Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jakobkp
Hej..

Jeg er ved at kigge lidt efter en fladskærm plus et surround anlæg..

Jeg var i Elgiganten egentlig for at kigge på et Panasonic TXP42G10E, som efter sigende skulle være et ret godt køb..

Jeg er ikke lige den store haj inden for fladskærme osv, men sælgeren i Elgiganten foreslog mig at købe en LG 42PQ6500, som i følge ham skulle være et rigtig lækkert fjernsyn.. Det smarte ved det var at der sammen med var et surround anlæg tilhørende (LG ht32s), hvilket jo gør man slipper for flere fjernbetjeninger :)

Umiddelbart så det ud til at have et rigtig godt billede, men da jeg kom hjem og søgte lidt, kunne jeg se at det vist "kun" var HD-ready, hvor jeg egentlig hele tiden har kigget efter Full-HD..

Jeg sidder i en stue med en afstand på ca. 2.65 m til fjernsynet, så vil det gøre nogen forskel for mig at få Full-HD frem for HD-ready, og er det generalt et godt fjernsyn? :-)

Hvis nogen ligger inde med noget, må i meget gerne dele det..

På forhånd tak!
Af jakobkp
Kan ikke finde nogen anmeldelser eller lign. på nettet, kun på en anden model nemlig LG 42PQ6000..

Så ville være rart hvis nogle lagde inde med nogle erfaringer eller lign. :-)
Af keler
PQ6000 er et ganske fornuftigt tv. Ca. på højde med x10. Det går du ikke galt i byen med, med mindre det skal bruges til PC brug.

G10 er dog noget bedre.
Af jakobkp
Okay..

Altså den er ca. 1000 kr. billigere end G10 + fordelen ved at både have samlet surround og tv i et..

Men med hensyn til HD-ready delen, vil jeg kunne mærke nogen forskel når jeg ser HD ? I forhold til hvis jeg havde Full-HD
Af keler
jakobkp skrev:Okay..

Altså den er ca. 1000 kr. billigere end G10 + fordelen ved at både have samlet surround og tv i et..

Men med hensyn til HD-ready delen, vil jeg kunne mærke nogen forskel når jeg ser HD ? I forhold til hvis jeg havde Full-HD
Jeg har 50" PQ6000 og HD står skide flot.

Jeg tror ikke jeg vil kunne se forskel på 1080p kontra 720p på min siddeafstand (3 meter). Det tør jeg godt vædde på du heller ikke kan, på en "sølle" 42"..

G10 er dog et par klasser bedre end PQ serien.
Af jakobkp
Spørgsmålet er om jeg som knap så stor Fladskærms haj, ville kunne mærke nogen betydelig forskel fra G10 til PQ klassen..

Det er en del penge for en fattig mand som mig at smide, så vil være sikker på det køb jeg laver ;D
Af Lolk
Hey

Jeg har også kigget på et PQ6500.
Har først set på et PQ6000 som er noget billigere og skulle være det sammen. Bort set fra der er en Dvb-C tuner i PQ6500.

Jeg har selv tænkt meget over der ik er full-HD i. Men tror ik det betyder det store. vist kun hvis man har Blu-ray?
Af jakobkp
okay..

Jeg vil netop bruge den en del til bluray, da jeg køber en playstation sammen med :/ Men ved ikk om jeg vil bemærke nogen forskel fra ready til Full
Af Lolk
Vil lige skynde mig at sige jeg ikke er sikker på det med Blue-ray!!
Skal du nok lige undersøge!

Har selv også set på G10 og personligt bedre lide PQ.

Har ikke købt i nu meeen det bliver nok PQ da jeg er vild med design og plus det usb media der er i den!

http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/e ... 168292.ece
Af Kratz
Nede i disse skærmstørrelser skal du meget tæt på for at se forskel på 720P og 1080P.
Husk samtidig, at det kun er materiale som er optaget i 1080P (altså Blu Ray film) som reelt kan give en forskel. HD-TV f.eks. vil ikke fremstå forskelligt på de forskelligt opløste TV.

Jeg ville nu (af andre grunde) gå efter G10 snarere end PQ6500. Det er overordnet set et bedre TV.
Af steffenj
Der er en guide inde under købs-guide til størrelse før du realt kan se forskel på hd og full hd. Ved ikke om man skal tage det så højtideligt men der siger den omkring 63" ved 2.5m før du kan få den fulde udbytte.
Syntes heller ikke jeg kan se den store forskel på et full hd og hd readt tv. Heller ikke rigtig på det 720p og 1080p matriale jeg ser. Kommer nok også meget an på hvor kræsen eller hvor meget man går op i netop dette.
Af Lolk
Har hørt godt om begge Men G10 koster 1000,- mere en PQ
Så er det 1000,- mere hver eller skal man spare dem til evt. surround:)

Har snart set på begge og undersøgt i 3 dage og det sku svært med de skærme;)
Af jakobkp
Altså hælder mest til PQ6500 modellen, da den er yderst pæn ren designmæssig + fordelen med surround anlægget..

Og hvis det er meget lidt forskel jeg ville kunne se på henholdsvis G10 og så til PQ6500, tror jeg det vil være et godt køb :) Men har indtil den 15. januar at bestemme mig i da det er så langt hele mit tilbud kører :p
Af jakobkp
Måske en lille detalje.. Den skal bruges til at spille ps3 på, men burde det ikk køre fint på begge ? :)