Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er lidt i vildrede. Jeg har ikke den store forstand på alle de hersens LCD, LED, Plasma osv.

Men jeg har ladet mig fortælle at de følgende modeller er udmærkede tv.

Det handler om Sony 40W5500 og Samsung UE 40B6000 LED.

Men hvad skal man vælge i den situation? Jeg kan godt se at modellen fra Samsung er 1500 kroner dyere, men er det også bedre?

Eller har i forslag til andre modeller der kunne være endnu bedre, når vi snakker en max. pris på de der 8-9.000?
Jeg vil gerne have en 40"-42" model skal det siges.

Og er der mulighed for evt. at tilslutte en ekstern harddisk, og afspille film derfra ville det også være en fordel. Er det egentlig muligt på de to nævnte modeller?

På forhånd tusind tak.

Venlig hilsen
Kim Andersen
Af keeem
Jeg er faktisk lige faldet over en lidt større Samsung model end den jeg oprindelig omtalte: Samsung UE-40B7020

Den koster så godt nok tæt på 10.000, men er den 2-3.000 bedre end de andre to modeller?
Af keeem
@BrianH
Nej det bliver for dyrt for min pengepung. Ville dog måske godt kunne skrabe sammen til Samsung UE-40B7020, hvis det er et virkelig godt fjernsyn i forhold til de andre to jeg omtalte.

Jeg har bare ikke den store forstand på det her område, så eventuelle erfaringer modtages med kyshånd.
Af Supergris
Spar dine penge og brug ca. 4500 kr. på et Panasonic 42 " Panasonic X10 plasma, er standard svaret på dette forum, og det er også min egen overbevisning, hvis skærmen skal bruges til at se tv og film på!!!
Af BrianH
Hvad der er bedst kommer an på så meget, men mest hvad du skal bruge det til. tv, pc-monitor, ps3, osv...

Hvis det er til at se tv på, får du ikke noget ud af at give 10.000 for et LED, der er et 4800,- plasma lige så godt (eller bedre) http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p ... 4695p.html
Af jacob586
Det du betaler ekstra ved at købe et Samsung LED er det visuelle design og den meget tynde profil (3 cm). Hvis du kun er interesseret i et godt TV, så drop det, det er ikke bedre, bare pænere. Og så er Panasonics plasma X10 sikkert er godt alternativ, men SONY's W5500 som du selv nævner er heller ikke noget dårligt valg.
Af SteffenH
Ellers kunne LG 42SL8000 også være en mulighed, der er lige blevet lavet en anmeldelse her på siden, og den får da rosende ord med på vejen.
Af keeem
Tak for svarene. Ved ikke om jeg er endnu mere fovirret nu :D

Ej, jeg har et godt øje til Sony'et må jeg sige, men er der nogle der har erfaringer med nogle af de nævnte modeller?
Af BrianH
keeem skrev:Tak for svarene. Ved ikke om jeg er endnu mere fovirret nu :D

Ej, jeg har et godt øje til Sony'et må jeg sige, men er der nogle der har erfaringer med nogle af de nævnte modeller?
Nu HAR du vel læst anmeldelserne af dine "drømme-tv" her på siden, ikke?
Af Niller53
keeem skrev:Tak for svarene. Ved ikke om jeg er endnu mere fovirret nu :D

Jeg har det sony TV - Bare køb det, det er fint.....

Nils
Af kimschurmann
Hvis du finder bleaching i hjørnerne et problem bør du ikke vælge det sony tv - jeg har et we5 i 40" - sony shoppen er gået med til at ombytte det en gang, det blev ikke bedre, nu engang til hvor jeg nok ender med at betale lidt mere for at få en z5500 i håb om det bliver bedre :)

Det er seriøst irriterende...
Af Niller53
kimschurmann skrev:Hvis du finder bleaching i hjørnerne et problem bør du ikke vælge det sony tv - jeg har et we5 i 40" - sony shoppen er gået med til at ombytte det en gang, det blev ikke bedre, nu engang til hvor jeg nok ender med at betale lidt mere for at få en z5500 i håb om det bliver bedre :)

Det er seriøst irriterende...
Hmm - det problem har jeg så ikke med det sony TV
Af kimschurmann
Heldige asen.. :-)