Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Min fars X10 er nu sat til og har søgt. Først DVB-C og så går den automatisk videre til DVB-T (desværre?!).

Nå, men i sidste ende, selvom den egentlig siger den finder 10-40+ gratiskanaler og andet, så ender den med kun at vise DR, DR2, TV2 og så en mere vidst. Analogt.

Hvordan får jeg den til at vise DVB-C kanalerne?
Vi kan ikke i menuen under Indstillinger finder noget med DVB-C, der er kun DVB-T muligheden, hvor man så kan søge osv.

Vi har prøvet at sætte den på Svensk land (dansk sprog), men det gjorde kun vi kunne finde vores antenneforening på listen (Jelling AF), men samme resultat da vi søgte.

Hvordan sætter vi TVet op til at finder de digitale kanaler? Jelling Antenneforening får Yousees digitale signal.

Hjæælp!
Af Th@mas
eXeel skrev:Min fars X10 er nu sat til og har søgt. Først DVB-C og så går den automatisk videre til DVB-T (desværre?!).

Nå, men i sidste ende, selvom den egentlig siger den finder 10-40+ gratiskanaler og andet, så ender den med kun at vise DR, DR2, TV2 og så en mere vidst. Analogt.

Hvordan får jeg den til at vise DVB-C kanalerne?
Vi kan ikke i menuen under Indstillinger finder noget med DVB-C, der er kun DVB-T muligheden, hvor man så kan søge osv.

Vi har prøvet at sætte den på Svensk land (dansk sprog), men det gjorde kun vi kunne finde vores antenneforening på listen (Jelling AF), men samme resultat da vi søgte.

Hvordan sætter vi TVet op til at finder de digitale kanaler? Jelling Antenneforening får Yousees digitale signal.

Hjæælp!
Det er vel en X10Y, for en X10E har ikke DVB-C, de sælges begge herhjemme.

Mvh.
Th@mas
Af AD
Har du trykket på den knap der hedder tv på fj betj.? der kan du skifte ml dvb-t og dvb-c kanalerne altså hvis den har begge tunere, men hvis den søger efter dvb-c så må den jo ha det.
Af AD
Det har DVB-C tuner og det skal virke som jeg sagde.
Af eXeel
Hvorfor var det egentlig, fjernsynet skulle sættes til Sverige for at kunne DVB-C? Er det ikke lidt underligt lavet?
Af Guruen
På mit V10 virker DVB-C også når der vælges Danmark, men guiden kan ikke vise de næste 24 timer...

Meget mærkelig...
Af Supergris
M.h.t. " ikke lige at vide, man skal trykke på tv - knappen for at vælge DVB - C tuneren ", kunne det måske være en ide, at kiggge i manualen, hvis der er noget, man ikke lige kan finde ud af???
Af AD
Supergris skrev:M.h.t. " ikke lige at vide, man skal trykke på tv - knappen for at vælge DVB - C tuneren ", kunne det måske være en ide, at kiggge i manualen, hvis der er noget, man ikke lige kan finde ud af???
;)
Nu spørger han jo for sin far... 8)
Af eXeel
Manualen der var med var meget kort og der stod vist intet. Så var der en CD med resten af manualen på, men da jeg jonglerede et barn, jeg er hjemmepasser for, samtidig med min kæreste skulle have mig hjem med bilen for 20 min siden, så kunne jeg ikke gøre det der...

Håber det er i orden ;)