Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hartlev
Hej :)

Jeg var i Elgiganten i går for at købe et 42" TV. En venlig ekspedient solgte mig et LG 42LH5000 til 9.999,- selvom det egentlig stod i 12.999,-.
Jeg kan i øvrigt ikke finde det på elgigantens hjemmeside?

Nå, men han fortalte mig at det var LG's topmodel og at 9.999,- var en pris, jeg ikke skulle sige nej til. Så jeg købte det selvfølgelig.

Men men men. Da jeg så kom hjem fandt jeg dette link: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=47 ... 34E45CBAB6 hvor tv'et står til 6826,-.
Det må jo siges at være en betydelig forskel i forhold til elgigantens priser? Er jeg blevet fuppet eller er der ikke tale om samme TV, eller?

En anden ting: Er dette TV: http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... Tabcontent det samme som dette: http://www.cinemagic.dk/shop/philips-42 ... 5421p.html ??
Fordi der er da også en betydelig prisforskel.

Et sidste spørgsmål: Hvad vil i anbefale. LG 42LH5000 eller Philips 42PFL8404H? Designmæssigt er philips'en jo helt i top efter min mening, men hvad med billedemæssigt?

Håber på lidt hjælp da jeg er ret forvirret over elgigantens priser..:)
På forhånd tak.
Af hellum
Der er jo tale om det samme TV, som du vel også selv kan se på hjemmesiderne... Elgiganten har jo 30 dages fuld returret, så ud til dem og lever TVet tilbage...
Af bleze
Hvis du er glad for TV'et kunne du også sige til dem at de må give dig differencen og hvis de ikke vil det så kan de få TV'et retur.
Spasser sælger. Hader sådan nogle svin
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ved at handle i El Giganten indvilliger man ofte i de højere priser på fladskærme. Sådan er konceptet ved offline handel over for online handel nu engang.

Det er netop derfor sider som vores findes. Når man ikke kan få kompetent rådgivning på den handelsplads man handler, må andre eksterne enheder træde til.

Men derudover så har sælgeren dog fyldt dig godt og grundigt med løgn. LH5000 er ingenlunde LGs topmodel - langt fra da. Den placerer sig f.eks. langt under den SL8000 serie, som du kan læse en anmeldelse af på forsiden og som koster det samme. Her får du et langt bedre Tv, hvis du er hooked på LG.
Senest rettet af Rasmus Larsen 08 nov 2009, 11:08, rettet i alt 1 gang.
Af Hartlev
Okay, tak for hjælpen.
Jeg kunne simpelthen bare ikke forstår prisforskellen. Det var jo ikke bare nogle hundrede kroner, men flere tusinde..
Nå, jeg må ind i elgiganten og levere det retur. Synes egentlig rimelig godt om tv'et, men tror sgu ikke rigtig at jeg gider at have mere med elgiganten at gøre. Så de får det bare i hovedet igen :)

Men nu når jeg alligevel er igang herinde på denne geniale hjemmeside. Kan I så anbefale et 42" TV? Det skal stå i en stue, hvor man sidder 3-4 meter fra skærmen. Må lige læse jeres SL8000 anmeldelse, det kunne umiddelbart godt være en mulighed tror jeg. Men har i ellers nogle anbefalinger, eller er det umuligt bare sådan lige at svinge et TV op af ærmet? :)
Af cannavaro
Bare til en orientering, har Elgiganten ikke 30, men 14 dages returret, så hvis du overvejer at returnere, skal du ikke trække for længe på det.

Ja, det er desværre et klassisk eksempel på, at nogen sælgere i branchen snyder og narrer kunder, som måske ikke er så meget inde i sagerne. For sælger har det højst sandsynligt været en fed handel. Syntes du skal tage kontakt til ham, og konfrontere ham med det, for ellers fortsætter han sin march.
Af Hartlev
Ja, er godt klar over de 14 dage. Men tak for informationen..:)

Ja, overvejer også lidt at gøre noget. Jeg kan prøve at citere ordret hvad han sagde: "Forskellen på dette TV (LG 42LH5000) og de andre (to andre TV, som han sammenlignede med), er at dette er topmodellen. De andre er gode fjernsyn, men dette fås simpelthen ikke bedre inden for LG's kollektion. Og dette er et TV, som er i den dyre prisende, derfor kan jeg give dig det til 9.999, hvis det er. Du får simpelthen ikke en bedre billedkvalitiet i forhold til prisen."

Og så fortsatte han ellers derud af :)
Jeg skulle selvfølgelig også have være mere kritisk overfor hvad han sagde, men han virkede sgu som en der havde styr på tingene, men åbenbart ikke..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hartlev skrev:Men nu når jeg alligevel er igang herinde på denne geniale hjemmeside. Kan I så anbefale et 42" TV? Det skal stå i en stue, hvor man sidder 3-4 meter fra skærmen. Må lige læse jeres SL8000 anmeldelse, det kunne umiddelbart godt være en mulighed tror jeg. Men har i ellers nogle anbefalinger, eller er det umuligt bare sådan lige at svinge et TV op af ærmet? :)
Det kommer selvfølgelgi alt sammen an på behov, men SL8000 er i min mening et godt bud, hvis du synes godt om LG og LH5000 som du har stående lige nu.

