24 jan 2010, 13:22
Hej. Købte et Philips 37PFL5604H for 4500,- i Bilka i sidste uge og er ikke helt tilfreds med det, når jeg ser alm. tv. Det underlige er, at nogle kanaler har et godt/skarpt billede med gode farver og go sort. Andre kanaler er grumsede og uskrape, så det ikke er til at holde ud. Jeg har kabeltv fra yousee gennem boligforeningen, dvs ingen digital boks, bare et antennestik.
Jeg går og spekulere om det kan skyldes mit antennekabel, der er ca 20 m langt og den boks der deler mit signal fra stuen, hvor jeg har et ca 5 år gammel Samsung stående. (her er billedet perfekt, og det har det altid været).
Det skal siges at: alle kabler og stik og boksen er fra Silvan (cheap stuff)
Afstanden til Philipset er ca 2-3m
Kanaler med godt billede er tv2, dr, svenske og tyske.
Med dårligt er tv3,3+, 6'ern, zulu, film.. mtv er det dårligste med meget grumset billede.
Hvad skal jeg gøre? Ved godt at tvet ikke er med 100hz, men det har da alle de "nødvendige specs" i dag.. som full hd og digital tuner..
Nogen har har nogle råd, eller ideer om hvad det kunne skyldes og hvad jeg skal gøre?
Mvh
Jeg går og spekulere om det kan skyldes mit antennekabel, der er ca 20 m langt og den boks der deler mit signal fra stuen, hvor jeg har et ca 5 år gammel Samsung stående. (her er billedet perfekt, og det har det altid været).
Det skal siges at: alle kabler og stik og boksen er fra Silvan (cheap stuff)
Afstanden til Philipset er ca 2-3m
Kanaler med godt billede er tv2, dr, svenske og tyske.
Med dårligt er tv3,3+, 6'ern, zulu, film.. mtv er det dårligste med meget grumset billede.
Hvad skal jeg gøre? Ved godt at tvet ikke er med 100hz, men det har da alle de "nødvendige specs" i dag.. som full hd og digital tuner..
Nogen har har nogle råd, eller ideer om hvad det kunne skyldes og hvad jeg skal gøre?
Mvh