Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg haft mit LG50PS8000 i knap 3 uger og Yousee har nu rykket kanalerne 2 gange som resultere i at jeg skal lave en ny kanal søgning hver gang, med det resultat at jeg bruger 1 time på at ligge kanalerne i rækkefølge og sortere dem fra som ikke kan vises uden c-modul.
For det første er det irriterende den måde kanal indstilling forgår på et LG tv sammenlignet med mit Panasonig G10 hvor man bare kan tilføje den enkelte kanal til farvorit listen uden problemer , det vil sige man skal ikke kode det hele om bare fordi yousee rykker en kanal...
For det andet så må yousee sgu lige til at yde en bedre service og stoppe det kanal rykkeri , det har jo stået på i årevis , med undskyldning om at der ikke er plads osv osv , det kan ikke være rigtigt det er nødvendigt at rykke kanalerne rundt som yousee gør >>>>>kan man komme til månen , så kan man også få styr på de kanal placering.

Så hele min fustration er faktisk grundet i Yousee rykker kanaler hele tiden, og bliver de ved med det , ja så må jeg jo tage grundpakken , der er jo kun 8-10 kanaler det er til at overskue...

Mit tv er som sådanne ok bare man ikke skal indkode i tide og utide
Af dkscan
Så har du lært, at du næste gang skal købe et tv, der ikke har problemer med kanalrokeringer og som ikke kræver fornyet søgning i tide og utide :)
Sådanne findes nemlig. Jeg har selv to af slagsen, nemlig et Sony W4500 og et Philips 5404H. Mit Sony er sat til automatisk opdatering og nye kanaler incl. dem, der bare har fået ny plads, dukker helt automatisk op på første ledige plads. Så er det en smal sag at flytte dem hen, hvor man vil have dem.
På mit Philips har jeg ikke prøvet den automatiske opdatering, da det har mulighed for manuel søgning og tilføjelse af kanaler fra en enkelt frekvens. Det brugte jeg i forbindelse med de nye kanaler fra YouSee og fik på den måde faktisk adgang til flere af dem allerede i sidste uge, altså før den officielle start.

Så du skal ikke skyde på YouSee men på LG.

Hvor irriterende den end kan være, at YouSee rykker rundt på kanalerne, så er det i mine øjne en lille pris at betale for, at de konstant tilpasser og udvider deres tilbud.
Af Perfod
Kan godt være de tilpasser og udvider , men de sætter fandemer også priser op , og jeg har ikke ønsket tv5 og alle mulige andre tåbelige kanaler ,,,
Jeg håber regeringen kommer i gennem med deres forslag om at man får frihed til at vælge de kanaler man ønsker...

Og det kan godt være mit LG ikke kan det samme som dit Phillips eller Sony men nu vælger jeg fjernsyn efter billed kvaliteten og ikke efter hvor nemt det er at ligge kanalerne ind,og med det køb jeg har gjort mener jeg at jeg har fået billedmæssigt meget for pengene.
og man kan godt manuelt indkode en kanal på et LG men jeg kender ikke alle de frekevenser der er snakke om på dvb-c nettet
Af dkscan
Perfod skrev: og man kan godt manuelt indkode en kanal på et LG men jeg kender ikke alle de frekevenser der er snakke om på dvb-c nettet
Nej det er desværre ikke noget YouSee normalt offentliggør. Her er en tuner til pc'en guld værd. Med den kan man lave en søgning der finder alt tilgængeligt og viser alle de ting, herunder frekvenserne, som man normalt ikke ser.
Det var på den måde jeg i sidste uge fandt frekvenserne for den nye HD-kanaler (TV3+ HD, Eurosport2 HD, TV1000 HD og Silver HD) og kunne søge dem frem på mit Philips.