Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej drenge, (og eventuelt de få piger)

Jeg planlægger at mit gamle B&O billedrørsfjernsyn skal udskiftes snarligt.

Jeg har forsøgt at læse lidt op rundt omkring hvad man skal kigge efter og så videre.

Det skulle gerne kunne bruges til at se fibernet TV/ Blueray film og tilsluttes min til lejligheden indkøbte HTPC, (eventuelt en ps3, men der er jeg ikke helt sikker)

Det skal sælges til kæresten, så jeg forestiller mig at det skulle være en af de tynde LED skærme.

Jeg har kigget på samsungs serie, og jeg overvejer om UE37B6050 kunne løfte opgaven?

Er det værd at smide de ekstra penge for UE40B8050 i stedet?

Eller skulle jeg kigge i en helt anden retning, hvad er mine alternativer. Hvis det skal være i tyndt tv omkring 37 tommer og maks 40?
Af Dietmar1982
Dem har jeg selvfølgelig også kigget på.
Men eftersom langt de fleste af de anbefalede skærme er alt for store til mig. Så er der ikke så mange at vælge imellem.

I HTPC kategorien er der kun to, hvor den ene koster det dobbelte af den anden.

Er der tilsvarende forskel på de to?
Sony fjernsynet er ikke med LEDlys så den er noget større. (har betydning for salgstalen til kæresten)

Er de andre i samsungs LED serie ikke værd at kigge på,
f.eks. 6 serien, er billedet for dårligt?

Og er der virkelig ikke nogen af de andre LED producenter som kan konkurrerer med samsung?
Brugeravatar
Af koenigs
Philips laver bedre LED tv end Samsung. Så jo, der er andre der kan konkurrere med Samsung.

Men hvis du med LED kun tænker på tykkelsen af TV'et, så er det rigtig at Samsung er dygtige til den del af det, at resten så halter en hel del efter f.eks. Philips LED tv'er er så en anden sag.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1257331199

Hvis du klikker på linket kan du læse en anmeldelse af et Philips LED TV der er rigtig godt. Det kan du også få i 42". Ubetinget et bedre valg end Samsung LED.
Senest rettet af koenigs 21 jan 2010, 14:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dietmar1982 skrev:Dem har jeg selvfølgelig også kigget på.
Men eftersom langt de fleste af de anbefalede skærme er alt for store til mig. Så er der ikke så mange at vælge imellem.
Du kan få de fleste skærme i andre størrelser end dem vi har testet, så du kan blot lede efter skærmene i andre tommemål selv.

Sony, Sharp og LG laver da også udmærkede LED-TV. Vi har testet flere af dem allerede.
Af abel
Jeg har lige købt en Sony KDL-40ZX1 til godt 11.000 - syper fed skærm, og super tynd.

Slår i mine øjne ethvert Samsung TV af banen!
Af Dietmar1982
Tak for alle besvarelserne.
Jeg er igang med at kigge alle anmeldelserne igennem.
Så jeg har nok opfølgende spørgsmål senere.

Jeg har dog et allerede nu.
Er der nogle nye modeller og teknologier på vej de næste par måneder, som eventuelt kunne være værd at vente på?

Der er selvfølgelig altid nu teknologi på vej. Men da jeg ikke har travlt med at få tv'et skiftet, så kan jeg godt vente.
Af Cutter
Dietmar1982 skrev:Tak for alle besvarelserne.
Jeg er igang med at kigge alle anmeldelserne igennem.
Så jeg har nok opfølgende spørgsmål senere.

Jeg har dog et allerede nu.
Er der nogle nye modeller og teknologier på vej de næste par måneder, som eventuelt kunne være værd at vente på?

Der er selvfølgelig altid nu teknologi på vej. Men da jeg ikke har travlt med at få tv'et skiftet, så kan jeg godt vente.
Du vil nok finde Sony's nye modeller ret spændende;

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1263547795
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dietmar1982 skrev:Der er selvfølgelig altid nu teknologi på vej. Men da jeg ikke har travlt med at få tv'et skiftet, så kan jeg godt vente.
Vent indtil du har behovet. Du vil altid kunne få noget nyere og bedre i morgen.
Af Dietmar1982
Jeg har kigget lidt på de anbefalinger i har lavet og der er især to jeg synes ser interessante ud.

Den ene er LG SL8000 og det andet er Samsungs B8050.

Jeg har også kigget lidt på SL9000 modelen, men ifølge jeres anmeldelse var Billedet en del dårligere end 8'eren.
Som modvægt til dette kan jeg kun se en smule mindre skærm dybde, fra 4,5 til 3 cm, og et mindre strøm forbrug.

Er der andre fordele ved 9'eren, eller skal man vælge 8'eren?

Så er der Samsung skærmen, den frister mig en del. Men den koster også langt mere end LG skærmen. Ca. 12000 vs. 7000 for 8'eren.
Er det hul i hovedet at give så meget mere for den? den er ikke meget tyndere selvom LG'eren ikke er LED (right?).
Hvad får man for de ekstra penge, ikke noget?

Sidst men ikke mindst har jeg også kigget på Philips 9704 model. Jeg synes sådan set at almuminium designet er meget lækkert, men det er også noget større fjernsyn en de to andre. (over 9 cm mod 4,5 og 3). Jeres anmeldelse af dette er heller ikke så flaterende som koenigs får det til at lyde.
Jeg har heller ikke kunne finde en forhandler på nettet så jeg kunne se hvad et sådan koster. kun på den mindre model 9604. Hvad er forskellen på de to?

Hvis jeg kunne få jeg til at liste de ovennævnte fjernsyn efter kvalitet, hvordan ville den så se ud?
Dømt ud fra den her tråd alene så vil jeg gætte

phillips
LG
samsung

men det er ikke det indtryk jeg får når jeg læser anmeldelserne, hvad er det rigtige?

På forhånd mange tak for hjælpen
Af Dietmar1982
Undskyld at jeg dobbelt poster.

Men er der ingen der kan hjælpe mig?