10 nov 2009, 13:17

Har netop installeret mit spritnye 58" Samsung PS58B685 plasma TV - og burde jo være nærmest lykkelig. Alligevel sidder jeg med en lidt mærkelig følelse af, at have brugt kassen på et halvfærdigt produkt....  

Billedet virker lækkert nok, omend det virker som om standard indstillingerne er kastet ind med en møggrev. Temmelig unaturlige farve indstillinger som standard (det kan man forhåbentlig indstille sig ud af). Designet er super lækkert, og så er jeg desværre allerede ved at slippe op for positive indfald.
Hvorfor synes jeg så produktet virker halvfærdigt? Jo, helt banale features virker ganske enkelt ikke!
- Uret kan ikke indstilles AUTO, og gør man det så manuelt, så glemmes indstillingerne, når strømmen afbrydes. Med andre ord uret skal indstilles hver gang TV'et skal bruges, hvis man slukker sit gear på stikkontakten - og uden indstillet ur, ingen EPG features.
 - og uden indstillet ur, ingen EPG features.
- Kanal sortering er en joke! Hvor banal en funktion er det lige. Det er mig en gåde at dette ikke fungerer ordentligt. Det er mit første TV, hvor sådan en banal feature ikke spiller 100% - Hallo Samsung, vi er i 2009! 

- Fjernsynet summer! - Ikke voldsomt, jeg kan leve med det, men bliver alligevel gjort opmærksom på det hver gang der er en stille scene.
- Medi@ 2.0 - var faktisk afgørende for at jeg valgte dette TV fremfor LG 60" PS8000, men det er jeg nu ikke helt sikker på længere var så smart. Idéen var at streame al min musik og film til TV'et og dermed endelig kunne pensionere min gamle KiSS DP-600 DVD. Umiddelbart kan TV'et ikke håndtere DTS lyd, så hvis filmen er med DTS lyd, så får man en codec fejl og der er ingen lyd på filmen - ikke engang som 'pass through' til den optiske udgang . Faktisk siger manualen, at der kun kan sendes stereo ud at den optiske udgang - ikke engang 5.1 AC3. Hvis det virkelig ikke kan lade sig gøre, så er det jo et fuldstændigt ubrueligt produkt - Hvem f***** køber et 58" TV for at streame film i mono/stereo. (AC3 har jeg ikke testet via optisk out endnu)
 . Faktisk siger manualen, at der kun kan sendes stereo ud at den optiske udgang - ikke engang 5.1 AC3. Hvis det virkelig ikke kan lade sig gøre, så er det jo et fuldstændigt ubrueligt produkt - Hvem f***** køber et 58" TV for at streame film i mono/stereo. (AC3 har jeg ikke testet via optisk out endnu)
- Det er heller ikke lykkes mig at få TV'et til at vise Æ, Ø, Å på underteksterne i de streamede film. De har selvfølgelig også kun haft små 200 år til at blive opmærksom på disse bogstaver.
- Jeg har også oplevet, at fjernsynet crashede/frøs, da jeg skulle afspille en film. Eneste løsning var så at kæmpe mig om bag ved TV'et og trække strømkablet. Kunne ikke engang slukke på power knappen - Utroligt! 

Jeg kunne faktisk også remse flere ting op, men tror jeg stopper for denne omgang. Er det bare mig der har for store forventninger - eller har andre også oplevelsen af fejl/mangler i helt banale funktioner.
Skulle jeg mon benytte mine 14 dages returret og købe LG 60" PS8000 samt en seperat media player, eller vil jeg også bare opleve en masse lignende problemer her?
Håber andre vil dele deres Samsung oplevelser med mig, og forhåbentlig fortælle mig, at jeg har taget fejl med ovenstående...
Firmware: 2005

Billedet virker lækkert nok, omend det virker som om standard indstillingerne er kastet ind med en møggrev. Temmelig unaturlige farve indstillinger som standard (det kan man forhåbentlig indstille sig ud af). Designet er super lækkert, og så er jeg desværre allerede ved at slippe op for positive indfald.
Hvorfor synes jeg så produktet virker halvfærdigt? Jo, helt banale features virker ganske enkelt ikke!
- Uret kan ikke indstilles AUTO, og gør man det så manuelt, så glemmes indstillingerne, når strømmen afbrydes. Med andre ord uret skal indstilles hver gang TV'et skal bruges, hvis man slukker sit gear på stikkontakten
 - og uden indstillet ur, ingen EPG features.
 - og uden indstillet ur, ingen EPG features.- Kanal sortering er en joke! Hvor banal en funktion er det lige. Det er mig en gåde at dette ikke fungerer ordentligt. Det er mit første TV, hvor sådan en banal feature ikke spiller 100% - Hallo Samsung, vi er i 2009!

- Fjernsynet summer! - Ikke voldsomt, jeg kan leve med det, men bliver alligevel gjort opmærksom på det hver gang der er en stille scene.
- Medi@ 2.0 - var faktisk afgørende for at jeg valgte dette TV fremfor LG 60" PS8000, men det er jeg nu ikke helt sikker på længere var så smart. Idéen var at streame al min musik og film til TV'et og dermed endelig kunne pensionere min gamle KiSS DP-600 DVD. Umiddelbart kan TV'et ikke håndtere DTS lyd, så hvis filmen er med DTS lyd, så får man en codec fejl og der er ingen lyd på filmen - ikke engang som 'pass through' til den optiske udgang
 . Faktisk siger manualen, at der kun kan sendes stereo ud at den optiske udgang - ikke engang 5.1 AC3. Hvis det virkelig ikke kan lade sig gøre, så er det jo et fuldstændigt ubrueligt produkt - Hvem f***** køber et 58" TV for at streame film i mono/stereo. (AC3 har jeg ikke testet via optisk out endnu)
 . Faktisk siger manualen, at der kun kan sendes stereo ud at den optiske udgang - ikke engang 5.1 AC3. Hvis det virkelig ikke kan lade sig gøre, så er det jo et fuldstændigt ubrueligt produkt - Hvem f***** køber et 58" TV for at streame film i mono/stereo. (AC3 har jeg ikke testet via optisk out endnu)- Det er heller ikke lykkes mig at få TV'et til at vise Æ, Ø, Å på underteksterne i de streamede film. De har selvfølgelig også kun haft små 200 år til at blive opmærksom på disse bogstaver.
- Jeg har også oplevet, at fjernsynet crashede/frøs, da jeg skulle afspille en film. Eneste løsning var så at kæmpe mig om bag ved TV'et og trække strømkablet. Kunne ikke engang slukke på power knappen - Utroligt!

Jeg kunne faktisk også remse flere ting op, men tror jeg stopper for denne omgang. Er det bare mig der har for store forventninger - eller har andre også oplevelsen af fejl/mangler i helt banale funktioner.
Skulle jeg mon benytte mine 14 dages returret og købe LG 60" PS8000 samt en seperat media player, eller vil jeg også bare opleve en masse lignende problemer her?
Håber andre vil dele deres Samsung oplevelser med mig, og forhåbentlig fortælle mig, at jeg har taget fejl med ovenstående...
Firmware: 2005