23 jan 2010, 00:46
I ugevis har jeg gransket både forum og anden oplysning om TV skærme her. Jeg søgte viden men er kun blevet mere forvirret – nok fordi det ser ud til at være utrolig professionelle udmeldinger. Men det hjælper altså ikke en pige på 62, at man skal bestemme sig for 100 eller 600 HZ, LED eller LCD, LGSL8000 eller LG SL9000. Sidstnævnte havde jeg købt og betalt for i Bilka på en lørdag men ville vente med at hente det, til jeg havde checket info her på siden. Det havde fået tomlen ned i modsætning til SL8000, så jeg fik pengene retur. Nu har jeg også været i butikker og søgt info. Jeg hælder mest til Samsung eller LG men er åben for alle forslag, som indeholder mine ønsker.
Jeg vil forsøge at gøre mine spørgsmål korte og præcise og håber på ekspertise fra panelet. Efter at have læst diverse indlæg har jeg følgende info og ønsker:
1. Har YouSee kabel. Ville have YouSee Plus, men når jeg søger, står der på YouSee hjemmesiden, at jeg ikke kan få ”deres produkt” på min adresse.
2. Bor i betonbyggeri 2. Sal.
3. Ønsker at købe LED TV 42”- 46” til 6.000 - 10.000 kr.
4. Vil have en Blue Ray harddisk optager men har læst at det ikke er alle der kan bruges til alle skærme
5. USB
6. DLNA
7. Lavt energiforbrug
8. Afbryder knap = nul standby.
9. Blue Ray
10. God lyd, så jeg ikke behøver Surround anlæg
Spørgsmål:
Hvordan kan jeg sikre mig, at min skærm ikke er parallelimporteret, så det ikke kan bruges i Danmark?
Kan jeg tilslutte en harddisk optager uanset hvilken model TV jeg vælger, eller udelukker det nogle af dem?
Er det ikke alle fladskærme der har en fysisk afbryder knap?
Er glasfronten et problem på LG – reflekterer det mere end plastskærme?
Gør det nogen forskel for mig, at skærmen er boxer godkendt?
Er der andre ting, som jeg bør være opmærksom på før køb?
Udelukkelsesmetoden er måske den nemmeste vej for mig med hensyn til mine ønsker.
På forhånd tak.

Jeg vil forsøge at gøre mine spørgsmål korte og præcise og håber på ekspertise fra panelet. Efter at have læst diverse indlæg har jeg følgende info og ønsker:
1. Har YouSee kabel. Ville have YouSee Plus, men når jeg søger, står der på YouSee hjemmesiden, at jeg ikke kan få ”deres produkt” på min adresse.
2. Bor i betonbyggeri 2. Sal.
3. Ønsker at købe LED TV 42”- 46” til 6.000 - 10.000 kr.
4. Vil have en Blue Ray harddisk optager men har læst at det ikke er alle der kan bruges til alle skærme
5. USB
6. DLNA
7. Lavt energiforbrug
8. Afbryder knap = nul standby.
9. Blue Ray
10. God lyd, så jeg ikke behøver Surround anlæg
Spørgsmål:
Hvordan kan jeg sikre mig, at min skærm ikke er parallelimporteret, så det ikke kan bruges i Danmark?
Kan jeg tilslutte en harddisk optager uanset hvilken model TV jeg vælger, eller udelukker det nogle af dem?
Er det ikke alle fladskærme der har en fysisk afbryder knap?
Er glasfronten et problem på LG – reflekterer det mere end plastskærme?
Gør det nogen forskel for mig, at skærmen er boxer godkendt?
Er der andre ting, som jeg bør være opmærksom på før køb?
Udelukkelsesmetoden er måske den nemmeste vej for mig med hensyn til mine ønsker.
På forhånd tak.