Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Natskyggen
Hej med jer.

Jeg har lige købt et Panasonic PS-P42V10 E og prøver efter bedste evne at finde ud af det hele, og syntes da også det går rimelig. Men der er en ting der driller og det er følgene.

Jeg benytter THX profilen da jeg syntes billedet er bedst der, men desværre vises mange kanaler her med med "Støj" i kanten, for oven i venster side med sort hvide kanter og i højre side med en svag grønlig skær. Man kan så gå ind i "Indstillinger og andre indstillinger" og så finde "overscan" og sætte den "Til" og billedet blive en smule større og problemet er væk, men i THX profilen findes "overscan" ikke, den er der kun i de andre profiler "Normal - biograf - dynamisk" Er den eneste mulighed for at slippe for dette "Støj" at hver gang jeg sapper ind på en kanal hvor det findes at bruge "Aspect" knappen og stille den på Tilpasset 16:9, hvor billedet så udvides, men næste gang jeg kommer på kanalen skal jeg gøre det igen, er der ingen muligheder for at indstillingen her kan blive permanent ? :(

Mvh: Natskyggen.
Af carl
Jeg har samme problem og det er ved at gøre sindsyg. Synd for det er et fantastisk fjernsyn.
Mon ikke der kommer en software opdatering der klare problemet ?
Af Natskyggen
Rigtig det er til at blive underlig af og det er da mærkelig at så graverne fejl ikke hurtig skal rettes, det lader til det er en fejl ved måske alle Panasonic PS-P42V10 E
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Overscan er altid slået fra i THX-profiler til fjernsyn. Ikke kun på Panasonic, men også LG. Så det er ikke en fejl - det er blot sådan THX mener man får det optimale billede. Det kan så være et problem på SD-materiale, men det er en anden sag.
Af xcardman
Mit pioneer gør det også på dens optimale pure, næsten det samme som THX. kan dog skifte overscan.

THX mærket tror jeg ikke de kan få, hvis man har den mulighed.

lidt synd når mange stadig ser SD.
Af RogueAgent
Striberne i toppen af billedet er ikke en fejl på TV'et, men i det signal de pågældende stationer sender ud - man kan kun håbe at de får rettet det før eller siden.

Men det er selvfølgelig lidt ærgerligt at overscan ikke kan aktiveres i THX mode på V10, for det ville løse problemet.

Mit LG har også THX mode, og her kan overscan aktiveres, hvorved striberne fjernes - overscannet skal dog re-aktiveres manuelt hver gang man skifter kanal...

Til gengæld giver LG'en så ikke mulighed for overhovedet at røre ved de grundlæggende indstillinger for lys og kontrast i THX mode, hvilket V10 vistnok gør...
Af Natskyggen
Jeg har nu skiftet til Biograf profilen i stedet og lavet de samme indstillinger her som jeg brugte i THX profilen, i biograf profilen kan jeg bruge overscan, billedet er akurat lige så godt i Biograf profilen som i THX profilen når jeg bruger samme indstillinger og slipper så for det MEGET irriterende "støj" for oven i billedet.
Af bantam
I så fald kunne du måske "nøjes" med en G15.

Farvegengivelsen er ikke identisk i BIOGRAF og THX-tilstand - men THX-tilstanden appelerer helt sikkert mest til entusiaten, hvor man sætter pris på at få den mest korrekte farvegengivelse, som TV'et kan levere.

EDIT: Jeg vil da stadig anbefale, at du anvender THX-tilstanden til afspilning af Blu-ray og DVD - så udnytter du din V10, til det, den er designet til.