Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jens77
Hej.

Jeg er en totalt amatør når det kommer til det her skærm halløj - Så jeg vil gerne bede om assistance fra nogen der er mere inde i sagerne.

Jeg vil gerne have en Samsung PS58B855 som i DK så koster omkring 19000kr, men i Tyskland kan findes til omkring 12000kr - men så hedder modellen PS58B850.

Det er ret mange penge at spare ved at købe skærmen i Tyskland - men vil den så fungere med det danske antennenet osv - der må være nogle som har erfaringer mht dette.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Af abel
Der er en del problemer med Samsungs 8'er serie plasma skærme.... og så er det altså meget træls at skulle sende den til reperation eller ombytning i Tyskland.
Af Jens77
Jamen det vil jeg da give dig ret i, at det vil være træls hvis det er tilfældet. En skam, for det er ellers en fed skærm. Tak for den Info....

Hvad med spørgsmålet om hvorvidt de tyske skærme vil fungere i DK - mht. antennesignal osv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det burde den gøre. Flere af vore medlemmer benytter B850 derhjemme. Men jeg ville også fraråde køb af denne skærm i udlandet. Den har lidt problemer med støj, som du vil få problemer med at få fikset uden større omkostninger til fragt - hvis der altså er noget galt.
Af abel
Der er vist også andre problemer med 58" udgaven af den.

Hvis du er helt forelsket i den skærm, så syntes jeg da du skal finde den et sted i Danmark... hvis der skulle være nogle problemer med den.

Dog vil jeg have lov til at sige: Jeg har lige fået lov til at retunere min 50" efter en måned, og har fået en Sony skærm. Aldrig har jeg været så glad for at slippe af med en skærm som den Samsung model....endelig er der ro i stuen igen :-)

...og så kunne jeg heller ikke affinde mig med de retension problemer den har. Eks.: Hvis jeg ser film i cinema format, med sorte streger for oven og for neden, trykker på pause på min DVD afspiller for at hente kaffe, så kan jeg i ca. 10 min. efter jeg har startet filmen igen, se hvor pause ikonet fra DVD'en var (i den sorte bar for oven)...
Af Jens77
Ja, jeg må nok erkende at jeg er brændt noget varm på den skærm - er vild med designet og syntes umiddelbart at billedet i diverse butikker ser glimrende ud.

Problemet med støj fra skærmen - er det noget de kan fikse hvis man reklamerer over det?

Retension - er det bare denne Samsung model der har problemer med dette, eller er det generelt for Samsungs plasmaskærme?

Hvis kan skulle finde et alternativ til denne Samsung i samme størrelse og prisklasse - hvad kan i så anbefale?

Mange tak for hjælpen... :)
Af abel
Jeg kan nok ikke anbefale andet. Jeg endte selv ud med en Sony ZX1 da jeg syntes designet er helt fantastisk. Dog kan den kun fåes i 40"

Støjen kan PT ikke fixes.... så du skal være klar til at lave med det. Retension er vist noget alle plasma skærme lider af i mere eller mindre grad.

Men hvis det er designet der har lokket dig, så kig evt. på Samsungs LED TV. Eller vent et par måneder til både Samsung, LG og Sony lancerer deres nye modeller.
Af Jens77
Det kan godt være at man skal væbne sig med tålmodighed, og vente på de nye modeller. Det kan jo også være at prisen på de nuværende modeller rasler ned når de nye kommer, så er det et eller andet sted nemmere at finde sig i lidt støj - hvis man har givet noget mindre for skærmen - inden for rimelighedens grænser selvfølgelig.
Af abel
PS58B855 er nok også til at handle lidt ned i forhold til butiksprisen... Jeg fik 50" udgaven ned i 13.000 inkl. org. beslag!
Af Perfod
abel skrev:Jeg kan nok ikke anbefale andet. Jeg endte selv ud med en Sony ZX1 da jeg syntes designet er helt fantastisk. Dog kan den kun fåes i 40"

Støjen kan PT ikke fixes.... så du skal være klar til at lave med det. Retension er vist noget alle plasma skærme lider af i mere eller mindre grad.

Men hvis det er designet der har lokket dig, så kig evt. på Samsungs LED TV. Eller vent et par måneder til både Samsung, LG og Sony lancerer deres nye modeller.
hvorfor vente , de nye skærme er da ikke overbevisende i forhold til de nuværende fra LG eller tilsvarende design
Af abel
Jeg syntes nok Sony har et noget andet design på vej!
Af Perfod
abel skrev:Jeg syntes nok Sony har et noget andet design på vej!
sony siger mig ikke noget og jeg kommer aldrig til at eje et med mindre det bliver det eneste mærke tilgængeligt .

Og nu snakkes der også om Samsung som han er interesseret i og jeg syntes ikke de har rykket sig meget design mæssigt
Af Rodding
abel skrev:PS58B855 er nok også til at handle lidt ned i forhold til butiksprisen... Jeg fik 50" udgaven ned i 13.000 inkl. org. beslag!
Hvor henne!??
Af Jens77
Hvordan er du så tilfreds med din 50'er? Hvis der er så mange problemer med 58'eren, så kunne jeg jo evt. nøjes med den på 50 hvis ellers man slipper for støj osv.