20 nov 2009, 03:34
Efter at have brugt det halve af natten på at sidde og læse anmeldelser og debattråde igennem på Flatpanels, står jeg tilbage med to øjensynligt designmæssigt og billedmæssigt næsten identiske tv'er, som jeg har umådeligt svært ved at vælge imellem. Det drejer sig om:
UE-46B8050 (LED)
PS-50B855 (Plasma)
Begge har været anmeldt her på Flatpanels, og har modtaget den såkaldte Topanbefaling-award.
Jeg kunne godt bruge noget hjælp til, hvilket af de to tv'er, jeg skal vælge, og derfor skriver jeg lidt om mine behov og krav nedenfor.
1. Billedkvaliteten er umiddelbart det, som er vigtigst for mig. Det tv, som leverer det (objektivt) bedste billede, vil højst sandsynligt blive det, jeg vælger.
2. Tv'et skal bruges til SD- og HD-tv, dvd, bd og med tiden gaming (enten på ps3 eller den kommende Wii2). Altså en slags "allround" brug.
Jeg har prøvet at opliste væsentlige fordele og ulemper ved begge nedenfor.
B8050:
+ Lav vægt
+ Strømbesparende
+ (Tilsyneladende) støjfrit
- Betragtningsvinkler
B855
+ Farvegengivelse
+ Pris
+ Størrelse
- Fosforslør
- Retention (ikke stor betydning)
- Mulige problemer med brummen(?)
Hvilket tv skal jeg vælge? Hvad skulle grundene være til at vælge LED'et, og hvad skulle grundene være til at vælge plasmaet? Som sagt betyder billedkvaliteten mest.
Jeg ønsker ikke, denne tråd danner grundlag for en generel diskussion af LCD versus plasma, men blot en simpel vurdering af, hvilket af de to tv, der er bedst.
På forhånd tak.
jbplum
UE-46B8050 (LED)
PS-50B855 (Plasma)
Begge har været anmeldt her på Flatpanels, og har modtaget den såkaldte Topanbefaling-award.
Jeg kunne godt bruge noget hjælp til, hvilket af de to tv'er, jeg skal vælge, og derfor skriver jeg lidt om mine behov og krav nedenfor.
1. Billedkvaliteten er umiddelbart det, som er vigtigst for mig. Det tv, som leverer det (objektivt) bedste billede, vil højst sandsynligt blive det, jeg vælger.
2. Tv'et skal bruges til SD- og HD-tv, dvd, bd og med tiden gaming (enten på ps3 eller den kommende Wii2). Altså en slags "allround" brug.
Jeg har prøvet at opliste væsentlige fordele og ulemper ved begge nedenfor.
B8050:
+ Lav vægt
+ Strømbesparende
+ (Tilsyneladende) støjfrit
- Betragtningsvinkler
B855
+ Farvegengivelse
+ Pris
+ Størrelse
- Fosforslør
- Retention (ikke stor betydning)
- Mulige problemer med brummen(?)
Hvilket tv skal jeg vælge? Hvad skulle grundene være til at vælge LED'et, og hvad skulle grundene være til at vælge plasmaet? Som sagt betyder billedkvaliteten mest.
Jeg ønsker ikke, denne tråd danner grundlag for en generel diskussion af LCD versus plasma, men blot en simpel vurdering af, hvilket af de to tv, der er bedst.
På forhånd tak.
jbplum