Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tillebeck
Hej. Jeg har været lidt væk fra forummet her. Sidst var i slutningen af november, hvor LG's SL8000 blev skamrost. Nu er tiden kommet til køb.

Er SL8000 stadig "det bedste køb" eller har andre overhalet? Prisen er ikke vandret så meget ned, som fx. ned som fx. med Sonys etc. Og der er også kommet nye modeller. Der er heller ikke så mange indlæg med SL8000 i titlen - det kan være at LG-feberen er drevet over.

Det kan vel koges ned til: Hvis ikke 42SL8000, hvad så i stedet?

Hilsen Anders
Af Jesper T
Hej Anders,

Jeg er næsten 100% sikker på jeg køber et 42SL8000 til den første. Jeg prioritere en hurtig skærm da jeg gerne vil have fodboldkampene ser godt ud. Da det også har det flotte rammeløse design og ikke bruger så meget strøm som plasma skærmene, ja så synes jeg ikke rigtig der er noget andet alternativ i prisklassen 7-8000 kilo.
Jeg kiggede også meget på Panasonic TX-p42G10 pga. de gode betragtningsvinkler, men designet og strømforbruget faldt ud til LG´s side.

Mvh Jesper T
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
SL8000 er et godt Tv, men der har naturligvis også sine svagheder. F.eks. gengivelsen af sort.

Der er andre Tv, som giver rigtig meget for pengene, og Panasonic G10 er en af dem. Det er svært at sige så mege tom LGs nye serier, men det lader til at man føre det veludformede scanning backlight system videre på 2010 modeller. Det er hvert fald positivt.

Jeg ved faktisk ikke hvor lang tid SL8000 bliver på markedet, og om det går ud når de nye modeller lander. Jeg tror det ikke umiddelbart. Hvert fald ikke lige med det samme.
Af Tucker
Slår lige et slag for sl8500, samme indmad men ca. en plovmand billigere;-)
Af Jesper T
Jeg skal have mit hængende i et køkken-alrum med meget lysindfald, så for at være sikker på ikke at få for meget genskin i skærmen vælger jeg med vilje SL8000, men du har helt ret, hvis man ikke regner med det bliver et problem, kan man lige så godt spare den femhundredemand.
Af 4xSaaby
Med udgangspunkt i lidt kiggeri i div. butikker og de udemærket tests her på Flatpanels var design ("rammeløs" og tilpas tynd), strømforbrug og ingen blæser bl.a. også årsagen til at jeg valgte SL8000 frem for Panasonic G10. En god pris på en 42SL8000 på Wupti demovareshoppen var så årsagen til at det blev SL8000 frem for et SL8500. Både konen (og det er jo ikke uvæsentligt) og jeg er yderst tilfreds med købet, og nej sort kan da ikke helt hamle op med vores gl. Sony CRT 29" Trinitron, men jeg må ærligt indrømme at det nu ikke er noget der har generet mig på nogen måde de par dage vi nu har haft det (men her er vi nok alle forskellige).

Overvejede også et Sony W5500, men her var frygten for backlight bleeding på Sony'en, design og +2" i LG's favør årsagen til indkøbet af SL8000 (selv om den koster lidt mere end W5500).
Af tillebeck
Det er super!
Så står jeg fortsat fast på en SL8000, som jeg går efter. Jeg fik en SL8000 og en SL85000 at se side, hvor det rimeligt tydeligt (når man nu kiggede efter det), at der var mere genskin i glasmodellen (SL8500). Til gengæld havde SL8500 en lidt flottere afslutning af topkanten, som er skrå på en SL8000. Men samlet til SL8000 fordel!

Tak for feedback. Jeg skulle bare lige høre, om der var kommet en ny folke-favorit.
Af Nico4600
overvejede osse et sl8000 men da jeg snakkede med en fra justbuyit angående de 2 modeller sagde han at de havde haft en del reklamatioener angående sl8000 plastglas der bliver ujævnt pga varmen. derfor købte jeg sl8500 og det er virkelig lækkert ;)

så jeg vil altså osse slå et slag for sl8500
Af Rodding
Nogen af jer der har oplevet input lag på den?
Af Kapper Kuul
Hey...

Jeg har en 47sl8000 og spiller en del ps3, og kan ikke mærke noget indput lag...
Af Chester
Jeg var også ved at købe 47sl8000, men blev klart anbefalet Panasonic 46G15E her på siden. De koster nøjagtigt det samme, og hold kæft hvor er billedet laaangt bedre på panasonic tv'et :)

Strøm forbruget har intet at sige. Ved flere timers dagligt brug drejer det sig om 100kr om året.
Syns jeg er godt tilfreds med tv'et. Kan på ingen måde høre nogen blæser eller noget andet susen fra højtalerne..
Af Beatwolf
har et 47" sl8500 og der er ingen input lag. Hvis man har maget lysindfalg og lys tændt i loftet kan det dog være lidt irriterende med genskin i glasset.