Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rkc
Hej mine forældre har købt et 46w5500 vi sidder og ser boksning og når du ser uden om bokseringen på tilskurerne og i det mørke område bagved er det lige som om at det vises i store pixel i forskelige grå nuancer er det rigtigt? syntes heller ikke at bokserne er så tydelige når de bevæger sig mente ellers at sony lavede et godt tv også til bevægelse ? kan der være noget galt med det?
Af pipper
rkc skrev:Hej mine forældre har købt et 46w5500 vi sidder og ser boksning og når du ser uden om bokseringen på tilskurerne og i det mørke område bagved er det lige som om at det vises i store pixel i forskelige grå nuancer er det rigtigt? syntes heller ikke at bokserne er så tydelige når de bevæger sig mente ellers at sony lavede et godt tv også til bevægelse ? kan der være noget galt med det?
Det er da ikke verdens bedste optagelse.
Jeg kan nu sagtens se tilskuerne, men det
er ikke så tydeligt som andre kanaler lige nu.

Hvad hvis i slår over på andre kanaler, er den så også
gal?

Tv'et er godt, så prøv at se andre kanaler.

PS. Har i slået alt fra i billed instilling.
Af rkc
det er gjordt men ændrede ikke noget men udsendelsen er da godt nok ikke værdens bedste det kan jeg godt se for sådan noget som reklamer det ser meget bedre ud.
Af pipper
rkc skrev:det er gjordt men ændrede ikke noget men udsendelsen er da godt nok ikke værdens bedste det kan jeg godt se for sådan noget som reklamer det ser meget bedre ud.
Det er generelt et problem. Tit bliver udsendelserne sendt i så dårlig kvalitet at man tror ens tv er i stykker.
Af rkc
Der er også 7-8 plamager 1 i hvert hjørne og andre steder hvis billedet er sort, ved godt det forekommer på den model men hvor meget er acceptabelt?
Af xcardman
rkc skrev:Der er også 7-8 plamager 1 i hvert hjørne og andre steder hvis billedet er sort, ved godt det forekommer på den model men hvor meget er acceptabelt?
du oplever nok de ulemper som nu engang den model har.
prøv og læs testen engang.
godt nok en 32 tommer, men kan udmærket sammenlignes.

men Ja en udsendelse har indflydelse, men ikke alt.
Brugeravatar
Af Weissbier
Det gør også en væsentlig forskel, om I ser boksekampen på en analog kanal. Gør I det? I så fald er det fuldt forståeligt, at det ser elendigt ud. Analoge signaler er fladskærmes værste fjende. Nogle skærme er bedre til at gengive analoge signaler end andre, men et godt billede på en fladskærm forudsætter et digitalt signal.
Af rkc
Det er digitalt fra stofa men mit signal på kanal6 var meget ringe nu ser det bedre ud igen men ved ikke om der er noget galt for jeg har lige måtte slukke det pga der var sort skærm på alle kanaler og så kom det igen :o
Af pipper
rkc skrev:Det er digitalt fra stofa men mit signal på kanal6 var meget ringe nu ser det bedre ud igen men ved ikke om der er noget galt for jeg har lige måtte slukke det pga der var sort skærm på alle kanaler og så kom det igen :o
Jeg har også Stofa, og det virkede fint her. Jeg har dog set bedre optagelser som jeg skrev, men havde ikke disse firkanter du beskrev. Har et Panasonic X10/PX70
Brugeravatar
Af koenigs
Generelt et problem med LCD. Moving image resolution og det antal farvenuancer TV'et kan præstere indenfor f.eks. grå, blå, rød ovs.

Disse ting viser sig i den grad også når et signal er ekstra mpeg komprimeret, som f.eks. en direkte udsendelse. Et eksempel er f.eks. "Vild med dans" der ser forfærdeligt ud på de fleste LCD tv. Jeg så selv boksekampen igår, og havde lejligheden til at se forskellen på LG LH3000 og et Panasonic x10y. LCD'en havde netop samme problem som du nævner.

Plasma er i de fleste tilfælde langt mere egnet/eftergivende hvis signalkvaliteten ikke er i top eller simpelthen er analogt. Det er i hvert fald min erfaring.
Af rkc
Ved det godt at plasma er god,havde det også skidt med at aflev.den g10 som de havde købt helt fantastisk tv,men den stod det forkete sted med kraftig sol og reflektion som fjende, så det er svært at finde noget acceptabelt efter det.så når jeg skal have tv blir det plasma uden tvivl men hvilken?Har startet en anden tråd om 3 ok tv men ønsker at vide om forskel på billedekvalitet kun er småting.
Brugeravatar
Af koenigs
I må nok leve med de ulemper W5500 har og så glæde jer over en, alt i alt, fornuftig billedkvalitet selv under lyse forhold.

Jeg er ganske enig i at plasma kan være udelukket hvis man sidder i solskin og ser TV om formiddagen og eftermiddagen, som mange jo også gør.