Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jimmy P
Hej alle.

Har længe gået og kigget efter fladskærm og nu er tiden ved at være inde, tror jeg da. Kan nemlig se på forsiden at det vælter ind med nyheder.

Har brændt mig varm på en lg 50ps8000 skærm. Oprindeligt ville jeg have en samsung b855 men tør simpelthen ikke købe den med alle de problemer der har været.

Nu er spørgsmålet så, er det dumt at købe fladskærm nu. Jeg tænker at der snart kommer nye produkter, evt en afløser for ps8000? Ved godt at markedet flytter sig hurtigt, men man vil jo gerne have så meget så muligt for sine penge. Der florere også en masse 3d snak i luften, skal man vente med at købe skærm til de kan vise 3d?

Som i kan høre er jeg virkelig i tvivl. O-O

Dog har jeg kontaktet Dansk it lager som siger at jeg kan hente en skærm hos dem fredag og det kribler jo lidt i mig.

Hvad stiller man op?

Mvh Jimmy
Af forzajuve24
Hejsa.

Jeg har også lige bestilt nøjagtig samme TV. jeg startede med at bestille det hos getmore til 8.250 eller tæt på ihvertfald. Men de kunne ikke garantere for leveringen. Så har nu bestilt hos buyvision.dk til 7.799, og Der skulle gå imellem 3-5 dage. Synes der står hos danskitlager at den ikke er på lager.

Man kan jo altid vente, men du vil altid betale en merprs for at nyt tv der lige er kommet på markedet, det er simpel markedsføring. Så skal man måske igen vente på at det falder i pris, og så står man i samme dilemma som du står i nu. Så ud og køb skærm med dig :-)
Af Jimmy P
Jeg er godt klar over at jo længere jeg venter jo mere vil jeg spare. Jeg er også indstillet på at hvis jeg køber nu, så er den f.eks 1000 kr. billigere om 2 mdr. Den er jeg helt med.

Det jeg mere tænker på er fremtiden. Man ved selvfølgelig ikke hvad den bringer, men det ville da være ærgeligt hvis der kommer en ny udgave af ps8000 om 2 mdr som er meget bedere til samme pris.

Er der en gylden måned hvor det bedst kan betale sig at handle sit fladskærm i. Jeg tænker den måned hvor priserne er faldet tilstrækkeligt til at det er en god handel, men der samtidig er langt tid til at der kommer en ny model så man ikke føler sig taget i røven.?
Af calletv
Jeg tror man skal betragte TV-produkter som IT-produkter:
Der kommer HELE tiden nyt, og uanset hvad du køber kommer der noget nyt og bedre relativt kort tid efter - sådan er det bare. Man skal også se på "investeringen" som en ren omkostning, dvs. at de produkter man køber meget hurtigt bliver stort set værdiløse. Hvis man gør sig dette klart inden man køber, bliver man ikke så ærgelig når disse uundgåelige forhold indtræffer.

Hvis man er typen der ikke vil betale de lidt højere priser når produkterne er helt nye, venter man bare til de falder i pris (ligesom IT). Men hvis man så samtidig er typen der ikke vil købe produkter der er ved at udgå, selvom de er blevet billigere....så får man sig aldrig en fladskærm??

Pointen er: Man skal vist bare kaste sig ud i det, og så lade være med at kikke på nye TV, før man igen skal have nyt!
Af Jimmy P
Hvis man er typen der ikke vil betale de lidt højere priser når produkterne er helt nye, venter man bare til de falder i pris (ligesom IT). Men hvis man så samtidig er typen der ikke vil købe produkter der er ved at udgå, selvom de er blevet billigere....så får man sig aldrig en fladskærm??
Der tror jeg sgu du ramte hovedet på sømmet. Det er præcis sådan der jeg er, en nærigrøv der vil have det bedste :D
Af MikeG
Sjovt, det præcis samme skærm jeg er nået frem til efter flere ugers søgning og præcis samme tanker jeg gør mig.

Nogen der ved hvor man kan se og prøve den??? Mærkeligt at el-giganten vil have 14.999,- for den, men den er så heller ikke på lager.... hvis I finder et billigt sted må I lige sige til, så snupper jer nok også en. Det skal være en dansk/EU version, fra en dansk (eller svensk) forhandler - ikke parallelimporteret.

Tænker på om en 50" skærm er for stor... sidder selv 270 cm fra skærmen mens gæster vil sidde fra 160 cm til ca. 300 cm afstand. Vil fx nyhederne og andre ikke HD udsendelser fremstå grovkornet fordi skærmen er for stor og vil man miste overblikket?

Ville nu godt ha haft en skærm med noget internet lir men det er vel ikke muligt hvis man kun vil give ca. 8000 kr.? Kan man købe noget som kan give LG skærmen disse muligheder fx. ps3? (skal alligevel købe en ny dvd-afspiller men ved ikke om det er en god idé at bruge ps3 til dette formål).

