Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chester
Er lige blevet ejer af Panasonic 46G15e. Hvis jeg ser en almindelig dvd via min pioneer bluray afspiller så hakker rulleteksterne? Hvad kan det skyldes?

Har lige haft et LG sl8000 og det hakkede ikke, men dette tv skulle da være langt overlegent? afspillede vidst dvd'en uden opskalering.

Kan man slå de 600hz til og fra på tv'et ligsom man kan slå de 200hz fra på lcd'erne?
Af Kratz
Det har intet med de '600 hertz' at gøre (som ikke svarer til det man normalt forstår ved skærm frekvens). Tror i øvrigt ikke du har mulighed for at ændre på dette subfield drive.

Det er sandsynligvis noget rod med afspilningsfrekvensen af filmen. Kan egentlig ikke forstå du har problemet ved afspilning af DVD? Normalt opstår problemet ved afspilning af Blu Ray film hvis ikke TV'et understøtter 1080p24 afspilning.

Har du eventuelt sat din afspiller til at afspille 24 hertz for DVD'er?
Dettte falder for det meste ikke særligt heldigt ud, da det er svært at genfinde det originale 24 hertz spor på en DVD.
Af kronholm
Har du opdateret firmwaren? Hvilken firmware har du nu?
Af Chester
Dvd'en står til 576/480P Har nu sat den til 1080P. har hørt at det var bedst at afspille de 576? men prøver nu det andet. Om den står til 24hz kan jeg ikke se nogen steder. Syns bluray film afspiller glimrende. Dvd'en som hakker i rulleteksterne er en pippi langstrømpe tegnefilm min datter ser.
Det er hdmi signalet jeg har pillet ved så det nu står til 1080P havde ikke rørt ved noget før.

Dvd'en (bluray) er en Pioneer BDP120

Firmwaren på tv'et er:

Software version 2004-10000
Status1 0031-0f02-0010-0000
Satus2 0001-0000-0000-0000
Status3 0000-0300-0000-0000
HDAVI control 4

Ved ikke om det er nyeste version?? ;) Har været inde på panasonic's hjemmeside og der er ikke andre downloads end diverse brugervejledninegr på 17 forskellige sprog.

Fandt ud af at der er noget under billedindstillinger der hedder P.NR jeg tror det hjælper.. Kan ikke forstå hvad ideen er i at stille det til minimum eller slå det fra.. hvorfor ikke bare maksimum?? Har det ogsp negative virkninger?

Syns jeg har forstået at plasma klarer sig langt bedre i forhold til at lortet hakker når man fx ser fodbold, som lcd'erne kæmper med at afhjælpe med deres 200hz. Hvad var det nu lige det hed :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, alle de mystiske options du kan slå til i menuerne har MEGET stor indvirkning på billedkvalitet - ofte i negativ retning. P.Nr. skal være slået helt fra på digitale kilder, da der ikke er noget støj at bearbejde. Det vil gøre langt mere skade end gavn. Der findes også en del andre options, som også omtales i anmeldelsen af G10, som du bør deaktivere.
Af Sten
Den nyeste software til G15 hedder 2011-10000.

Du kan sådan set ikke finde softwaren på nettet som download. I stedet skal du kontakte Panasonic og få opdateringen tilsendt på SD-kort eller tilslutte din G15 til nettet med et Ethernetkabel, hvormed opdateringen kommer automatisk.
Af Rodding
Kan man spørge hvorfor du skiftede Lg'en ud?
Af Sten
Hvis det er mig, du spørger, så mener jeg, at jeg har besvaret dette i den tråd der omhandlende den respektive PQ6500. SL8000 har jeg stadig i soveværelset. :)
Af Chester
Tak for alle svarene.

Fik opdateret bluray afspilleren da der var en ny opdatering.

Prøver lige at opdatere via nettet :) Tak for hjælpen.

Har ellers slået de automatiske opdateringer fra da det så skulle nedsætte strømforbruget væsentligt i standby tilstand. smart.

Og ja hvorfor skiftede jeg til panasonic.. hmm.. fordi strømforbruget egentlig ikke havde noget at sige andet end 100kr om året måske..
Så læste jeg en masse her inde. Så besøgte jeg diverse tv radio forhandlere og alle hældede til plasma + jeg så forskellen, så syns jeg ikke der var nogen tvivl på nogen måde. Har en ven der har fået lavet en hjemmebiograf af en tv gut der intresserer sig for det med et ubegrænset buget. og det er da også plasma, dog pioneer, med diverse specielle strømudtag og hva ved jeg.. sindsygt setup.
Jeg mener jeg har truffet det rigtige valg.