Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af blylow
Nu er der CES 2010 i Las Vegas og alle producenterne skal ud og blære sig med hvad de nu har fundet på af vanvitige ting det er jo umuligt at følge med.
Hvor meget skal man lægge i at der bliver lagt ud på siden at an nu i 2010 kan købe 2,6 mm tynde fjernsyn og med 3D og ved ikke hvad?

Er DET det nye som vil overtage fladskærms-verdenen?

Er man næsten ikke nødt til at vente på det, eller er det bare ren og skær pral fra producenterne?

Vil det komme på markedet til priser der kan betales inden for de næste mange år?[/b]
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt tror jeg ikke et Tv på 2,6 mm kommer, men der komemr tyndere skærme på markedet. Måske på 1-2 cm.

3D kommer stensikkert. Priserne bliver nok høje,men ikke så høje, at de ikke er til at betale. De første 3DTV skal angiveligt lande her i Europa allerede til foråret eller sommeren. Om de danske produktchefer så vælger at tage det med i det danske sortiment ved jeg ikke, men de gange jeg har forhørt mig lød de umiddelbart positive.
Af blylow
Men bliver skærme på 1-2 cm til at betale (inden for 10000 kr.) og kan billedkvaliteten følge med så tynd en skærm? Det kan ikke være meget elektronik du kan stoppe i så tynd en skærm.

3Dtv har alle lovet bliver det helt nye men vil det blive intergreret nok på markedet inden for det her eller det næste år til at man gider hoppe med på trended lige når det kommer?

Der vel skal være 3D-bluray afspillere, 3Dtv-kanaler osv. før det rigtig kan skinne igennem?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
blylow skrev:Men bliver skærme på 1-2 cm til at betale (inden for 10000 kr.) og kan billedkvaliteten følge med så tynd en skærm? Det kan ikke være meget elektronik du kan stoppe i så tynd en skærm.
Ja, jeg tror de bliver til at betale. Samsungs nuværende LED-TV modeller er jo 3 cm og alle forventer de skal være tyndere i år. Det er rigtigt, at der ikke er plads til så meget elektronik, og jeg håber nu heller ikke at tykkelsen får den betydning, at man går på kompromis med billedkvaliteten.
3Dtv har alle lovet bliver det helt nye men vil det blive intergreret nok på markedet inden for det her eller det næste år til at man gider hoppe med på trended lige når det kommer?

Der vel skal være 3D-bluray afspillere, 3Dtv-kanaler osv. før det rigtig kan skinne igennem?
Ja, det kræver ret meget. 2010 bliver formentlig bare en start. Jeg mener Sony har udtalt, at deres estimat går på, at 3D markedet først er rigtig modent fra 2011-2012. Der kræves som du selv siger også indhold - og lige nu findes der ikke særlig mange der er villige til at starte 3D tv-kanalerne.
Af richthofen
Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke bekymre mig om 3D tv osv. Der går alligevel 7-10år, hvis ikke mere, før det er mainstreamed nok til at det virkelig rykker. Så hvis du køber et "almindeligt" fladtv nu, så passer det vel nok med at dit "almindelige" fladtv skal udskiftes til den tid, hvor 3D tv osv er blevet mainstream, hvis det overhovedet bliver det.
Af SLL
Jeg syntes kampen om at lave det tyndeste TV, samt det med 3D er helt tåbeligt. Om et TV er 1 cm. eller 5 cm. betyder ikke det store for mig. Man kan selvfølgelig imponere ens venner med et 1 cm. TV. Men mere end det syntes jeg ikke det kan bruges til.

Og så forstår jeg ikke hvorfor der pludselig er alt tale om 3D TVs. Jeg ville meget hellere have, at producenterne gik noget mere op i billedkvaliteten på de alm. type skærme vi allerede har.

SLL