Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mdpedersen
Jeg har erhvervet mig en LX5090H (den sidste de havde i KT radio i odense) og kan kun sige WOW! det er hands down the flotteste billede out of the box jeg har set på et tv til dato så er fuldt ud tilfreds indtil videre (får det også ISF kalibreret af Otto i næste måned).

Jeg er så gået i gang med at køre en Break In DVD fra AVForums.com for at få de 200 timer overstået så hurtigt som muligt. Så langt så godt, men da jeg så for sjov ville helt op i snotten på skærmen for lige at tjekke der ikke var nogle pixelfejl på, opdager jeg 1 lille rød pixel (eller subpixel?) i de meget lyse og hvide billeder og 1 enkelt længere oppe i de blå billeder som er lidt lys også. Troede først det var DVD'en men da jeg så gik ind i menuen og kiggede rigtig godt efter var den der stadig.

Er dette subpixelfejl på min skærm og i så fald er dette normalt? Hvis jeg træder 1 - 1.5 meter væk kan jeg på ingen måder se dem med mindre jeg har holdt meget fokus på dem mens jeg gik baglæns og sidder 3.5 meter væk fra skærmen normalt og der kan jeg ikke engang se dem hvis jeg virkelig prøver.

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med min nysgerrighed.

- Mark Pedersen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er en pixelfejl (subpixelfejl). De er ikke almindelige, men jeg havde også en god portion på min forrige LX5090 model. Som du selv siger, så kan de overhovedet ikke ses på 3 meters afstand.
Af humber
mdpedersen skrev:Jeg har erhvervet mig en LX5090H (den sidste de havde i KT radio i odense) og kan kun sige WOW! det er hands down the flotteste billede out of the box jeg har set på et tv til dato så er fuldt ud tilfreds indtil videre (får det også ISF kalibreret af Otto i næste måned).

Jeg er så gået i gang med at køre en Break In DVD fra AVForums.com for at få de 200 timer overstået så hurtigt som muligt. Så langt så godt, men da jeg så for sjov ville helt op i snotten på skærmen for lige at tjekke der ikke var nogle pixelfejl på, opdager jeg 1 lille rød pixel (eller subpixel?) i de meget lyse og hvide billeder og 1 enkelt længere oppe i de blå billeder som er lidt lys også. Troede først det var DVD'en men da jeg så gik ind i menuen og kiggede rigtig godt efter var den der stadig.

Er dette subpixelfejl på min skærm og i så fald er dette normalt? Hvis jeg træder 1 - 1.5 meter væk kan jeg på ingen måder se dem med mindre jeg har holdt meget fokus på dem mens jeg gik baglæns og sidder 3.5 meter væk fra skærmen normalt og der kan jeg ikke engang se dem hvis jeg virkelig prøver.

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med min nysgerrighed.

- Mark Pedersen

lyder som om at ISF er vejen frem., er det, det samme som der bliver gjort ved de tv der bliver testet her inde?

og hvor er det godt at få gjort, hos otto?? hvor bor han/ hans firma.. og hvad ligger prisen på ca. evt en hjemmeside. :)
Af urbananen
Her har du hans side:
http://www.av-precision.dk/

Jeg synes selv det er lidt dyrt at få ham ud, så den har jeg sparet på. Har dog ikke prøvet at prutte med manden, men tror han ligger rimelig fast.
Kunne jo ellers være lækkert med en kalibrering
Af mdpedersen
Køber man et fjernsyn i pris klassen 18 - 20k vil jeg altid mene at man burde ofre 2800,- mere for at få det kalibreret.
Som manden sagde til mig nede i KT-Radio, jeg får et nyt fjernsyn nu og så får jeg igen et nyt fjernsyn når det er blevet ISF kalibreret, så stor forskel er der.

Har set før og nu billeder på en ISF kalibreret skærm hos min kollega og det er ikke små forskelle vi snakker om :)

@Yakken:
Afleverede du dit tidligere LX5090 tilbage pga de pixelfej?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg havde 10 fejl, så ja jeg fik den afhentet af Pioneer igen.
Af urbananen
mdpedersen skrev:Køber man et fjernsyn i pris klassen 18 - 20k vil jeg altid mene at man burde ofre 2800,- mere for at få det kalibreret.
Som manden sagde til mig nede i KT-Radio, jeg får et nyt fjernsyn nu og så får jeg igen et nyt fjernsyn når det er blevet ISF kalibreret, så stor forskel er der.

Har set før og nu billeder på en ISF kalibreret skærm hos min kollega og det er ikke små forskelle vi snakker om :)
Jamen så passer det vel også meget godt at man venter et år eller 2.. Så må det jo være på tide at få et nyt.. :D
Og trods den store udgift på fjernsynet, havde jeg nu ikke råd til at ligge 3K mere ved siden af. Havde jeg haft penge til overs, var de blevet brugt til et større af samme slags :D