syntes også det umiddelbart tegner godt, men er erstatningen for G15 modellen dvs. G25 droppet? Og syntes også der i sin tid var tale om 3D til V20 modellen? Glæder mig til en sammenligning mellem G20 og V20 modellerne!
Af dmispr
Rasmus Larsen skrev:Vi tager til München på tirsdag for at se Panasonics nye modeller. Hvis I har spørgsmål til Panasonics nye modeller, så stil dem gerne i denne artikel, så viderebringer vi dem til Panasonic.
Jeg vil gerne høre om 3 ting om de nye modeller:
1) Er der stadig blæsere i G20+ modellerne?
2) Er der sket fremskridt i betjeningen af de forskellige tunere (dvs kan man lægge kanaler ind på een liste, så man ikke skal skifte mellem tunere når man skal surfe)?
3) Hvordan vender stikkene bag på skærmene?

Mit gode gamle Philips 32" CRT er gået delvist i stykker; der står et 'F' oppe i højre hjørne af skærmen og det betyder factory mode (og derfor virker remoten ikke :() så vidt jeg kan google mig frem til. Jeg skal derfor snart have et nyt tv og er varm på at høre om de nye modeller eller om jeg skal gå efter de gamle til den billige penge de kan fås til lige nu. Ingen blæsere og bedre betjening betyder en del for min kæreste, så det er vigtige spørgsmål for mig :) På forhånd tak!
Af Plesner
Rigtig gode spørgsmål fra dmispr. Jeg har os et spørgsmål.
1: Er det panasonic's vanlige fjernbetjening, eller har den fået nyt design (krydser fingre for nyt design)?
Af TubTub
er der kommet nogle billeder/video frem nogen steder? udover press shots
Af Peter W
Rasmus Larsen skrev:Vi tager til München på tirsdag for at se Panasonics nye modeller. Hvis I har spørgsmål til Panasonics nye modeller, så stil dem gerne i denne artikel, så viderebringer vi dem til Panasonic.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1265892625
Jeg er interesseret i at vide om blæserne på G og V2o fortsat støjer - hvis der stadig er blæsere.
Vil også gerne vide om der kommer "strømforsyningsstøj" ved "hvidt billed".

Mvh
Af kofoed
Meh, gad sgu godt jeg havde ventet lidt. Har lige købt en Panasonic G10 42" for 6999, men hvis jeg havde været klar over prisen på G20 for kun 2000 kr mere, så havde jeg da helt klart ventet.

Men ser da frem til testen af G20'en, selvom jeg nok ikke køber den, er nu stadig ret glad for mit nye G10 tv.
Af TubTub
du kan da nemt nå at skille dig af med det inden de "almindelige" forbrugere opdager at det er forældet ;)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21