Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

nu har jeg prøvet i et par dage at få det digitale signal til at fungere men uden held (læs: næsten!).

Jeg starter med at søge kun efter Digitale kanaler men resultatet bliver at jeg får omkring 20% af kanalerne til at virke, resten er sorte men med lyd på!

Det jeg kan se digitalt er tv2,dr,dr hd, tv3 og par andre. Hvorfor er resten sort men med lyd på "Scrambled Signal"?

Hvis jeg så laver en "Digital&Analog" søgning så er det samme resultat men jeg får igen samme kanaler vist i analog signal.

Jeg har kabel antenne igennem STOFA i Horsens!

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak!
Af jacob586
Dit TV er en ikke-nordisk model ( parallelimporteet eller købt i tyskland?)! Det er sandsynligvis din DVB-C tuner der ikke er helt kompatibel med Stofas signal. Men du har til gengæld (forhåbentlig) sparet lidt penge :-)
Af Infelix
jacob586 skrev:Dit TV er en ikke-nordisk model ( parallelimporteet eller købt i tyskland?)! Det er sandsynligvis din DVB-C tuner der ikke er helt kompatibel med Stofas signal. Men du har til gengæld (forhåbentlig) sparet lidt penge :-)
Seriøst?? Den er købt hos Flegaard,de sagde at der ikke vil være noget problem...nu må jeg have fat i dem...
Af jacob586
Infelix skrev:
jacob586 skrev:Dit TV er en ikke-nordisk model ( parallelimporteet eller købt i tyskland?)! Det er sandsynligvis din DVB-C tuner der ikke er helt kompatibel med Stofas signal. Men du har til gengæld (forhåbentlig) sparet lidt penge :-)
Seriøst?? Den er købt hos Flegaard,de sagde at der ikke vil være noget problem...nu må jeg have fat i dem...
Well, dit TV er med sikkerhed ikke en decideret nordisk model som med GARANTI skal virke i DK. Så skulle den hedde B7050 eller B7070. At den så sandsynligvis gør det alligevel, er en anden sag. De fleste erfaringer viser at Samsungs virker fint med DVB-T, men DVB-C har jeg ikke hørt så meget om endnu. Hvis Fleggaard har fortalt at den skulle virke, så er der måske alligevl noget galt med den.
Af Infelix
jacob586 skrev:
Infelix skrev:
Well, dit TV er med sikkerhed ikke en decideret nordisk model som med GARANTI skal virke i DK. Så skulle den hedde B7050 eller B7070. At den så sandsynligvis gør det alligevel, er en anden sag. De fleste erfaringer viser at Samsungs virker fint med DVB-T, men DVB-C har jeg ikke hørt så meget om endnu. Hvis Fleggaard har fortalt at den skulle virke, så er der måske alligevl noget galt med den.
Hmmm...det sjove er så at jeg kan se DR HD,DR,TV2,TV3 og plus andre..mens f.eks MTV,Discovery, Kanal 4/5 er sort men med lyd! Virker underligt!

Kan det være at jeg laver en forkeret søgning?Jeg går bare ind og laver Digital søgning samt vælger kun på Netværk. Har også prøvet at søge på alt og ikke kun på netværket men uden held!
Af therunemeister
Og du er sikker på at antenne foreningen sender et kodefrit digitalt spejl? Hvis de ikke gør skal du have et CAM modul og et kort fra Stofa for at kunne se andet end de kanaler du nævner.
Af Infelix
therunemeister skrev:Og du er sikker på at antenne foreningen sender et kodefrit digitalt spejl? Hvis de ikke gør skal du have et CAM modul og et kort fra Stofa for at kunne se andet end de kanaler du nævner.
Ja, det tror jeg er problemet, her er oversigten af FRI Digital hos STOFA:
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=368

Det var jeg ikke klar over, jeg troede at man automatisk fik alle kanaler digitalt!

Hvad er en CAM modul, plug-in kort?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HVis du blot vil se hvordan CA modulet ser ud, så er der en animation på siden. Du behøver ikke nødvendigvis læse teksten for at få et indtryk af hvad det er.
Af therunemeister
For at gøre det nemt for dig selv kan du jo bare kontakte Stofa eller din antenneforening. De kan hjælpe dig med både CAM/CI og det kort du skal have for at kunne se kanalerne. Husk lige at spørge om et kodefrit spejl er på vej. 2 uger efter jeg havde købt kort blev det kodefrit i Århus. Mener at antenneforeningen ligger nede i nærheden af banegården :) (har familie i byen)
Af Ragnarok
Jeg har samme problem og har spurgt Samsung på (Cnet.com)

Udenlandske TV modeller med indbyggede MPEG4 tunere vil ikke virke i Danmark.
I skal være opmærksomme på at Norden anvender en speciel version af MPEG4, således at DVB-C tunering i TV ikke vil virke hvis ikke mærket med MPEG4 Nordig. Det er således nødvendig med en boks for TV til at fodre den via HDMI for at kunne se digitale kanaler.
DVB-T (luft) vil formodentlig virke men ikke signal via kabel.
Af jacob586
Ragnarok skrev:Jeg har samme problem og har spurgt Samsung på (Cnet.com)

Udenlandske TV modeller med indbyggede MPEG4 tunere vil ikke virke i Danmark.
I skal være opmærksomme på at Norden anvender en speciel version af MPEG4, således at DVB-C tunering i TV ikke vil virke hvis ikke mærket med MPEG4 Nordig. Det er således nødvendig med en boks for TV til at fodre den via HDMI for at kunne se digitale kanaler.
DVB-T (luft) vil formodentlig virke men ikke signal via kabel.
Nå, det ser da ellers ud til at hans dvb-c virker til en del af de digitale kanaler fra Stofa :o - meget godt gået når nu "den ikke vil virke"
Af Ragnarok
Det kan da godt være at noget virker. Pointen er at hvis MPEG4 definitionen er forskellig fra land til land er det ligmed problemer og ikke til at forudse hvor der evt. er noget der ikke virker. Som forbruger kan man kun være sikker hvis man går efter fjernsyn der understøtter MPEG4 Nordig.