Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af palle22
Der er, at dømme efter kommentarerne her, ikke den store forskel i billedkvalitet mellem V10 og G10.

Hvad med X10? Den har jo lavere opløsning, men er der nævneværdig forskel i billedkvaliteten udover det? (Vil man kunne se en tydelig forskel, tror jeg mit spørgsmål lyder)

:-)

Det koster jo alligevel under det halve af V10
Af eXeel
Det er jo et andet panel i X og G10, kunne også godt tænke mig at vide, hvor meget dette betyder. Andet end det self er pænere... Ja ja, men hvor meget og hvorfor?
Af lubek
har en V10 50" sidder cirka 2.7meter fra og kan slet ikke høre blæserne, men der en anden støj som går helt amok når man sætter ps3 til den og går ind på en hjemmeside (som er hvid) det er en meget høj summen, som irettere ret meget
Af Beckham
eXeel skrev:Det er jo et andet panel i X og G10, kunne også godt tænke mig at vide, hvor meget dette betyder. Andet end det self er pænere... Ja ja, men hvor meget og hvorfor?
Det er rigtigt at der er et andet panel i X serien, da den jo ikke har full hd. Men såvidt jeg erindrer er panelet i G10 og V10 det samme. De har begge det her NEO PDP panel. Forskellen er bare at V10 har den her THX profil.
Af eXeel
Ja, er godt klar over G og V10 er næsten ens, på nær THX på det område. Men det er springet mellem X og G10s Neo panel, der er svært at definere.
Ved ikke om jeg har mulighed for at se de to ved siden af hinanden her i Vejle, men kommer jo til at være 3-3½ m jeg sidder derfra. Og er villig til at give lidt ekstra, men ikke hvis det kun er synligt på 2m og mindre i afstand :)
Af eXeel
Jeg var nede i Hifiklubben i Vejle, hvor de kun havde V10eren i 42". Den viste fint en BluRay film, den nye Star Trek.

Så var jeg i Fona Vejle for at se deres X10 50" og G10 42". Desværre viste G10eren bare DR HD, som ikke sendte noget.
Men X10eren viste Planet Earth. Og Planet Earth var fastbrændt i et minut i hvert fald, øverst i skærmen. Ookay, sådan er det måske bare med butiksmodeller der står længe?

Nå, men billedet flakkede også lidt, det var langt fra flydende bevægelser. Ved ikke hvilket signal det kom fra, men DVD eller BR, for den skulle sættes igang.
Kan jeg forvente denne hakken med en G10? Eller er det generelt Panasonic og ringere, som man oplever dette med? Når der er bevægelse i billedet, var det ikke særligt flydende.
Af palle22
Har netop idag fået P37X10Y. Der er absolut intet galt med billedet, og jeg kan ikke se at det "hakker", som du åbenbart kan exeel.

Dog synes jeg at billedet bliver meget gråt med de indstillinger Rasmus herindefra foreslår i testen. Måske det bare skyldes min lyse stue. Jeg kører istedet "normal" profilen, og skarphed på 4 (resten er uændret)
Af Beckham
Hmm...jeg har ikke oplevet dette på min G10. Jeg ved dog at der kan være noget hakken ved blu-ray, hvis det er en gammel firmware.
Af eXeel
Okay, dejligt betryggende. Tak for de svar :) Hælder mest til G10 for det nye panel (men hvis jeg viste, det fx kun gav 5% bedre billede, ville jeg vælge X10, men det kan ingen jo svare på).
Så kan de sparede penge for ikke at købe V10eren gå til noget lyd eller PS3 eller noget :)