Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket er bedst udelukkene til spil og tv brug?

Af Rodding
Hej, skal lige høre hvilket tv i synes der er bedst til spil på Xbox og brug af pc skærm.
Den skal ikke have burn-in, retention, dårlige syns vinkler, backlight bleeding osv.
Bare det bedst tv til under 10000 kr.
Helst omkring 9000 kr.
Kan ikke rigtigt finde ud af og jeg skal vælge LCD fremfor plasma når der skal spilles på det osv.
Men det er jo det i skal hjælpe mig med.
Har kigger på følgenden tv.
Sony KDL-46W5500
Samsung LE46755
Samsung PS50B650
Panasonic TX-P46G10/G15
Er åben overfor andre forslag
Af Rodding
Alle jer der stemmer, det kunne være dejligt hvis i kunne give nogle begrundelser ;D
Af Leviathan
Jeg har stemt Samsung B655, da jeg mener dette tv tilybder den bedste billedkvalitet - især hvis du får en prof til at kalibrere det.
Af Rodding
Skal lige understreges, at det ikke vil blive kalibreret da jeg ikke kan det, og ikke kender nogen der kan. Men har bare hørt, at Samsung B655 lider af retention og det er jo super nederen.
Af Rodding
Vil også meget gerne høre nogle erfaringer med tv'erne.
Af keler
Hvis du vil have minimum retention skal du vælge Pana. Der får du også perfekte betragtningsvinkler.

Ville dog ikke bruge den til decideret PC brug.
Af Rodding
Okay, men nu er både Sony'en og B755 LCD ville de ikke være et bedre valg?
Men nej den skal ikke bruges som pc-skærm, men kun når der skal ses film fra computeren, og måske lige spilles lidt, men slet ikke meget.
Af Rodding
Men er det værd, at vente på de nye tv'er eller kommer de til at ligge i en højere prisklasse?
Af Chester
Hvorfor ikke LG 47sl8000?
Af keler
Rodding skrev:Okay, men nu er både Sony'en og B755 LCD ville de ikke være et bedre valg?
Men nej den skal ikke bruges som pc-skærm, men kun når der skal ses film fra computeren, og måske lige spilles lidt, men slet ikke meget.
Nej, med mindre du skal bruge skærmen til hardcore pc/internet brug og generelle stilbilleder, ville jeg klart vælge et plasma fra Panasonic. Evt. et af Samsungs eller LG's dyrere plasma.

Forudsat billedkvalitet er et vigtigt paramter for dig :)
Af Leviathan
keler skrev:Hvis du vil have minimum retention skal du vælge Pana. Der får du også perfekte betragtningsvinkler.

Ville dog ikke bruge den til decideret PC brug.
Betragtningsvinkler har nu mere noget med selve plasmatekonologien at gøre, end at det er fra Panasonic.

Ellers er jeg enig med dig i, at trådstarter burde vælge plasma, med mindre den skal bruges som decideret computerskærm.

Og af de plasmaer, der er linket til, holder jeg nu stadig på, at Samsungs serie 6 er bedre end Panasonics G10 på rå billedkvalitet.
Af kinoha
Leviathan skrev:
keler skrev: Og af de plasmaer, der er linket til, holder jeg nu stadig på, at Samsungs serie 6 er bedre end Panasonics G10 på rå billedkvalitet.
Leviathan, har du selv PS B650/655 ?
Hvordan er billedekvaliteten bedre på serie 6 end G10 ?
Det er jo desværre meget få test der af af 6' serien (ihvertfald ift. G10), så alt input om PS B650/655 modtages med glæde.
Af Rodding
okay tak for respons.
Lige nu hælder jeg selvfølgelig mest til panasonic'en. Hvad med Sony'en min mor har 40W5500 og synes den er sindsygt god, kan den slet ikke hamle op med G10?
Hvad for en LG eller samsung LCD skal man op i for, at den er lige så god som de andre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
W5500 er et godt TV, som du sagtens kan bruge. Især hvis du allerede har set det og er tilfreds. Hvis du spiller rigtig meget ville den måske endda have en svag fordel ifb. retention, selvom Panas modeller nærmest ikke har noget. På billedkvalitet er G10 dog foran.