Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CenTrixX
hey,

Jeg er på udkig efter en ny fladskærm til spil, og jeg har kigget lidt på denne Samsung SyncMaster 931BF.

Nogen som kan bekræfte at denne ikke lider under diverse fejl og mangler lige som 940’eren gør

Med venlig hilsen,

//CenTrixX
Af CenTrixX
en lille tilføjelse:

skulle jeg hellere snuppe denne skærm ? NEC MultiSync 20WGX2
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo på ingen måde konkurrerende skærme du har kig på der, så du skal måske gøre dig selv klart hvad det er du leder efter. Den ene er en 19" med samme opløsning som den du har nu, hvor den anden er widescreen med S-IPS panel, kontrastskærm og et helt andet prismærke.
Af CenTrixX
hvilken ville du vælge?

Da jeg ikke kan bestemme mig om jeg skal fortsætte på 19" eller jeg skal opgradere til noget størrer og udnytte mit grafikkort bedre har jeg valgt at vise de to skærme.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan slet ikke sammenligne de to modeller som du ønsker det, og da prisen ikke er den samme, kan jeg ikke udtale mig om hvilken af de to du bør satse på.

Personligt er jeg ikke til TN paneler, hvilket udelukker 931BF, men til spil er det stadig det bedste valg. NEC skærmen har dog en irriterende kontrastskærm, der reflekterer lys i uhyggelig grad, hvilket også vil afholde mig fra at vælge den model. Men igen: Det er jo to meget forskellige skærme du ser på her og hvis du udelukkende snakker om kvalitet, så vil NEC'en være Samsungs model overlegen på de fleste punkter undtagen responstid.

Vær opmærksom på at farverne på 931BF vil være dårligere end det du har på din 191T nu, selvom det er en aldrende model.
Af CenTrixX
ok, har netop bestilt en 931BF så må se hvad den bringer ;)

og tak for svaret yakken ;)
Af siccio
Hej centrixX

Jeg vil meget gerne høre mere om 931 BF, når du får den.
Grundet jeg selv står og pønser på hvilken skærm jeg skal investere i.
Jeg skal primært bruge den til diverse spil, også bare almindeligt pc-brug så som internet og skrive opgaver og digitale billeder.
Ikke billedredigering som sådan, eller andet supergrafisk........
Så lad mig endelig høre hvad du syntes om den, både for og imod...
Som alternativ er der jo 940 BF og Viewsonic som jeg ved høster fine anmeldeser og især Viewsonic er jo en af spille favoritterne når man læser i dette forum....
Syntes dog personligt Samsung har et bedre design, og dette spiller også lidt ind....
Samsung 931 BF er jo ikke den der står mest om når man søger danske sider på nettet, måske fordi den er relativt ny på markedet.

Syntes dog ikke jeg kan læse mig frem til forskellen på 940BF og 931BF
Så hvis nogle har set dem "live" ville det også være interessant at høre fra dem?????
Af CenTrixX
ok, skal nok vende tilbage når shg som jeg har handlet med lære at sætte de rigtige mærker på pakkerne så som lørdags ekspres og ikke morgenekspres

(får den mandag så vender jeg nok tilbage mandag eller tirsdag) ;)
Af CenTrixX
siccio skrev:Syntes dog ikke jeg kan læse mig frem til forskellen på 940BF og 931BF
Forskellen kan du se her på prad.de

www.kortlink.dk/2xqw

skal lige tilføjes at jeg spiller en del CSS
Af siccio
Tusind tak!

Rart når man kan hjælpe hinanden lidt....
Dog svært lige at læse forskel på de to skærme syntes jeg, så glæder mig til at høre om din, og ja især i fps spil ;)
Er dog næsten overbevist om det bliver 931BF på forhånd, vil bare gerne lige høre..............
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
931BF har blandt andet fået dynamisk kontrast, hvilket man kan diskutere værdien af. Samsung har før været kritiseret for at deres dynamiske kontrast på deres fladskærms-TV har været for langsom, således at der blev skruet ned for lyset på et forkert tidspunkt, hvilket gav gener for brugerne.

Heldigvis burde det dog kunne slås fra ;)
Af CenTrixX
så er den netop rullet ind ad døren og jeg må sige den er sq FED ;)

har tjekket den for evt. pixel fejl og diverse andre småting men jeg kunne ikke finde nogen.

POSITIVE TING:

super hurtig 2ms
flot design i sær on/off knappen
ingen ghosting (ikke hvad jeg kunne se)
go pris

(kan ikke finde på mere lige nu)

NEGATIVE TING:
måske lidt lys i bunden når man sidder i windows (nok mig der ikke fatter at instille den ordentlig)

til slut:

hvis det er gamer skærm så er denne en klar vinder dels pga. spec'ne men også fordi den er flottere end vx922 (som jeg synes er meget grim)

flere spørgsmål:

[email protected]

//CenTrixX

en lille tilføjelse,

man kan godt slå den dynamiske kontrast fra
Af siccio
Ja jeg er ved at være pænt overbevist nu, tror det bliver den.
Lyder da til du er blevet godt tilfreds med din centrixX....

Har altid haft crt skærm nu Samsung 959nf, nu er jeg ved at være træt af dybden på den slags skærme, så det bliver rart med skrivebords plads igen.
Vare nok heller ikke så længe før mit billedrørs tv (Sony 32") skal på pension, men dette bliver jo i fjernsyns forum........

Kunne nu godt tænke mig at Samsung 931BF blev testet mod 940BF her på sitet, men dette er måske ønske tænkning ;)
Dog syntes jeg 931BF, bl.a p.g.a den er sort er smartest så hvis det er en af de eneste forskelle er der nok ingen grund til at kigge videre på 940BF...
Af Vega
Hej.

Jeg fik netop idag en ombytningsskærm for min 930BF, og det var så denne nye model 931BF. Det klager man jo ikke over. Jeg må sige den er bare nice! Var utrolig glad for min 930BF, men denne er bare lækker er vild med at de har lavet den helt i sort og så med lidt rundere former. :-) Meget lækker med alu tænd knappen, og det blå lys i den. Nu er min pc helt i sort, og det ser fan'me godt ud. Har ikke opdaget lag osv. i nogen former for spil, CoD2, F.E.A.R osv. Kan varmt anbefales, hvis det er en gamer + film skærm man vil ha'.