Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vivi
jbplum skrev:Jeg mente fælles køb. ;) Det må vi gerne kalde det, for det er det, det er...:)

Jeg synes, ikke vi behøver at involvere teamet bag flatpanels, da vi lige så godt kan køre forhandlingerne selv. Derved bliver besparelsen formentlig også størst.

Jeg foreslår, at vi kontakter 2-3 af de billigste troværdige forhandlere, og hører dem, om de er interesserede i at give rabat i forbindelse med et fælles køb af flatpanels.dk's brugere. På den måde sikrer vi os, at vi får den bedst mulige aftale.

Når en aftale er forhandlet på plads bør det være sådan, at man bestiller direkte ved leverandøren og angiver en form for kode, som identificerer ens ordre som hørende til tilbuddet, hvorved den særlige rabat bliver udløst. Mellemled er besværlige og tidskrævende.

Inden man kontakter leverandørerne, bør man nok finde ud af, hvor mange som potentielt er interesserede i at benytte tilbuddet. Eventuelt kan der oprettes en tråd særskilt med dette formål.

Jeg hjælper gerne til, hvis behovet er der.

jbplum
Det er just det jeg også selv tænkte, men jeg ville nu mene at det ville være godt at cleare med sitet først at man bruger deres navn til at få en rabat. Jeg har sendt en PB til Yakken vedr. det.

For min skyld kan vi godt forsøge hos flere leverandører. Jeg er dog ikke selv interesseret i Getmore (pga. den tidligere omtalte dårlige service - jeg vil gerne bare have min vare retur, før jeg overvejer at handle der igen) og heller ikke hos Redcoon, hvis der er mulighed for at det ikke er en rigtig dansk model. Har du andre forslag til forhandlere? Evt. cinemagic?

Jeg er selv midt i eksamensræs lige nuu + arbejde, så det ville være super, hvis du også tager en del af det.

Vivi
Af rENOMI
Jeg er interesseret, såfremt at det bliver med en såkaldt "dansk" model .. Hvor det er muligt at med DVB-C. :) - og at det ikke bliver dyrere end de 8k!

Gerne 42"eren, hvis det har indflydelse ..
Af Simse
Jeg er også interesseret... gerne i 47 tommeren og selvfølgelig kun hvis DVB-C og mpeg4!
Af binlarsen
Jeg er også med på en 42sl8000 med DVB-C og
mpeg4.
Af Vivi
Justbuyit er bare megadyre - og det Fælleskøb de har haft på Recorders var slet ikke billigt imo. Det var fra JustBuyIt - og det fælleskøb er iøvrigt også lukket nu.

Måske er en ny tråd hvor man tilkendegiver ønsker en god idé, og så kan der fåes et overblik.

Jeg har hørt fra Yakken vedr. det her med om Sideejer skal indover - han henviser til Rasmus, men mon ikke han kommer på banen her, hvis han har en mening om ideen :) - Der behøver jo heller ikke nødvendigvis sættes et navn på sitet overfor leverandør.
Af jbplum
Lad os prøve at opliste kravene til et fælles køb.

1. Skal gælde LG SL8000 (både 42" og 47")
2. Danske modeller (DVB-C og DVB-T, MPEG4)
3. Billigere totalpris end det billigste, man umiddelbart kan finde på nettet i Sverige og Danmark
4. Bestilling og betaling direkte ved leverandør uden mellemled
5. Bestillingsvindue på min. 14 dage

Kommentarer? Har jeg glemt noget?

Hvis der er nogenlunde konsensus om ovenstående, så synes jeg, vi skal oprette en særskilt tråd, hvor man kan tilkendegive interesse i et fælles køb på de nævnte vilkår. Derfra har vi noget at forhandle ud fra med de potentielle leverandører.

jbplum
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg var af den opfattelse, at I ville benytte vores brand til at hive rabat hjem. Hvis det ikke er tilfældet, så behøver I ikke spørge om lov fra nogen. I må naturligvis samle jer til et gruppekøb alt hvad I lyster.