Vi har en liste med anbefalinger på tv her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hartlev skrev:
Ja, overvejer også lidt at gøre noget. Jeg kan prøve at citere ordret hvad han sagde: "Forskellen på dette TV (LG 42LH5000) og de andre (to andre TV, som han sammenlignede med), er at dette er topmodellen. De andre er gode fjernsyn, men dette fås simpelthen ikke bedre inden for LG's kollektion. Og dette er et TV, som er i den dyre prisende, derfor kan jeg give dig det til 9.999, hvis det er. Du får simpelthen ikke en bedre billedkvalitiet i forhold til prisen."
Har han sagt sådan, er det jo helt klart misledning.
Af Hartlev
Rasmus Larsen skrev:
Hartlev skrev:
Har han sagt sådan, er det jo helt klart misledning.
Det har han :)

Jeg tror det bliver LG 42SL8000. Det er satme en dejlig grundig anmeldelse du har lavet og det virker til at være et godt og stilrent TV.

Tak for hjælpen til alle! Det er godt at man kan søge hjælp på steder som dette og få en ordentlig vejledning.
Af kskruger
Det som mange ikke lægger mærke til, er at Elgiganten køre med for højet priser på mange af deres skærme, som ikke er på tilbud. Fordi de har så mange forskellige modeller, kan de styre deres priser og derved fremskaffe gode tilbud ud af ingen ting. Når de så udsender deres tilbudsavis så kan de f.eks. skrive - spar 5000,- på denne skærm og ja det er rigtigt, de har sæt prisen ned med 5000,- i forhold til hvad den kostede par dage før. Men det som hr. og fru Jensen ikke ved, at den nye tilbuds pris, faktisk ligner de priser som skærmen kan fåes andre steder. Men de køber, fordi de tror de spare 5000,- Derfor kan sælger også på ingen tid, lave et "rigtigt godt tilbud" fordi deres priser er kunstigt høje. Det som Elgiganten gør, er ikke ulovligt, de overholder loven hvor længe man skal skilte med en normal pris, inden den sættes på tilbud og der fortælles, at man spare xxxx antal kr.
Af MEOLSEN
De skriver jo selv - "Elgiganten - Det er dumt at betale for meget." Så med det motto kan de jo kun konstatere at der er mange der er for dumme.

En lidt kritisk kommentar kunne være at du har været for naiv - Eller ihvertfald haft for stor tiltro til den sælger.

Personligt har jeg det selv sådan at jeg stoler efterhånden ikke på nogen sælger i den slags forretning. Syntes efterhånden jeg selv har prøvet, og hørt om, sælgere der ikke viste hvad de snakkede om. Og desværre er sælgernes aflønning idag mere baseret på at det er vigtigere for dem at sælge noget, frem for at sælge det rigtige. Og i den sammenhæng kan det kun konstateres at alle midler tages i brug - Også direkte løgn hvis det kan hjælpe.

Så tag du tilbage til Elgiganten og tag en snak med dem om at du syntes du er blevet dårligt behandlet.

Personligt syntes jeg det er iorden at de skal have ekstra for at tilbyde muligheden for at komme og se på et TV inden det handles. Men det kan vel næppe være 3000 værd.
Af andeo
Du er ikke blevet fuppet. Du er blot blevet overbevist om at det var et godt tilbud, hvilket det ikke var idet sælgeren har tjent ca. 3.000 kr på dig som kunde :) Deres indkøbspris i ELG er lige under 7.000 på det fjernsyn. ;)
Af Otto J
andeo skrev:Du er ikke blevet fuppet. Du er blot blevet overbevist om at det var et godt tilbud, hvilket det ikke var idet sælgeren har tjent ca. 3.000 kr på dig som kunde :) Deres indkøbspris i ELG er lige under 7.000 på det fjernsyn. ;)
Jeg er som sådan enig i at det ikke er et godt tilbud, men jeg er ikke enig i din begrundelse. Hvor meget sælgeren tjener er irrelevant, dét det drejer sig om er hvor meget du får for dine penge, i forhold til alternativerne.

Dét jeg synes er meget mere interessant i denne sammenhæng, er at Elgiganten og enhver anden fysisk butik ganske rigtigt alt andet lige skal have en højere avance for at kunne betale de højere omkostninger og (ikke mindst) løn til personalet - men spørgsmålet er så om man reelt får noget for de penge. Hvis den rådgivning man får i den fysiske butik er direkte vildledende, så bliver det ALDRIG et godt tilbud, om den så er gratis. Men hvis det koster 3000,- ekstra per tv at levere mangelfuld rådgivning, så forestil dig hvor meget det koster ekstra at levere seriøs rådgivning. 10.000,- havde været rimeligt for et tv der kan købes til 6800,- på nettet, HVIS det havde været fulgt af en seriøs demonstration og en sælger med forstand på tingene. Men når demonstrationen er mangelfuld (som den per definition er i den og tilsvarende butikker), og sælgeren leverer vildledende information, så er der ikke noget argument for at betale ekstra, og så er alt over internet-prisen for meget - uanset om butikken tjener penge eller ej.