Vil ikke overtage tråden men håber at vi der påtænker at købe denne skærm bliver klogere... håber også at folk der har denne skærm eller har fravalgt den bidrager med deres erfaringer. Tak.
Af Jimmy P
Hehe, hvis du vil have lidt internet lir til din skærm så kig lidt på lg`s blu ray afspiller: bd 390 Den kan nogle forskellige ting. Men der findes garanteret massere af andet elektronik som kan gøre det samme.
Af RogueAgent
MikeG skrev:Sjovt, det præcis samme skærm jeg er nået frem til efter flere ugers søgning og præcis samme tanker jeg gør mig.

Nogen der ved hvor man kan se og prøve den??? Mærkeligt at el-giganten vil have 14.999,- for den, men den er så heller ikke på lager.... hvis I finder et billigt sted må I lige sige til, så snupper jer nok også en. Det skal være en dansk/EU version, fra en dansk (eller svensk) forhandler - ikke parallelimporteret.

Tænker på om en 50" skærm er for stor... sidder selv 270 cm fra skærmen mens gæster vil sidde fra 160 cm til ca. 300 cm afstand. Vil fx nyhederne og andre ikke HD udsendelser fremstå grovkornet fordi skærmen er for stor og vil man miste overblikket?

Ville nu godt ha haft en skærm med noget internet lir men det er vel ikke muligt hvis man kun vil give ca. 8000 kr.? Kan man købe noget som kan give LG skærmen disse muligheder fx. ps3? (skal alligevel købe en ny dvd-afspiller men ved ikke om det er en god idé at bruge ps3 til dette formål).

Vil ikke overtage tråden men håber at vi der påtænker at købe denne skærm bliver klogere... håber også at folk der har denne skærm eller har fravalgt den bidrager med deres erfaringer. Tak.
Jeg købte mit PS8000 hos Cinemagic.dk til godt 10k (i juni 09), nu ligger det på 8500.

Med hensyn til afstanden, så sidder jeg typisk ca. 2-2,5 m fra, og synes bestemt ikke det er for stort/tæt på. Gengivelsen af SD materiale er rigtig god IMO (jeg har parabol/Canal Digital), så medmindre kvaliteten af signalet i sig selv er ringe, så burde der ikke være noget at være nervøs for.

Mht DVD/internet lir, så laver LG selv en BD afspiller, BD390 med en eller anden form for internet/streaming funktion. Jeg har dog ikke selv set/prøvet den, så erfaringer om den må andre træde til med.
Af Jimmy P
Hvis man nu kastede sig ud i at bestille ps8000 er der så nogen idè i at betale 1000 kr ekstra og så få fuld forsikring og service i 4 år. Jeg tænker på om det er nødvendigt hvis man køber en dansk model?
Af Ramuchamp
Ikke hvis den i forvejen er dansk, har hørt mange fortælle at hvis der sker noget med ens tv, sker det i 99% af tilfældende inden for de første 2 år.
Af therunemeister
Vær opmærksom på at PS8000 ikke dur med de fleste CA moduler på markedet. Har prøvet 4 forskellige, og ingen af dem virker, og LG kan ikke hjælpe. Dvs. at man kan få problemer med at modtage ekstra kanal pakker der ikke sendes kodefrit ud (HD kanaler etc.)
Af Jimmy P
Nå så kom jeg sgu til at bestille det. Glæder mig som sindsygt og håber satme det lever op til mine forventninger.

Snakkede både med vores kabel tv leverandør og med lg ang problemet som therunemeister beskriver og de havde aldrig hørt om det. Det eneste man skulle huske var at hver tv udbyder har sine egne moduler og at det kun virker hvis man bruger deres.

Der skrives flere steder på nettet at der skal køres noget break in på fjernsynet, altså nogle skåne indstillinger som jeg har forstået det.

Dansk it lager har en break in dvd som man kan købe (har købt skærmen hos dem) ville den være optimal eller er der andre dvd`er som er bedere.

Nogle anbefalinger?
Af MikeG
Tak, BD 390 ser fin ud men tror vist det ender med en ps3 (så man også kan spille).

Merlin sælger skærmen til 8.390,- men den har da været til salg en del billigere hvis jeg husker rigtigt? Ville personligt ikke købe nogen garanti - LG har jo pixel garanti og så er der købelovens 2 år. Min erfaring er at enten går det i stykker lige i starten eller også efter mange år (typisk lige efter forsikringen udløber...).

Mangler stadig at finde et sted som har den udstillet - bor i nordsjælland så sig lige til hvis I finder et sted, omkring kbh./nsj. Hvorfor er det altid sådan at de interessante produkter ikke er udstillet, på udsalg eller på lager??
Af MikeG
Tillykke med købet - den bliver du sikkert glad for. Hvis ikke jeg var i tvivl om den var for stor havde jeg også bestilt min. Hvor købte du den og til hvad pris? Kan du anbefale en butik der har den udstillet?