Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JAHR
Hej!.

Har lige fået mig et P2370hd. Har prøvet alt der er omkring indstillinger osv ang. tv funktionen, men synes at billedet (grynet og skygger) og lyden er ufattelig ringe uanset hvad. Er det mig der overser et eller andet eller er tv funktionen bare ikke bedre i denne skærm?....

Nogen der har erfaringer med denne skærm/tv?

J
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt er TV-tuneren ikke verdens bedste i disse kombiprodukter. Du skal ikke sidde klods op og ned af den i hvert fald. Hvilket signal bruger du - analogt?

Lyden kan du ikke forvente dig noget af. Skærmen er meget mindre end et alm. fladskærms-TV, og højttalerne er nærmest forsvindende små. Almindeligvis så er lyden i et fladskærms-TV ringe i forvejen.
Af JAHR
hej.

Tak for svar!

jeg har forsøgt, at lagre tv kanaler med både analog og digital signal.....når man lagrer med digital signalet...er der flere kanaler der ikke vil vises....dvs man får beskeden svagt eller intet signal og billedet fryser osv!!.....dog er det som om billedet er bedre med digital signalet på de kanaler der godt vil lagres osv.....men det har vel så noget ,at gøre med min egen antenneforbindelse går jeg ud fra!......
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det digitale signal er markant bedre end det analoge, men det kræver at du bruger en antenne til at fange signalet. Gør du det nu?
Af JAHR
jeg bruger det signal jeg får fra mit kabel tv stik!. det burde vel være ok. men desværre er der nogen kanaler jeg ikke kan få ind.....og andre der forsvinder igen efter de er kodet ind osv....pga svagt eller intet signal ifølge tv`et!....underligt!.....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De digitale kanaler stiller krav til kvaliteten af signalet, så hvis du har meget støj på linien kan du risikere, at du ikke kan se programmerne.
Af hclouv
Har selv et 2470hd.

Mht lyden så er det rigtig at den er ikke noget at råbe hurra for. Mit sidder inde i et skab og det hjælper en smule at dt har noget at kaste lyden rundt i men ikke noget at råbe hurra for. Så et par ekstra højtalere er nok vejen frem.

Kan heller ikke lige se højtalerne, så godt gemt er nok det samme som lyd glemt!

Mht til billedet (dvbt) så står det flot og klart synes jeg. Ingen problemer med kanaler herfra. Dog er det noget kringlet mht. kanalsortering. Men de 10 minutter det tager overlever man sagtens.

HC
Af JAHR
ja, lyden finder jeg en anden løsning på!....

men det mystiske er, at når jeg har lagret alle kanaler.......så fra det ene øjeblik til det andet går de fra at ligge efter hinanden til, at blive spredt ud over 194 kanaler i stedet!.......og jeg får så en masse radiostationer og kodede kanaler osv osv......men jeg må vist sætte mig lidt bedre ind i både tv`et og signalerne osv.......synes bare ikke det burde give så mange grå hår, at få det til at køre!.....men tak for jeres svar!...

J
Af hclouv
Bruger du dvb-t eller dvb-c?

Du havde bare skrevet noget omkring analoge kanaler. Kan nemlig huske at jeg har set andre steder her på siden at folk har problemer med dvb-c mpeg4 hvis skærmene ikke er nordiske modeller. Har dog selv købt mit på Pixmania og det kom fra Sverige, og har ikke rigtigt kunne finde modelbetegnelser på skærmene kontra fjernsynene der har dedikerede modelbetegnelser afhængig af geografisk salgssted
Af JAHR
jeg bruger dvb-c da jeg har kabel tv. Jeg har også købt mit hos Pixmania. Men det kan da godt være, at det driller fordi det måske er en svensk model. Men man kan også købe det hos feks TDC her i DK!.....
Af hclouv
Check evt lidt rundt på forum ang. dvb-c tunere på paralelimporterede skærme. Mener at det er noget med at man skal have et ci-kort til skærmen, men er ikke sikker