Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal til at købe nyt TV - og vil gerne betale prisen for at få et rigtig godt et af slagsen.
Jeg har i den forbindelse set mig lun på Philips 42" 9803H http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf ... ss_aen.pdf
som ud fra de anmeldelser jeg kan finde er et rigtig godt LCD Tv - jeg synes også selv at billedet står flot på det.

Jeg har dog også set på Panasonics 42" V10 TV
som jeg også synes ser godt ud - og som får gode anmeldelser.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at vælge :) - der er jo både spørgsmålet om det skal være LCD eller Plasma? - men også om prisen - Philips'en koster ca. 20.000 og Panasonic'en koster ca. 13.000
så hvor får man mest for pengene?

Venlig hilsen
Martin
Af OleA
Jeg kan kun kommentere på V10'eren. Jeg har da selv og synes det er et fantastisk godt tv på stort set alle områder. Og på det absolut væsentligste område, billedkvalitet, er det fremragende.

Jeg kender ikke det Philips, men at give 20.000 for et 42" er i mine øjne helt ude i skoven.
Du kan få 50" tommer Pioneer til den pris(hvis der er flere på markedet).
Af zRk
Vil helt klart anbefale dig at købe Panasonic's V10 udgave, fremfor det næsten dobbelt så dyre Phillips. Modtog mit i et bytte igår, og det står imponerende godt.
Har ikke engang nået at sætte mig ind i alle de funktioner, som det har, men noget man hurtigt bliver glad for er THX funktionen.
Af verner77
ja, jeg vil da også gerne spare de 7000 kr.....
jeg har set på V10eren igen idag - og synes måske at der var til "skygge" eller spejling af underteksterne når jeg så lidt oppefra og ned - er der nogen der har lagt mærke til det?
og selvfølgelig er der ingen tvivl om at det står flot til film - men er det ligeså godt når man ser alm. tv? (ikke HD)??

og ja 20000 for Philipsen er dyrt men det er sgu et lækkert TV og der var absolut ingen problemer med opdateringen ved hurtige billedbevægelser.....
Af TvHomer
Med dit budget ville jeg uden tvivl prøve at få fat på et af de sidste pioneer 5090H, som i mine øjne banker begge de anførte skærme.
Af janelne
Verner, nu skriver du at 9803'eren koster 20.000,-

Vær lige opmærksom på at Elgiganten tidligere har kørt tilbud på det til kr. 12.999,- ! Det kunne jo tænkes at dét tilbud vil komme igen, alternativt at du kan forhandle dig til prisen.
Af zRk
Ja, hvis pengene rækker til det får du i hvert fald en bedre sort fremvisning ved køb af Pioneer's 5090H.

I øvrigt har jeg lige et spørgsmål, til dem du nu måtte have en del forstand på plasma og evt. V10 modellen.

Har lagt mærke til at ved slukning af tv'et, kommer der en masse grå nuancer med streger og bokse i panelet, hvordan kan det være? Noget jeg burde være bekymret om?