Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JENC
Hej

Jeg har lige købt en LE46B755, og den sorterer kanalerne fint.

Den var udsolgt nogle uger, og jeg købte da den kom på lager igen, så jeg er ret sikker på, at det er en relativt nyproduceret udgave.
Som jeg skrev tidligere, kom der ny firmware til denne model i august, som også ligger på Samsungs hjemmeside
Af epd
Jeg har et Samsung LE32B535 og har også det ekstremt irriterende problem.

Har opdateret firmware, men det hjælper ikke.

Men læste at man kan vælge region et sted, men hvordan dælen kommer jeg ind i service menuen?! Synes ikke jeg kan finde den nogle steder?
Af Aviator
Hej black81

Det dejligt at hører at der sker lidt med firmwaren, men tråden her er mindst ligeså meget rettet mod de brugere af de old-nordiske Samsung fladskærme med 12 måneder på bagen !! SAKASME !! som Samsung indtil videre ikke synes har problemer .. Du skulle faktisk havde udtalt at de slet ikke så det som en fejl at man ikke kan selektere de digtitale kanaler :-)

- Glædeligt er det at dit TV er blevet updated da Samsung som nævnt ikke tidligere mente at kanal sorterings problematikken er er en fejl på TVet. Det har de altså erkendt nu .. fremskridt måske??

Så er det næste bare for os med 10 måneder gamle TV også føler os lidt værdsat som Samsung kunder, og man også vil nurse os med en ny firmware.

Tænk om EPG, og kanal selektion kommer til at virke - Så bliver det alligvel jul i år :-)
Af BC
Hej til alle på denne tåd :)

Jeg forsøger at lave en navne indsamling til en protest skrivelse til Samsung over manglende kanal sortering samt EPG som ikke virker efter hensigten og manualen.

Hvis i ønsker at være med på proteste så skriv dit navnd og hvilket Samsung TV du har og hvor når du har købt det.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13466
Af JENC
JENC skrev:Hej

Jeg har lige købt en LE46B755, og den sorterer kanalerne fint.

Den var udsolgt nogle uger, og jeg købte da den kom på lager igen, så jeg er ret sikker på, at det er en relativt nyproduceret udgave.
Som jeg skrev tidligere, kom der ny firmware til denne model i august, som også ligger på Samsungs hjemmeside
Det er dog nok værd at tilføje, at "mini tv" vinduet i EPG'en ikke virker...

Er der andre der har det problem, på de helt nye modeller?
Af BC
Skriv dig på listen eller bliv blandt det tavse flertal ;)
Af SamsungSHIT
Hej Alle

Jeg studerer jura og mener der er tale om en væsentlig mangel i købelovens forstand. Jeg mener jeg som jurist er forpligtet til at få prøvet dette ved forbrugerankenævnet som jeg agter at klage til i den nærmeste fremtid.

Mvh

SamsungSHIT
Af BC
5 månder er da bedre en at sagen løber ud i sandet ! Så en stor tak her fra *SS*
Af Aviator
Det lyder til at være et forsøg værd ...

Hold os venligst underrettet ....

Og dette gælder naturligvis også hvis det skulle ske at Samsung finder en løsning inden !!
Af cami
Jeg er også en "heldig" (?) samsung B455 ejer (faktisk købt 2 stk. idag...), og jeg må tilstå at jeg blev utroligt skuffet over at læse at der ikke kommer en firmwareopdatering til modellerne fra B546 og ned, som retter fejlen - hvilket det tydeligvist er, siden det er ændret på de større modeller - med kanal sorteringen.

Hvad er historien i forhold til garantien hvis man selv ændrer sin model til en eu istedet for nd? Syntes ikke jeg kan finde et endegyldigt svar.
Af Makaus
Jeg er ejer af en model LE32A465, uden 'digital' kanalsortering.
Nu har min antenneforening da gjort lidt, og sat dem i dr1,tv2,tv3,kanal4,osv,osv rækkefølge, det er da lidt bedre. EPG funker ikke rigtigt, kan se billedet i hjørnet fra kanalen jeg er på, men billedet skifter ikke når jeg skifter kanal i EPG, så skal jeg ud af EPG, skifte kanal, ind i EPG, og Wupti! Nyt EPG billede..

Dybt Godnat.

Billedkvalitet længe leve!
Af cami
Efter lidt mere roden med tv'et (blandt andet efter inspiration fra denne tråd) - har jeg fundet ud af at hvis man sætter tv'et til Norge under land i menuen kanaler. Og så søger efter sine kanaler igen (skriv ned hvad du søgte efter på da land var sat til dk, min stod til 1430000 khz og 6875 ks/s). Herefter finder den samtlige kanaler igen, den placerer dem godt nok ikke i samme orden som før, men nu har man via kanallisten (tryk på 'tools') nu mulighed for at redigere kanalnummer!

Men sikke da noget rod at skulle igennem for at få lov til noget man har gjort de sidste 30 år... Dette gøres uden at man skal ind i service menuen, så mit tidligere spørgsmål er ikke længere aktuelt - for mig i hvert fald...

Edit: Makaus: Prøv ovenstående, jeg har samme fjernsyn som dig Min hedder godt nok B455/465 - men mon ikke det er det samme?
Af noxity
Makaus skrev:Jeg er ejer af en model LE32A465, uden 'digital' kanalsortering.
Nu har min antenneforening da gjort lidt, og sat dem i dr1,tv2,tv3,kanal4,osv,osv rækkefølge, det er da lidt bedre. EPG funker ikke rigtigt, kan se billedet i hjørnet fra kanalen jeg er på, men billedet skifter ikke når jeg skifter kanal i EPG, så skal jeg ud af EPG, skifte kanal, ind i EPG, og Wupti! Nyt EPG billede..

Dybt Godnat.

Billedkvalitet længe leve!
Dit TV har kun én tuner, den kan derfor kun være på en kanal af gangen. Når du går ind i EPG, så er det billede den viser ikke hvad der er på de andre kanaler, men et billede så du kan følge med i det der er på den kanal du allerede ser, mens du kontrollerer hvad der kommer på de andre kanaler.

Hvis den skulle skifte billede hver gang du bladre ned igennem kanalerne, så skal du alligevel vente på at den får tunet kanalen før billedet kommer, og så kunne du jo lige så godt zappe på den normale måde ?

Det er en PROGRAM guide, ikke en TV guide :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9