Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej flatpanels.dk brugere.

Jeg har lige modtaget et Sony 40W5500 for få dage siden. Jeg kan i mørke scener skimte en anelse bleeding trænge ind i højre side af skærmen. Hvad er acceptabelt hvad det angår? Og kan det passe, at den bare skal varmes op i en tid, og det så går i sig selv?

I øvrigt tak til Rasmus, for at have lavet kalibrering af denne model - billedet er virkelig lækkert efter at have lavet de samme indstillinger, som anbefalet i testen.

Dog et spørgsmål: Er det ikke muligt at gemme kalibreringen? Eller skal jeg virkelig trykke på Theatre knappen hver gang jeg tænder TV'et, for at disse ændringer træder i kraft?

Håber nogen kan hjælpe med et svar.

Mvh Samuel
Af xcardman
desværre ikke

det er noget du skal leve med.

kun hvis det er rigtig slemt, kan du måske få en bytter.

men det er del af lcd uden led og local dimming
Af Cutter
På mit 40Z4500 er der virkeligt ingen problemer (B
Af xcardman
det er blevet et meget mindre problem.
men det er der i større eller mindre grad

at nogen så ikke ser det som et problem er så helt fint

Men ja en z5500 skulle være god på det område, det er også et andet panel end w5500.

Men som man kan se i testen, skal man ikke sidde meget skævt før sort bliver mere eller mindre grå.
Af Cutter
xcardman skrev: Men ja en z5500 skulle være god på det område, det er også et andet panel end w5500.
Nu er det altså en z4500,,,men det var vel også denne du mente ;)
Af Samson1te
Nu er bleeding ikke særligt udpræget, og jeg er ikke direkte generet af det. Jeg ville blot høre, om det efter at være blevet "slidt" lidt, ville gå væk af sig selv.

Nogen der har et Sony W5500 eller Z5500 der kan sige, om man virkelig skal trykke på "Theatre" knappen hver gang man tænder TV, for at bruger den kalibrering man lavede?

Og kan det passe, at der ikke bør gøres noget udover den liste Rasmus viser herinde i testen hvad kalibrering angår? Jeg savner nemlig "ægte" hvid, hvor den nærmest er råhvid pt. Kan hvidbalance evt. gøre noget ved det, eller må man leve med det, hvis man gerne vil have et korrekt billede?

Håber nogen kan komme med tips.
Af Samson1te
@Kristianl

Mange tak for info.

Har du selv brugt samme kalibrering, som du henviser til?
Af kristianl
Mjaa, lettere modificeret.
Man skal jo også kun bruge dem som vejledende og så rette de sidste ting til efter smag. Jeg har ændret lidt på lysstyrken og så har jeg sat motionflow til når jeg spiller og ser film.
Af farbruun
kristianl skrev:og så har jeg sat motionflow til når jeg spiller og ser film.
Du mener vel "fra" O-O
Af kristianl
hehe, nej... til. 8)
Prøv det. Jeg synes sgu at det ser godt ud.
Af farbruun
Jeg har en Z5500 (200hz motion flow), men det giver nok nogenlunde samme resultat på film som W5500.

Jeg synes virkelig det ser skidt ud. Puha og uha.

Jeg bruger kun motionflow til

-sport (der er Z5500 virkelig god)
-tv udsendelser (typisk hvis det er dårligt kildemateriale og/eller der er mange hurtige panoreringer med håndholdt kamera)

til film, serier og dets lige, der ryger Motionflow helt fra.
Af kimschurmann
Hvordan er bleedingen på din z5500? Nogen der kan fortælle mig lidt om det? :)