Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomas1982
Hej alle

Jeg er ret ny hvad angår fladskærme, og selv efter en del søgning er jeg stadig i tvivl om, hvad jeg skal købe.

Jeg er dog ret interessseret i at få en 20 tommers widescreen såsom ovennævnte Samsung. Er der nogen her, der kender den nærmere og kan anbefale den?

Jeg skal primært bruge den til spil, internet og tekstbehandling.

Mit grafikkort: Asus EN7600GT/2DHT/256M

Har nogle spørgsmål:

1: Er der mange problemer med at få spil til at virke på widescreen? (spiller sådan set kun nyere FPS)

2: Vil mit grafikkort kunne trække widescreen?

3: Har ovennævnte skærm pivot, højdejustering og den slags? Jeg har nemlig fundet modstridende oplysninger på nettet, så jeg ville lige spørge for at være sikker.

4: Er skærmen responstid hurtig nok til spil? Jeg er ikke prof gamer, så den skal vel ikke helt ned på 2 ms, for at det er acceptabelt? Ovennævnte er på 6 ms.

Jeg håber på, at I kan hjælpe mig videre og på forhånd tak!

God søndag!
Af thomas1982
Ingen, der kan hjælpe mig videre med dette?

Hej
Brugeravatar
Af melen
Jeg kender ikke skærmen, men de første to spm. kan jeg hjælpe med.

1. Det fleste nyere spil kan køre widescreen. Se evt. her: http://www.widescreengamingforum.com/wi ... =Main_Page

2. Dit grafik kort er nok lige på grænsen til at kunne trække nyerere spil med en opløsning på 1680*1050.
Jeg vil sige minimum 7800GT, 7900GT eller X1800 XL/XT. Det kommer an på antal frames og hvilke settings, personlig skal jeg helst have 60+ frames.
Senest rettet af melen 15 aug 2006, 22:02, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af hightower
google er din ven... en hurtig søgning gav dette link:

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3244

et 7600GT er 'ok' men regn ikke med at køre i high quality eller med AA +/- AF ej HDR, og jeg vil nok anbefale dig at se nærmere på en 19" wide istedet for der kører 1440*900 (fx nedstående mirai eller samsung 940bw) eller køre SLI/købe et nyt gfx kort.
Af Gabba
Tak, hightower, for din relevante kommentar, samt det meget brugbare link, da jeg selv ser meget på 205bw og 215tw for tiden, og spekulerer på om sidstnævnte er merprisen værd.

Det kan være denne opløsning betyder, at man bliver nødt til at spille SLi kortet...
Brugeravatar
Af melen
Tak, hightower, for din relevante kommentar, samt det meget brugbare link, da jeg selv ser meget på 205bw og 215tw for tiden, og spekulerer på om sidstnævnte er merprisen værd.
Gabba skrev: Det kan være denne opløsning betyder, at man bliver nødt til at spille SLi kortet...
6600 GT i SLI er stadig noget langsomere end én 7900GT
Brugeravatar
Af hightower
Hvem har snakket noget om 6600GT? Læs første indlæg:
Det er det kort vi snakker om i SLI eller bedre.
Brugeravatar
Af melen
hightower skrev:Hvem har snakket noget om 6600GT? Læs første indlæg:
Det er det kort vi snakker om i SLI eller bedre.
Ups....