Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacob586
Er der nogen der kan give et overblik over hvad der findes af supertynde (2-5 cm) TV på det danske marked pt. Jeg ved at Samsung laver flere serier med Edge LED, men er der andre mærker som har noget lignende rent designmæssigt?
Af AD
Der er nogen stykker mere fx: Philips 42PES0001H den har dog ikke fået de bedste kommentarer med på vejen hvad angår billedkvaliteten.
der er også TX-P46Z11E men øhm.. lad os sige en noget anden prisklasse, dog et for flot tv at se på, minder lidt om en Imac i designet.
Af therunemeister
AD skrev:minder lidt om en Imac i designet.
iMac's mutant tvilling måske. Puha det er grimt!
Af AD
therunemeister skrev: iMac's mutant tvilling måske. Puha det er grimt!
Jeg synes nu den ser ret så fed ud... smag og behag tror jeg 8)
Af jacob586
Ja den er ok pæn, men det er prisen også!
Har også set at Philips har et 40PFL8664H/12 på ca 3cm, nogen erfaringer med det?[/quote]
Af therunemeister
Det kender jeg faktisk en der har. Godt tv til alm. tv kig, men meget overdrevede farver synes jeg. Ambilight er faktisk en fed feature, men det bidrager ikke til billedkval. som sådan. Mener også at huske at de-interlacing ikke var så god. Betragtningsvinkel er også lidt lunken.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ud-af-kassen står det Philips katastrofalt. Der er utroligt mange features, der arbejder imod god billedkvalitet, som skal slås helt fra før TV'et leverer et ordenligt billede. Desværre betaler du mange penge for alle disse features, og trækker du dem fra, så er det blot et "OK" TV med LED belysning.

Det er dog svært, at få de helt tynde modeller i god kvalitet, da der er så få af dem endnu. LG's nye modeller lyder lovende - LG SL9000 eksempelvis. Den skulle komme til test herinde snarest. Rasmus snakkede om, at han skulle forbi LG og hente den i går.
Af jacob586
Tak for svarene!
Jeg tror jeg må ud og kigge på Samsungs LED, lyder ikke som om der så meget andet at gå efter.
Af therunemeister
Nu ved jeg ikke om det skal op på væggen, men damn! sådan et SL9000 med den der helt sorte front må da se helt åndssvagt godt ud hvis det kommer op at hænge.
Af jacob586
Er der nogen steder man kan se LG's SL8000 eler SL9000?
Af Fredtoft
therunemeister skrev:Nu ved jeg ikke om det skal op på væggen, men damn! sådan et SL9000 med den der helt sorte front må da se helt åndssvagt godt ud hvis det kommer op at hænge.
Deres one-sheet-of-glass produktion gør det helt rigtig til et virkelig flot TV.

Der er lige det lille "jamen.." at de endnu ikke har lært Samsung-tricket med at lade stikkene vende nedad eller ud til siden. Lidt som da Samsung kom med deres A866 -serie, som var 4,5 cm. dybt, men havde stikkene vendt bagud, så man ikke kunne vægmontere det uden at lægge 3-4 cm. til dybden.

Dertil kommer så et diskutabelt sortniveau og på betragtningsvinklen hører de ikke til i den bedre ende. Resten er der til gengæld ikke meget at udsætte på. Super billede på digitaltuner, og imponerende signalbehandling.
Af jacob586
Ja, det er ufatteligt at man ikke tester sit produkt inden man sender det på gaden. Det er jo det der er hele fordelen ved de tynde skærme, at man kan hænge dem om som et andet maleri. Har i øvrigt gipsvæg og jeg har set at nogle af plasmaskærmene vejer 50kg! Det bliver et større ombygningsprojekt at få dem op at hænge.