Vi har blot selv formidlet tilbud fra forhandlere tidligere, hvor vore brugere kunne opnå en eksklusiv rabat på et produkt, men det kræver en del arbejde og koordinering fra vores side, og umiddelbart er det ikke noget vi har i støbeskeen.

Men I må altså droppe termet "fælles køb".
Af Vivi
yakken skrev:Jeg var af den opfattelse, at I ville benytte vores brand til at hive rabat hjem. Hvis det ikke er tilfældet, så behøver I ikke spørge om lov fra nogen. I må naturligvis samle jer til et gruppekøb alt hvad I lyster.

Vi har blot selv formidlet tilbud fra forhandlere tidligere, hvor vore brugere kunne opnå en eksklusiv rabat på et produkt, men det kræver en del arbejde og koordinering fra vores side, og umiddelbart er det ikke noget vi har i støbeskeen.

Men I må altså droppe termet "fælles køb".
Recorders har registreret ordet "Fælleskøb" som et registreret varemærke - altså i ét ord. Fælles køb er to ord fra den danske ordbog, og jeg tvivler på at de kan begrænse brugen af det. Men lad os bare bruge fælles indkøb eller Samkøb eller rabat ordning i stedet for hvis det på nogen måde kan give problemer for jer.

:)
Af Vivi
jbplum skrev:Lad os prøve at opliste kravene til et fælles køb.

1. Skal gælde LG SL8000 (både 42" og 47")
2. Danske modeller (DVB-C og DVB-T, MPEG4)
3. Billigere totalpris end det billigste, man umiddelbart kan finde på nettet i Sverige og Danmark
4. Bestilling og betaling direkte ved leverandør uden mellemled
5. Bestillingsvindue på min. 14 dage

Kommentarer? Har jeg glemt noget?

Hvis der er nogenlunde konsensus om ovenstående, så synes jeg, vi skal oprette en særskilt tråd, hvor man kan tilkendegive interesse i et fælles køb på de nævnte vilkår. Derfra har vi noget at forhandle ud fra med de potentielle leverandører.

jbplum
Hep!

Det lyder som om du har styr på den slags :)
Af perek
Jeg tror ikke, at der er nogen som helst forskel på et tysk og et såkaldt dansk LG SL8000. I Tyskland er det også standard med DVB-C, DVB-T og MPEG-4 dekoder.

Rasmus Larsen, kender du til, at der skulle være en forskel?

Og så lige en tak for dine anmeldelser, som oser af kvalitet. :)
Af calletv
Jeg melder mig også som interesseret i samkøb på en 42" SL8000.
Af GrummeKrumme
perek skrev:Jeg tror ikke, at der er nogen som helst forskel på et tysk og et såkaldt dansk LG SL8000. I Tyskland er det også standard med DVB-C, DVB-T og MPEG-4 dekoder.

Rasmus Larsen, kender du til, at der skulle være en forskel?

Og så lige en tak for dine anmeldelser, som oser af kvalitet. :)
Det er ikke alle steder de er med dvb-c. Så har de ihvertfald undladt at skrive det, hvilket ville være mærkeligt, imo.
Af SteffenH
Hej Vivi.

Lige til at starte med så har jeg ingen forbindelse til justbuyit overhovedet.

At du siger at deres pris på det fælleskøb recordere har lavet, er meget høj er meget muligt, men jeg vil gerne se dig finde en dansk/nordisk model til meget under 10.000kr ? Sider som Cinemagic og Redcoon kører europæiske modeller.
Det er meget muligt at der ikke er nogen forskel på TV'et, det skal jeg ikke kunne sige, men en nordisk model har 2 års garanti og 100% pixel garanti. Disse garantier er ikke omfattet EU modeller.
Ja og så er man ovre spekulationerne om det nu også virker korrekt når man får det, og evt vil virke korrekt frem i tiden. :)

Bare lidt småting der i sidste ende gjorde at jeg gerne betalte de sidste penge for at få et dansk TV hvor jeg er garanteret at det virker, så jeg hoppede på recorderes fælleskøb.
Det skal lige siges at en 2. omgang af det fælleskøb er igang derinde, så man kan stadig bestille igennem dem.

MVH
Steffen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8