Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kleen™
Er der nogle herinde, der kunne tænkes at have erfaring med (eller kan henvise til) et sæt duelige settings/indstillinger til dette TV?

Overvejende bruger vi skærmen som MacMiniMonitor (hey, 3M..:-) samt til SD-materiale i et mørklagt rum.

På forhånd tak...:-)
Af Kleen™
- bump -
Af Kleen™
@Selmann: Tak for tippet, men den tråds settings er til z5500-modellerne, hvor jeg efterlyser erfaringer med 52z4500...:-)
Af Cutter
Jeg skal nok skrive mine indstillinger (z4500) ned lidt senere,,, Jeg skal lige til købmanden, og så skal jeg jo lige ha' skrevet dem ned ;;)

Det bliver nok først i aften,,, Håber det kan hjælpe.
Af Cutter
Det skal lige siges, at jeg ikke har kørt nogen "prof-kalibrering" endnu!!

Men med hjælp fra Pirates of the Caribbean dvd'en, kan man indstille lys, kontrast og skarphed, så det næsten bliver som det skal.

Hvores Tv sidder ret højt på væggen, mere end jeg ellers gerne ville ha'. Men vi har to små unger, der har lyst til at pille og slå på skærmen, så det gør ikke noget at det hænger lidt oppe,,,
Men men men,,, Når man sidder lidt lavere end man bør, så er lyset i Tv'et lidt mørkere, end hvis man sidder lige for. Så derfor kan du nok ikke få mine indstillingerne, til at passer perfekt, hjemme hos dig.

Baggrundsbelysning: 3
Kontrast: 83
Lys: 50 (skal nok lidt mere ned)
Farve: 40 (måske også et hak mere ned)

Farve Temp: Varm1
Skarphed: 3
Støjreduktion: Fra
MPEG-Støjreduktion: Fra
Avanc Kontrastforbedring: Fra
Farvespektrum: Standard

Strømsparefunktion: Fra
Lyssensor: Fra
Motionflow: Standard/Full
Film-tilstand: Auto2
Spil-/Teksttilstand: Fra

Skriv hvis du har andre spørgsmål!
Jeg lover jeg nok skal få lavet en RIGTIG kalibrering, og så poster jeg den selvfølgelig her :p
Af Kleen™
Fantastisk, Cutter!
Det vil jeg prøve af flux (dvs. så hurtigt som Elmutanten ta'r sig sammen til at levere...:-)

Mange tak for hjælpen.
Af Cutter
Kleen™ skrev:Fantastisk, Cutter!
Det vil jeg prøve af flux (dvs. så hurtigt som Elmutanten ta'r sig sammen til at levere...:-)

Mange tak for hjælpen.
Kan du ik' lige skrive når du har fået det,,, Jeg kunne godt tænke mig at høre hva' du syntes om indstillingerne.
Af Kleen™
Kan du ik' lige skrive når du har fået det,,, Jeg kunne godt tænke mig at høre hva' du syntes om indstillingerne.
Det skal jeg gøre:-)
Ifølge min faktura skulle jeg have haft det leveret allerede sidste tirsdag, men ElMutanten har indtil videre brændt mig af 4 (FIRE!) gange. Den eneste grund til at jeg ikke er tændt helt af på dem og forlangt mine penge tilbage er fordi jeg har morderligt svært ved at finde en alternativ >50" skærm med bare rimelig indbygget lyd. Alt hvad jeg ellers har sammenlignet med lyder mildest talt skræmmende ringe i sammenligning ( B&O samt Philips topmodeller dog undtaget)...
Af Cutter
Hva' så,,?

Har du fået Tv'et? Eller har du ophævet købet??
Af Kleen™
Næ-nej, jeg bliver her tre uger efter handlen stadig holdt hen med ukonkret tågesnak:

"Jeg skriver til dig i forbindelse med din henvendelse til vores kundecenter. Vores Internet afdeling er ved at undersøge hvornår vi kan skaffe den købte model. Den manglende levering skyldtes en transportskade på produktet."

Frustrerende, når man havde lovet levering for adskillige uger siden...:-(
Senest rettet af Kleen™ 17 feb 2010, 13:34, rettet i alt 1 gang.
Af Kleen™
NB: Den eneste grund til at jeg (endnu) ikke har ophævet købet er fordi jeg ikke kan finde et andet TV med en tilfredstillende lydside.

Philips 47PFL9664 og 52PFL9704 lyder dog endnu bedre end z4500, men ak - der er leveringssituationen om muligt endnu mere tåget...
Af Cutter
Jeg håber for din skyld at de snart levere,,, Hva' skal du gi' for Tv'et?
Af Kleen™
Ja, det håber jeg fa'me også..:-)

Det var sat ned fra 23K til 10K