Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Til Yakken

Har kigget på dine links.

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1263142343

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1263547795

Jeg er da blevet forelsket i Samsung LED-TV 9000. Det ville jeg godt kunne vente på i længere tid, så jeg kunne spare sammen til det (køber aldrig på afbetaling). Men hvad er tidshorisonten for, at det først kommer ud til fuld pris og så senere ryger lidt ned? Vil ikke vente til næste Jul.

Der er en masse tekniske features i skærmen, som lyder spændende, men når man propper så meget teknologi i, risikerer man så ikke at der kan gå en masse ting galt lidt efter lidt?

Nu står der også skrevet i et tidligere indlæg i denne tråd, at jo tyndere en skærm er, jo være bliver lyden. Hvad så med dette på 8 mm?

Jeg vil nok vente på jeres test af de nye skærme og så tage stilling derefter.
Af Sten
Efter de krav, vilkår og kriterier du anfører, bør du i skrivende stund gå efter en LG SL8000. Den har fået mange gode anbefalinger i dette og mange andre forum. P.t. den bedste LCD skærm til prisen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Serie 9000 får du ikke til 10.000 kr. på noget tidspunkt overhovedet. Den fås kun i min. 46" og repræsenterer deres topmodel. Selv deres nuværende B8050, som har været ude på markedet i et stykke tid, koster stadig +15.000 kr. i 46" modellen, og du skal forvente, at 9000-modellen vil starte NOGET højere i pris.

Du bliver nødt til at indstille dig på, at det er mid-range segmentet du skal satse på og ikke high-end. En topmodel koster ikke 10.000 kr. Det er nok 6500-modellen du vil kunne få indenfor dit budget.
Af ll-Alex-ll
Blomsterpigen skrev: Jeg er da blevet forelsket i Samsung LED-TV 9000. Det ville jeg godt kunne vente på i længere tid, så jeg kunne spare sammen til det (køber aldrig på afbetaling). Men hvad er tidshorisonten for, at det først kommer ud til fuld pris og så senere ryger lidt ned? Vil ikke vente til næste Jul.
Det er også et fedt tv. Jeg regner selv med at købe det. Men prisen bliver i hvert fald 25.000 (for 46"), har jeg hørt.

Hvilket også passer meget godt med de priser der er på deres LED flagskibe som er på markedet i dag.
Blomsterpigen skrev: Nu står der også skrevet i et tidligere indlæg i denne tråd, at jo tyndere en skærm er, jo være bliver lyden. Hvad så med dette på 8 mm?
Skal du have ordentlig lyd. Så glem LED. Igen, du er nødt til at være mere realistisk med din krav.
Det som du har stillet op, svarer til at gå ind hos D'angleterre og bede om en "Jensens favorit bøf".

Som det tidligere er nævnt, så snup LG'en. Det er det tætteste du kommer på dine krav.

Men må jeg hører dig ad, om hvorfor du skal have full-HD og DLNA (tænker specielt på DLNA).
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Jeg regnede med, at Fuld HD er bedre end HD ready fordi det vil være bedre gearet for fremtidens teknologi. Jeg fatter nok ikke en brik af alt det jeg har læst. Der smides HD ready fladskærme på udsalg i flæng, så jeg regner med at det er fordi butikkerne vil af med dem, før det er for sent.

DLNA er vel kommet for at blive. Vil jeg ikke stå med et forældet tv om 5 år, hvis jeg ikke får det med nu? Jeg regner ikke med at skulle skifte tv igen inden for en overskuelig fremtid.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Jeg har netop set på LG SL8000. Der er kun PAL og SECAM, og jeg ville gerne have NTSC med, da jeg har nogle videobånd fra USA, som jeg vil overspille til DVD, før jeg skaffer mig af med min Philips video og Philips tv, som begge har NTSC.

Jeg har set andre TV med NTSC men har glemt hvilke. Er det det mest almindelige at det ikke er med?
Af xcardman
puha

kan godt forstå det ikke er nemt og købe tv idag, med alle de udtryk og man ingen teknisk indsigt har.

DLNA er fint, men skal du bruge netværk til at se billeder og film.

HD ready er ikke på vej ud, men de fleste skærme er full HD.
du udnytter kun full HD, når du ser blu-ray og sidder meget tæt på. meget rart og have sammen med et mediecenter. Men er ikke nødvendig.
blu-ray ses fint på HD ready skærm, se denne anmeldelse
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=14587

NTSC bruges kun på tuner i US. Men alle tv kan vise 60hz.
som der skal bruges for at det ikke hakker, men du skal have en afspiller som er kodefri
men bruger selv en maskine til alle min filer og som skifter mellem 50hz og 60hz og 24hz(blu-ray) en popcorn c200
man kan også købe en wdplayer til noget under 1000 kr.
det foretrækker jeg fremfor alt det indbyggede i et tv.
men det er en anden historie

håber det giver lidt ydeligere svar

Men selv os med en rimelige teknisk viden, kan komme på glat is til tider.

har selv problemer med en ny projektor, jeg regnede med der skulle ses film på i aften.
Senest rettet af xcardman 23 jan 2010, 21:19, rettet i alt 1 gang.
Af ll-Alex-ll
Blomsterpigen skrev:Jeg regnede med, at Fuld HD er bedre end HD ready fordi det vil være bedre gearet for fremtidens teknologi. Jeg fatter nok ikke en brik af alt det jeg har læst. Der smides HD ready fladskærme på udsalg i flæng, så jeg regner med at det er fordi butikkerne vil af med dem, før det er for sent.

