Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Efter at have luret en del anmeldelser herinde og på AVforums, besluttede jeg mig for at købe et Sony KDL-37V5500 tv.

Nu har jeg bare det problem, at der på alle digital kanaler, (f.eks. DR HD) opstår "digital flimmer"

Jeg er ikke klar over om det har et navn, men med jævne mellem fryser hele eller dele af billedet på skærmen. Næste billede kører så henover og der opstår en underlig grøn farve. Det er virkelig surt at se på og gør det umuligt at se digitale kanaler.
Der er ingen problemer med analog signalet.
Fjernsynet er sluttet med antenne kabel til en harddiske optager, også videre med antenne fra harddiske til TV.

*EDIT*
Fandt lige et billede med problemet.
http://www.graphpaper.com/wp/wp-content ... thewiz.jpg
Senest rettet af benjohnson22 29 dec 2009, 22:25, rettet i alt 1 gang.
benjohnson22 skrev:Hej Alle

Efter at have luret en del anmeldelser herinde og på AVforums, besluttede jeg mig for at købe et Sony KDL-37V5500 tv.

Nu har jeg bare det problem, at der på alle digital kanaler, (f.eks. DR HD) opstår "digital flimmer"

Jeg er ikke klar over om det har et navn, men med jævne mellem fryser hele eller dele af billedet på skærmen. Næste billede kører så henover og der opstår en underlig grøn farve. Det er virkelig surt at se på og gør det umuligt at se digitale kanaler.
Der er ingen problemer med analog signalet.
Fjernsynet er sluttet med antenne kabel til en harddiske optager, også videre med antenne fra harddiske til TV.

*EDIT*
Fandt lige et billede med problemet.
http://www.graphpaper.com/wp/wp-content ... thewiz.jpg
Enten har du et signalproblem (digital antenne), - eller også har du et defkt TV (tuner). Jeg omgås jævnligt samme TV i 32", og der er ingen problemer via YouSee kabel . . .
Af Lafenear
Jeg så V5500 nede i en Fona, og bad sælgeren om at skifte det over til en tv kilde i stedet BD.

Der var det samme problem som med dit. Han sagde dog at det var pga. af overbelastning på deres signal fordi det skulle fordeles til alle deres modeller.

Dette er nok ikke tilfældet her, så passer måske meget godt med siganlet?
Af benjohnson22
Jeg fandt en løsning.
Jeg fjernede min Harddiske optager som mellemmand og lavede en ny søgning på digitale kanaler.

Derefter koblede jeg harddisk optageren til igen.

Nu virker det hele.. Jeg ved ikke om min optager på en eller anden måde blokedere for noget :s

Håber andre kan bruge løsningen