Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg skal ha' mig et HD Ready TV, jeg har kigget på Alfaview 37" DELUXE HD V-LCD. Jeg har godt læst et svar herinde, hvor der er en der mener, at AlfaView er et dårligt valg. Men jeg har været inde i en af deres forretninger og jeg synes at deres billede er det bedste jeg lige umiddelbart har set. Det er muligt at opdatere skærmene med ny software, og det gi'r bemærkelsesværdig bedre farver. De havde en skærm hængende med nyeste software og en med gammel software, og forskellen var slående. Jeg kiggede på et LCD og et Plasma der hang ved siden af hinanden, og jeg ku' simpelthen ikke se forskel på dem, de var lige varme i farverne. Det overraskede mig meget, da jeg havde fået indtryk af at LCD'ere er koldere i farven.

Jeg fik at vide af sælgeren at i 37" DELUXE HD V-LCD og 42" DELUXE HD V-LCD bruger de Philips/LG paneler og i 40" DELUXE HD V-LCD bruger de Samsung panel. Både Philips og Samsung er rigtig gode til at lave LCD TV har jeg indtrykket af, så Alfaview der bruger deres paneler kan vel ikke være helt skidt. Det er vel begrænset hvor meget Alfaview kan ødelægge et i forvejen godt produkt.

Har I andre forslag til et HD TV fabrikat? Jeg sidder ca. 3,5-4,0 meter fra skærmen, så jeg skal bruge et 37"-42" TV. Det skal helst ikke overstige 20.000,- kr..

Er det en idé at vente på 1080p skærmene?, er de fremtiden, eller bli´r det 720p? Jeg har hørt at PlayStation 3 kommer til at understøtte 1080p.

Er der evt. et sted på nettet eller andet sted hvor man kan læse tests eller få en rimelig objektiv mening af fladskærme?

Håber at I kan hjælpe.

Hilsner

Doz
Af Dyg
Heh ikke så mange svar, men jeg kunne også godt tænke mig at få svar på spørgsmålet vedr. Alfaviews produkter. Er der nogen der kan hjælpe?
Af kfk
Har også været inde og se 37" Alfaview'en, men kun med windows media center et-eller-andet på. Det så ikke overrraskende godt ud. Antennen var ikke på plads, og uden at have set det, kan man simpelthen ikke vurdere det. Han i øvrigt sagde det var et Samsung panel, så det er de åbenbart ikke helt enige om.
Det kan vist også først leveres om nogle uger. Jeg har det selv sådan, at når jeg har besluttet mig for at investere i noget gear, så skal det altså også være NU (efter at have undersøgt marked og priser selvfølgelig), og ikke levering om 3 uger eller sådan noget.

Jeg har netop investeret i Toshiba 37WL66Z til ca. 11.200 og det kan varmt anbefales som alternativ til Alfa'en (selvom jeg selvfølgelig ikke har set den med antenne). Her er virkelig tale om et kup til den pris. Du kan læse mere om Tosh'en på recordere.dk
Doz skrev:
Har I andre forslag til et HD TV fabrikat? Jeg sidder ca. 3,5-4,0 meter fra skærmen, så jeg skal bruge et 37"-42" TV. Det skal helst ikke overstige 20.000,- kr..
For 20.000 kroner ville jeg uden tvivl begynde at kigge i retning af Phillips 37PF9731 - Den er spækket med gode ting, blandt andet Amblight og full HD! (altså den større opløsning)

Den er til at få nede omkring 20.000 plus minus det løse (tyske priser)

