Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bror Stang
I en tidligere tråd beskrev jeg, hvordan jeg skal hjælpe mine svigerforældre med et tv, så de ikke går i sort i overmorgen...

På trods af lyst til at købe panasonic plasma, er feltet skåret ned til at bestå af lcd-skærme - fra enten el-giganten eller fona.

Pt. har fona et KDL-40V5500 til 5.999 og et KDL-40W5500 til 6.999 kr.

Kan se, at den dyrere model har bedre kontrast bl.a...

Men ellers - er der meget at vinde ved at vælge W-modellen?

Med V-modellen harj eg også muligheden for at købe et 37" (hvilket det godt kan ende med, at svigerforældrene vil ha'...)

OBS! Begge kan klare opgaven med at vise tv efter på søndag, ik'? :-)
Af Søren69
w5500 er 100 hz. det er v5500 ikke... det er vist den primære forskel. det er et flot TV, jeg har også overvejet det. :)

og jo de har begge alle de tunere du skal bruge.
Af Bror Stang
Tak for svar... :-)

Og 100 hz er selvfølgelig at foretrække, men hvor meget betyder det mon.

Det skal nævnes, at mine svigerforældre, som tv'et jo er til, ikke er skærm-aficionados eller ser særligt meget tv...
Men de vil jo gerne kunne se lidt nyheder og noget forbrydelsen... :-)
Af Søren69
Må jeg anbefale dig at handle i Tapeconnection. - Hvis du ellers bor i nærheden af København eller Århus. (Ja du kan også handle hos dem online hvis det endelig er: www.tapeconnection.dk)

De har 40v5500 til 5988,- og 40W5500 til 6666,- altså lidt billigere end Fona. Jeg har været derinde i butikken i København og fik utrolig god service og grundig vejledning. Det virker somom at de virkelig ved hvad de taler om og vil vejlede dig til at købe et tv der passer til dine behov, og ikke bare sælge dig det dyreste.

Jeg vil til enhver tid fraråde enhver at handle elektronik i Fona. De har verdens dårligste service når det kommer til reklamationer. Jeg har flere gange måttet kæmpe med dem, når noget jeg havde købt derinde gik i stykker. En gang var jeg nødt til at drage Forbrugerklagenævnet ind over min klagesag da de nægtede at reparere min bærbar indenfor reklamationsretten. Det er noget jeg hører samstemmende fra de fleste jeg taler med som har handlet derinde.
Af Bror Stang
Tak for tippet!

TJekker tapeconnection ud!