Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg er faldet over Samsungs LED tv og har set det hos ElGiganten. Dér er det modellen ue32b6050 de sælger.
Samtidig har jeg hos Fleggaard set en lignende model ue32b6000. Hvori ligger forskellen mellem de to modeller?

Jeg støder tit på begrebet "parallelimporteret" - men hvad betyder det? Er det kun spørgsmålet om hvorvidt der er DK manual med eller ligger forskellen i selve tv'et?

Håber på hurtig hjælp, da pris forskellen på de to modeller i disse butikker pt. er 2.200kr. og jeg vil gerne handle snarest :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
B6050 er den danske model, hvor du er sikret, at de danske tunere virker efter hensigten.
Nu er det en 32 tommer model du kigger på, men hvis man kigger på 40"+, så omfatter de danske modeller også Samsungs såkaldte Prestige Service.

B6000 er en parallelimporteret model, altså importeret fra udlandet. Den vil sikkert have dansk sprog i menuen, men det er ikke sikret, at alle tunerne virker som de skal. Det er oftest tuneren til kabel-tv der kan drille lidt. På nogle Tv skal man have landet hen på Sverige før den vil finde kanaler.
Af steelman
Hej Rasmus. Tak for dit hurtige svar!
JEg har forhørt mig hos fx. CineMagic og de siger at der ingen forskel er i selve tv'et (panel og tuner), og de oplever ingen problemer med opsætning til fx. YouSee. Og hvis forskellen blot er i, at tuneren skal stilles til Sverige, er det vel en forskel man godt han spare 2.200kr. på - trods alt :s Eller hvad mener du om det?
Af jacob586
Under alle omstændigheder har du 14-dages returret på nettet, hvis tuneren skulle vise sig ikke at virke. men al erfaring viser at Samsungs parallelimporterede modeller virker fint i DK - og det er så det Cinemagic også siger. Specielt når du kigger på 32'' hvor Samsungs Presige service ikke gælder, ja så har jeg svært ved at se hvorfor man overhovedet skulle købe den nordisk model.