Casper
Af lance52
Jeg har også været inde i Kolding og set Alfaview. Umiddelbart ser de godt ud. Det du ser der er ikke antennesignal, og efter det jeg har hørt er de meget dårligere med analog signal. Jeg vil anbefale dig at købe et Panasonic 42" pv60 i stedet for. Du får et betydeligt bedre tv til prisen, og så er det plasma. En lcd i i 37" og 42" kan ikke vise panoreringer godt nok. Der er det kun den nye superdyre Philips med clear lcd til 30.000 - 40.000 der har en chance for at komme i nærheden. Jeg har været rundt at kigge på mange lcd også philips 9830 med ambilight o.s.v, da jeg ikke ville have plasma, men efter at have læst en test fra www.taenk.dk om både lcd og plasma, hvor alle lcd fik tæsk på stribe og pioneer og panasonic plasma fik rosss, så gik jeg ned og så en pana 42" pv60, og så var jeg solgt. Fik det til 17.4000 i expert med fod. Den har det hele. Du kan også købe pv600 som er på fælleskøb på www.recorder.
Af Sacuni
Jeg forstår heller ikke helt, hvorfor Alfaview skulle være så dårlige som nogle beskriver. Det er jo LG og Samsung paneler.
Af FladFreak
lance52 skrev:Jeg har også været inde i Kolding og set Alfaview. Umiddelbart ser de godt ud. Det du ser der er ikke antennesignal, og efter det jeg har hørt er de meget dårligere med analog signal. .
Jeg forstår ikke rigtigt diskussionen? Hvorfor overhovedet bekymre sig om et analogt signal? Det ser skidt ud på ALLE fladskærme! Hvis man bruger over 10.000 på et fjernsyn skal man da for fa'en have noget ordenligt at putte i det. Køb en selector HD når de engang får den ud af beta-stadiet eller invester i en ordentlig reciever... Det andet der? Det er faaaanme uhyggeligt, du!
Af Decolour
tjaa jeg kan kun sige en ting, og det er at jeg aldrig nogensinde skal have et alfaview tv igen.

købte for godt 6 måneder siden et 42" lcd alfaview tv.

det havde problemer med panoreringer i forbindelse med fodbold

efterfølgende fandt jeg ud af det havde 29 pixelfejl.

har efter lang tids tovtrækkeri endelig fået mine penge tilbage.

det har være en lang process, med meget ringe service fra alfaview's side af. (både butikken i Kolding og Alfaview generelt.)

de svarede typisk ikke når man skrev til dem.

osvosv

men faktum er at jeg aldrig nogenside skal have sådan et igen.

er nu på jagt efter mit nye tv, og er pt mest stemt for et panasonic når de nye helt i sort kommer på det danske marked.

Mvh Kim Lehmann Poulsen
Brugeravatar
Af pdrhan
FladFreak skrev:
lance52 skrev:Jeg har også været inde i Kolding og set Alfaview. Umiddelbart ser de godt ud. Det du ser der er ikke antennesignal, og efter det jeg har hørt er de meget dårligere med analog signal. .
Jeg forstår ikke rigtigt diskussionen? Hvorfor overhovedet bekymre sig om et analogt signal? Det ser skidt ud på ALLE fladskærme! Hvis man bruger over 10.000 på et fjernsyn skal man da for fa'en have noget ordenligt at putte i det. Køb en selector HD når de engang får den ud af beta-stadiet eller invester i en ordentlig reciever... Det andet der? Det er faaaanme uhyggeligt, du!
Når jeg kører alm analog antenne signal på min Panasonic PV60 42" er billedet kanon-ser absolut IKKE skidt ud , me´n klart det er endnu mere kanon når jeg kører det igenne selector!
Jeg havde også først kig på Alfaview , men efter at have læst side op og side ned med hvor dårlige de var - og især efter at have set på PV60´eren - ja så måtte jeg bare ha ´den Panasonic - og jeg har ikke et sekund fortrudt det! Det er en fed skærm!
Brugeravatar
Af A 666
Hej Doz

Jeg synes helt klart du skal holde dig langt væk fra alfaview, det er discount komponenter med en fin aluramme uden om.
Som du selv har set lidt af,er der utrolig meget dårlig omtale af alfaview generelt, begrundelserne synes jeg du skulle undersøge nærmere inden du hopper i....
Jeg ville hellere anbefale dig andet crap som dantax, schneider, funai frem for alfaview!

>>Sacuni
"Jeg forstår heller ikke helt, hvorfor Alfaview skulle være så dårlige som nogle beskriver. Det er jo LG og Samsung paneler"

Nu er der jo en del anden elektronik i en fladskærm end selve panelet.