Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kenni H
kskruger skrev:Noget kan tyde på, at Panasonic har valgt side. De går efter god billedekvalitet, til en sikkert en fornuftig pris og håber så, at folk kan lave med et noget forældet design.
Personligt tror jeg de får det rigtig svært i 2010, især når folk ser hvor flade de nye skræme er fra Samsung, sony, LG, hvorfor så købe en grim tyk skærm fra Panasonic.
Ja i værste fald kan man frygte at dette er døden for plasma modeller fra Panasonic, hvis de ikke kommer op på hesten
Af xcardman
kskruger skrev:Noget kan tyde på, at Panasonic har valgt side. De går efter god billedekvalitet, til en sikkert en fornuftig pris og håber så, at folk kan lave med et noget forældet design.
Personligt tror jeg de får det rigtig svært i 2010, især når folk ser hvor flade de nye skræme er fra Samsung, sony, LG, hvorfor så købe en grim tyk skærm fra Panasonic.
desværre har du helt ret.

Det hjælper ikke at de sikkert noget af den bedste billedekvalitet i 2010 og så ikke har har ændret deres design.

hvis jeg ikke havde min pioneer 500M, og skulle have nyt tv i 2010.
Så må jeg nok indrømme at jeg selv havde svært ved at vælge en pan.
kuro tek eller ej
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg forstår det ikke. Det er ikke et spørgsmål om at blæse og have mel i munden - de har jo intet gjort for at re-designe skærmene. Ja, en industriel designer arbejder ikke for vand og brød, men Panasonic er ikke en bolchebutik med småører på kontoen. I min mening er det absolut kønneste TV, vi endnu har set billeder fra på CES fra Sony, nemlig deres NX800 - ren B&O klasse (med forbehold for at samlekvaliteten måske er noget hø...).
Af eXeel
yakken, jeg forstår heller ikke, hvis argumentet skulle være at det ville bringe prisen betydeligt opad for deres produkter.

Det er rigtigt, at for mange betyder billedet mest. Men det betyder ikke, at designet ikke kan have en meget stor betydning også!

I det mindste gør det måske min beslutning lettere ang. valget om et tv fra denne generation. Nu må vi se...
Af therunemeister
Perfod skrev:
therunemeister skrev:5,000,000:1 Native Contrast på V og G serien...det er da et skridt op fra 40,000:1 på V10 må man sige...
du har set forkert v10 og g10 har 2,000,000:1 Native
Som xcardman også nævner har jeg ikke set forket.
Af Kratz
Come on allesammen. Hvis der var noget man vidste forud for CES 2010 så var det da, at Panasonic TV kommer til at se ud som de har gjort de sidste mange år!
Jeg ved ikke om Panasonic er ultrakonservative eller blot fantasiløse. Det kan selvfølgelig også være deres relegion forbyder dem at ansætte en designer ;)

Men lur mig om ikke Panasonic nok engang bliver blandt de mest anbefalede TV her på siden (baseret på billedkvalitet).
Selv om man ikke skal lægge for meget i specifikationer ser det nu alligevel lovende ud vil jeg sige. Jeg troede ellers ikke meget på det kunne nås at implementere Pioneer teknologi i dette års modeller, men som også indikeret i artiklerne kunne specs godt indikere dette rent faktisk er tilfældet.
Jeg glæder mig rigtigt meget til at se nogle tests :)
Af xcardman
Men har du set disse

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 2&zoneid=5

deres plasma kommer sikkert til at ligne dem.

godt jeg købte mit pio 500M, det bliver alså svært at overbevise folk om et bedre billede på et pan.
om så der er kuro tek i eller ej
samt strømforbrug.

Men vi får se
Af Kratz
Jamen der er da ingen tvivl om Samsung, Sony og for så vidt også LG er lysår foran på designfronten!
Og jeg er da fuldstændig enig i det er et problem for Panasonic de flytter sig så lidt på den front (underligt de ikke selv kan se det?).
Der er rigtigt mange mennesker som går højt op i design og vil fravælge Panasonic alene på den baggrund.
Af cybamerc
Smag og behag er jo som bekendt forskellig; men det er godt nok kummerligt, dét Panasonic præsterer. Smag og behag er jo som bekendt forskellig, men når man sammenligner med Samsung, Sony og LG, så er det svært at forestille sig, at alm. forbrugere vil vælge Panasonic. Det er en skam, for der er sikkert tale om fremragende tv.
Af Fing
Selvfølgeligt skuffende at der ikke er sket noget på design-fronten, men skulle vi nu ikke lige spise brød til før vi dømmer Panasonic færdig. Hvis de med Pioneer-teknologi kan levere bedre billedkvalitet end 2009-modellerne, så bliver de da helt sikkert igen populære selvom designet er det samme. Det er jo trods alt stadigt en forbedring.

Er nu spændt på hvordan diverse tests munder ud. Hvis vi snakker tæt på Pioneer billedkvalitet med et moderne TV's features, til en overkommelig pris, dog med et forældet design, så synes jeg stadigt det er et overordentligt interessant produkt
Af tarok
xcardman skrev:
desværre har du helt ret.

Det hjælper ikke at de sikkert noget af den bedste billedekvalitet i 2010 og så ikke har har ændret deres design.

hvis jeg ikke havde min pioneer 500M, og skulle have nyt tv i 2010.
Så må jeg nok indrømme at jeg selv havde svært ved at vælge en pan.
kuro tek eller ej
Sig mig, er du ikke en af fortalerne for god billedkvalitet og nu vakler du åbenbart i troen...:)
Åh, så grimme er de da heller ikke.
Af kskruger
En lille ting, man måske også skal huske på ved køb af en Panasonic nye skærm ano 2010, er hvis man efter et år el. 2 vil sælge den igen. Ja så fremstår den allerede ret forældet med dens håbløse design, i forhold til de super tynde skærme som helt sikkert vil være normalt 2010/2011. Hvilket helt klart vil påvirke brugtprisen.
Af tarok
kskruger skrev:En lille ting, man måske også skal huske på ved køb af en Panasonic nye skærm ano 2010, er hvis man efter et år el. 2 vil sælge den igen. Ja så fremstår den allerede ret forældet med dens håbløse design, i forhold til de super tynde skærme som helt sikkert vil være normalt 2010/2011.
Tynde skærme, som ikke kan frembringe bare lidt anstændig lyd.... den udvikling er heller ikke okay.
D.v.s at hver gang en forbruger køber en ultratynd LED skærm, ja så kan man roligt tillægge et surroundanlæg oven i prisen. Det er selvfølgelig også en måde at føre prispolitik på - at skære kvaliteten på lyddelen fra
Af BrianH
Er der nogen af dem de siger det "dårlige" design vil gå ud over panasonics salg, der har overvejet om ikke Panasonic designer deres tv efter hvad de har erfaring for kan sælge? Jeg kender ikke japaneres og kineseres smag, og det er vel næppe den danske smag der designes efter
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21