DLNA er vel kommet for at blive. Vil jeg ikke stå med et forældet tv om 5 år, hvis jeg ikke får det med nu? Jeg regner ikke med at skulle skifte tv igen inden for en overskuelig fremtid.
ja Fuld HD er bedre end HD Ready. Og 3D er bedre end Fuld HD. Du kan jo blive ved.

Du kan jo sagtens bruge HD Ready til at se Bluray. Det klarer den ganske fint. Jeg har selv brug for Full HD af følgende grunde:

Jeg skal have mig et stort TV (55"). Min playstation 3 som jeg bruger til at spille spil på og mit mediecenter.

Har du virkelig behov for alt dette? Specielt DLNA tænker jeg på. Ved du overhovedet hvad dette bruges til? Og i så fald, hvordan du bruger det?

Synes da klart du skal hoppe på Samsungs 9000 serie. Men det kræver blot 15.000 ekstra. hvis ikke mere. Men igen, det har slet ikke den lyd som jeg tror du gerne vil have. Men helt ærligt, hvad forventer du af et tv der er 8 mm. tyndt? B&O lyd?

Jeg tror at LG SL8000 er noget for dig. For ville det ikke være dumt at betale så meget ekstra for noget, som du ikke engang selv er 100% klar over, eller hvordan du udnytter det til fulde?
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Dejligt at der er en der føler med mig O_O jeg bliver hele tiden bombarderet med nye ting, som jeg skal tage stilling til. Jeg føler lidt, at det er ligesom at skulle købe en ny bil! Det skal være det rigtige, når jeg taget valget.

Jeg ville gerne kunne se billeder fra min pc, men jeg kan også kopiere dem over på en USB pen. Jeg er ikke kommet så langt med mit PC køb heller, så indtil videre har jeg ikke trådløst netværk, men det kommer, når jeg først har mit tv. Men vil DLNA ikke kunne meget mere på kort?
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Det kan godt være, at jeg ikke ved noget om DLNA pt men det kan man vel lære.

Samsung vil jeg ikke vente på, så jeg står egentlig der, hvor jeg stod, da jeg startede denne tråd, at
LG SL8000 er bedst. Er næsten klar på dette.

Et spørgsmål mere: Hvad gør jeg med YouSee og harddisk optager. Er der noget der ikke kan arbejde sammen med SL8000?
Af ll-Alex-ll
Blomsterpigen skrev:Det kan godt være, at jeg ikke ved noget om DLNA pt men det kan man vel lære.

Samsung vil jeg ikke vente på, så jeg står egentlig der, hvor jeg stod, da jeg startede denne tråd, at
LG SL8000 er bedst. Er næsten klar på dette.

Et spørgsmål mere: Hvad gør jeg med YouSee og harddisk optager. Er der noget der ikke kan arbejde sammen med SL8000?
Hvis du finder et andet TV der matcher ALLE de krav du har stillet. Inkl. pris. Så skriv det lige. Så køber jeg gerne 3 :)
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Jeg har i hvert fald fået nok underholdning i dag angående fladskærme. Min søn siger "Bare køb et TV og få det overstået". Det gjorde han, da han købte et Samsung Plasma for et års tid siden, og et par uger efter var det sat ned med 3.000 kr. Det har jeg ikke lyst til, for de penge kan jeg bruge på en bærbar.

Skulle jeg finde mit drømme-TV så køber jeg gerne 3 ekstra til dig Alex :D - så kan vi handle!
Af Perfod
DLNA hvis du ikke har det store behov for det kan det jo være lige meget du skal jo lige sætte dig ind i hvad dit behov er..
Jeg går selv ekstremt meget op i tingene skal være tip top men de to plasma skærme jeg har købt har ikke DLNA. Panasinic g10 og LG PS8000 , jeg har ikke behov for DLNA,, Har du?????

Du siger du vil have en Blueray optager , husk den skal være Mpeg 4 , dvb-c , ved ikke hvor de findes , men har heller ikke kigget efter dem.

Og som der siges du skal kigge efter et Mid range klasse tv og ikke High end , men et Godt mid range tv bliver du altså super glad for , de 2 jeg har køb er jo kun mellem klasse.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
NTSC bruges kun på tuner i US. Men alle tv kan vise 60hz. som der skal bruges for at det ikke hakker, men du skal have en afspiller som er kodefri men bruger selv en maskine til alle min filer og som skifter mellem 50hz og 60hz og 24hz(blu-ray) en popcorn c200 man kan også købe en wdplayer til noget under 1000 kr.
Jeg har aldrig hørt om en wdplayer eller popscorn c200. Hvad bruges de til? Kan de afspille DVIx, billeder og videofilm, som er overført til pc og så brændt? Jeg er helt uden kendskab til dette, spiller bare hvad jeg har af DVD film på den afspiller jeg har.