Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fatD
Jeg var efter timers research på nettet (især flatpanels.dk) endelig kommet frem til at købe Panasonics V10 plasma skærm og denne står pt. til at skulle hentes i slutningen af denne måned til 10.000 kr. dog ikke betalt endnu.

Efter den nyligt afsluttedes CES messe i Las Vegas er jeg dog kommet yderst meget i tvivl om hvorvidt jeg skal vente de 3 måneder (eller mere?) det tager før de nye Panasonic G20, G25 og V20 modeller kommer til landet.

Er der nogen der kan komme med nogle plusser og minusser for dette? Hvad kommer de mon ca. til at koste og hvor afgørende tror i egentlig forskellene vil være, udover 3D delen på V20 selvfølgelig? Er virkelig kommet i tvivl så håber der er nogen der kan hjælpe med en mere dybdegående vurdering. O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prisen bliver uden tvivl noget højere end for de nuværende modeller. Især high-end modellerne har det med at være en hel del dyrere ved lancering, så hvis du har et stramt budget, så regn ikke med at V20 kan købes til samme pris som V10.

Featuremæssigt har vi ingen information ud over 3D og bedre sortniveau. Et forsigtigt gæt er dog at de nye modeller ikke vil være ringere end de gamle ;)
Af phytoplankton73
Jeg har også besluttet mig for en V10'er når jeg flytter 1. marts. Jeg har ikke budget til mere end de 10K man kan få en V10'er til, så jeg regner ikke med at kunne få en af de nye modeller. Til gengæld kunne de jo være at V10 falder lidt i pris i løbet at de næste måneder fordi den ikke længere er nyeste model i sin serie. Jeg har egentlig først brug for et godt TV når der er VM i fodbold til sommer, så jeg tror jeg afventer indtil maj/juni inden jeg køber
Af Illgor
Som det nok er sagt før så er det rigtig svært at sammenligne en nuværende model med en kommende model.
Køb når du har brug for det og sammenlign med de modeller der er.
Om 3 måneder er der kommet nyt omkring modeller der kommer 3 måneder senere osv. Der vil ALTID være noget bedre hvis man venter.
Har selv V10 og kan varmt anbefale det. Hvis du ikke ligefrem står og tænker at nu simpelhen må ha 3D, så synes jeg du skal hoppe på V10 og glæde dig over et super billede og rigtig fedt design.

Edit efter seneste indlæg: Tror ikke V10 falder meget mere. Nok snarere en risiko for at den helt udgår.
Så vidt jeg ved produceres den ikke mere så det er kun det der er på lager indtil nye modeller kommer. Pansonic har desværre en tendens til at løbe tør for en del modeller lige inden de nye udkommer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige netop V10 tror jeg også bliver svær at presse i pris. Den findes stort set ikke mere og 50" versionen er, så vidt vides, helt udgået.
Af xcardman
sidste år startede en 50v10 på cirka 19000 kr og i år tror jeg faktisk prisen ligger endnu højere på deres v model og 3D version.
men er et gæt

Men ja tror pan har rykket sig noget mere i 2010 på deres topmodeller, end fra 2008 til 09
Af fatD
Jeg kan kun tilslutte mig diverse kommentarer og generelt ville jeg også bare købe v10'eren uden tanke på kommende modeller, men det virker bare som om pana virkelig rykker i år i kraft af deres brug af pioneers kuro teknologi og yderligere den ekstre udvikling der er kommet indenfor hjemmenetværk, internet etc. hvad de eksisterende modeller blev hårdt kritiseret for.

Hvad tror i en G20 eller G25 kan erhverves for et par måneder efter DK release(ved godt det er et umuligt spørgsmål at besvare)? 3D tv er på ingen måde et must nemlig.
Af Fing
Ja, svært at svare på er det jo. Men jeg kunne faktisk godt forestille mig at en G20 har et bedre billede end et V10. Det er selvfølgeligt gætværk. Men ved så ikke om den kan erhverves for 10.000 kr som en V10 åbenbart kan i dag.
Af xcardman
hvis det er rigtig en g20 har langt bedre native contrast end v10.
så vil Jeg allerede sige den bliver bedre.
nemlig at billedet bliver bedre med hensyn til flimrer og blinke fra dynamisk kontrast
Personligt havde jeg ventet på en g20 frem for en v10 idag.
men prisen bliver sikkert højere i starten
Af fatD
Der er ikke nogen nærmere dato på hvornår en eventuel dansk test af G20 og G 25 foretages vel? Og en præcis dato for hvornår modellerne kommer til DK er heller fastsat, korrekt?

Er virkelig gået hen og blevet godt og grundigt i tvivl igen, møg irriterende!!!!!!
Brugeravatar
Af radiomand
Panasonic Europa holder pressemøde 15/2-2010 i Frankfurt, og kort tid herefter vil de nye modeller løbende komme på marked frem til sommer, hvilken modeller der kommer først vides ikke præcis, måske som sidste år G + X først derefter S - U/C - V og til sidst Z.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
fatD skrev:Der er ikke nogen nærmere dato på hvornår en eventuel dansk test af G20 og G 25 foretages vel? Og en præcis dato for hvornår modellerne kommer til DK er heller fastsat, korrekt?

Er virkelig gået hen og blevet godt og grundigt i tvivl igen, møg irriterende!!!!!!
Den 15. februar melder vi mere ud her på FlatpanelsDK med priser og præcise EU modeller, så skriv datoen ind i kalenderen.

Den 16-17. februar kan vi også give jer de første indtryk af de mange modeller efter vi får dem at se i München.

Umiddelbart herefter skulle vi gerne modtage de første Panasonic modeller til test.