Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Jeg er helt ny som medlem af dette forum, men har brugt Flatpanels.dk´s købsanbefaling da jeg købte mit 42" LG PG6000 hod Komplett.dk i marts måned.
Jeg har opdaget en rød prik midt i skærmen, hvilket jeg mener er en pixelfejl. Jeg skrev om fejlen til Komplett´s support og mente også at der var tale om en pixelfejl og den derfor skulle til rep. Så langt så godt...
Efter mailudvekslinger med Komplett, viser det sig så, at jeg skal finde en papkasse, hvor tv´et kan være i samt udskære flamingostyrkker til hjørnerne således den ifølge Komplett er forsvarligt pakket. Derefter skal den med Postdanmark til Komplett, hvor man mener, at det vil tage to til tre uger at få lavet !:(
Nu er spørgsmålene: Kan det passe, at man skal rundt i byen for at finde en papkasse der passer til tv´et og ligeledes udskære flamingo således at det er forsvarligt pakket ned? Hvem skal betale udgifterne til materialer og transport? Kan man ikke ifølge købeloven vælge, at få et nyt? Har LG ikke pixelgaranti, hvorfor de skal komme ud og "fikse" det?
På forhånd tak for svaret :)
Af ctacta
1) du er som forbruger IKKE forpligtet til at gemme org. emb.

2) hvis sælger beder dig indsende produktet under garanti/reklamation, skal sælger sørge for emballage + udgiften hertil.

3) hvorfor kontakter du ikke LG i danmark og spørg om forhandleren Komplett er autoriseret forhandler, i så fald kan du vælge at starte garanti/reklamation igennem LG, og de har udekørende service ved jeg.

Skriv tilbage om hvad der sker i sagen, så andre kan blive klogere i en lignende sag.

Du kan også kontakte forbrugerstyrelsen mht. punkterne 1) og 2) rigtighed.

Personligt ville jeg overveje om een sub pixelfejl ikke er til at leve med. Den skal være DØD (sort) før den er dækket som jeg forstår LG's garanti. Men check det selv ud.
Af Dehnen
Tak for det hurtige svar.
Jeg prøver at gå direkte til LG og vender tilbage med resultatet.
Af Perfod
og resultatet er hvad